סקר הנוער של מעריב: 47% - יחס שלילי על החרדים

סקר מעריב: 47% מהנוער מחזיקים בדעה שלילית על החרדים לעומת 7% החשים ברגשות חיוביות כלפי הציבור החרדי. 47% ענו כי הם לא אוהבים ולא שונאים. לגבי הערבים, היחס היה טוב בהרבה עם 15% שונאים, 14% אוהבים והשאר שמחזיקים בדעה נייטרלית (ברנז'ה)

אלי ג'אן | כיכר השבת |
למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

סקר מעריב: 47% מהנוער מחזיקים בדעה שלילית על החרדים לעומת 7% החשים ברגשות חיוביות כלפי הציבור החרדי. 47% ענו כי הם לא אוהבים ולא שונאים.

לגבי הערבים, היחס היה טוב בהרבה עם 15% שונאים, 14% אוהבים והשאר שמחזיקים בדעה נייטרלית.

"מפתיע לגלות, שדווקא החרדים הם אלה הסובלים יותר מיחס שלילי מבין כל המיעוטים בקרב בני הנוער בישראל, הרבה יותר מאשר בני המגזר הערביי", נכתב בידיעה.

הסקר, שראוי לציין כי אינו מקצועי, כפי שגם הודו בעיתון, נשען על תוצאות משאל אלפי בני נוער בדף הפייסבוק של "מעריב לנוער". 10 שאלות הופנו לבני הנוער שעסקו גם בנושאים שונים כגון: אלכהול, הערצה לאומנים ועוד.

הסקר, שהפתיע כאמור אף את עורכיו מצביע על מגמה ברורה של שנאת חרדים. "כמעט כל נער שני מחזיק במחשבות שליליות על אודות החרדים, בעוד רק אחד מתוך שבעה בני נוער מסיק מסקנה זהה כלפי הערבים", נכתב.

העובדה כי בני הישיבות החרדים אינם משרתים בצה"ל, אולי הייתה מבררת את סיבת הרגשות השליליים של בני הנוער לחרדים, אך העובדה כי כלפי הערבים הרגשות אוהדים בהרבה, מטשטשות את הסיבה האמיתית לאיבה כלפי החרדים.

מסתבר שהשאלה הטרידה אף את עורכי הסקר: "האם מדובר בחוסר סובלנות או במיאוס הנובע מעצם העובדה שמרבית החרדים אינם חולקים בנטל הקשור בחיי היומיום במדינה, בראש ובראשונה בנושא הגיוס, שמעסיק מאוד את בני הנוער? ואם זה כך, מדוע אין סלידה דומה גם כלפי בני המגזר הערבי שאינם משרתים בשירות לאומי?", שאלו בעיתון, בלי מענה של ממש.

מגזין "מעריב לנוער" הינו שבועון מבית מעריב הפונה לבני נוער. המגזין ראה אור לראשונה בשנת 1957, ונחשב למגזין הראשון בישראל שיועד לבני נוער ובעבר נחשב לנפוץ ביותר בקרב בני הנוער.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר