
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) פרסמה היום (חמישי) את נתוני תאונות הדרכים עם כמות הנפגעים וההרוגים ל"ע למחצית הראשונה של שנת 2025 וכל שנת 2024.
הדוח חושף שלמרות ירידה משמעותית במספר הכולל של תאונות הדרכים והנפגעים, מספרי ההרוגים במחצית השנה הראשונה של 2025 מצביעים על עלייה מטרידה בהשוואה לממוצע הרב-שנתי.
על פי הדוח, בחודשים ינואר-יוני 2025 נהרגו בכבישי ישראל 224 בני אדם בתאונות דרכים. נתון זה מבטא ירידה קלה של 3.9% בלבד בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2024, אז נהרגו 233 בני אדם.
אולם, כאשר בוחנים את הנתון לעומק, ניכרת עלייה מדאיגה של 21.1% במספר ההרוגים בהשוואה לממוצע החודשי לחודשים ינואר-יוני בשנים 2021-2023, שעמד על 185 הרוגים בלבד.
המשמעות ברורה: למרות ירידה קלה מול השנה הקודמת, כבישי ישראל גבו במחצית הראשונה של 2025 מחיר כבד יותר בחיי אדם מאשר בממוצע השנים האחרונות.
הנתונים הנוכחיים מצטרפים לתמונת מצב חמורה שאפיינה את שנת 2024 כולה. במהלך שנה זו, דווחו למשטרת ישראל 8,315 תאונות דרכים עם נפגעים, שבהן נפגעו בסך הכול 14,450 בני אדם.
הנתון המטריד והחמור ביותר הוא ש-439 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2024 – המספר הגבוה ביותר שנרשם בישראל ב-17 השנים האחרונות.
ומאז קום המדינה ועד לסוף שנת 2024, נהרגו בכבישי המדינה 33,434 בני אדם. שיעור ההרוגים לכל מאה אלף תושבים בשנת 2024 עמד על 4.5.
הדוח מצביע על מספר מגמות מדאיגות נוספות שהתגלו בשנת 2024, המשקפות את העלייה החדה במספר ההרוגים.
מבחינה מגזרית, נרשמה עלייה של 14.7% במספר ההרוגים היהודים, ועלייה חדה במיוחד של 62.2% במספר ההרוגים הערבים, וזאת בהשוואה לשנת 2023.
בבחינת מעורבות כלי רכב ספציפיים בתאונות קטלניות, ממשיכים כלי הרכב הדו-גלגליים להוות גורם סיכון משמעותי. שיעור מעורבותם של אופנועים בתאונות קטלניות עמד על 15.9% – נתון הגבוה פי 3.9 מחלקם היחסי במצבת הרכב הכללית, וזאת לעומת פי 3.4 בשנת 2023.
מגמה מדאיגה לא פחות נרשמה בקרב משאיות כבדות (במשקל כולל של 16 טונות ומעלה), אשר היו מעורבות בתאונות קטלניות בשיעור של 5% – פי 6.3 מחלקן במצבת הרכב, עלייה משמעותית לעומת פי 4.9 בשנת 2023.
הדוח מצביע גם על עלייה מטרידה בפגיעות בקרב רוכבי כלים קלים. מספר הנפגעים בתאונות עם קורקינטים חשמליים שדווחו למשטרה עלה ב-26.6%, וגם מספר הנפגעים בתאונות שלא דווחו למשטרה עלה ב-16.2%. גם בתאונות עם אופניים חשמליים נרשמה עלייה של 3.2% במספר הנפגעים שדווחו למשטרה, אם כי יצוין כי במספר הנפגעים בתאונות שלא דווחו נרשמה ירידה של 10.8%.
0 תגובות