דע מה שתשיב: פאנל תקשורתנים חרדיים התכנס לדון בשאלה - מה עונים לחילונים?

עשרות אנשי תקשורת והסברה חרדיים התכנסו בבית 'הידברות' והעניקו תובנות מקוריות כיצד לעקוף את מחסום ההסתה הקיימת כיום כנגד הציבור החרדי ולקרב רחוקים * אין כוחנו אלא בפה (ברנז'ה)

העיתונאי משה גלנסנר (צילום: יח"צ)

רב שיח פורה ומרתק נערך ביום חמישי האחרון בבית 'הידברות' בפתח תקווה, תחת הנושא "פעילות הקירוב בעידן של הסתה". אל הפאנל הוזמנו אישי תקשורת והסברה חרדיים שקיימו סיעור מוחות בסוגיה, והעניקו תובנות מאלפות כיצד נכון יהיה לפנות אל הציבור החילוני בעת הזו - מעל ראש של התקשורת הכללית.

היוזמה המקורית נולדה אצל מנהלי ארגון הידברות העוסקים יומם ולילה בקירוב רחוקים, הן על ידי הרצאות משודרות והן ע"י הרצאות באולמות ברחבי הארץ. המפגש הבלתי אמצעי עם הציבור הכללי הנמצא תחת שטיפת מוח בלתי פוסקת נגד הציבור החרדי, מציב בפני רבני הארגון דילמות לא פשוטות, כיצד להתמודד עם טענות שקריות וסטיגמות נושנות המתאזרחות לצערנו בקרב הציבור. לאור זאת, כינס 'הידברות' את מיטב אנשי התקשורת וההסברה החרדיים בכדי לדון במצב המיוחד ולנסות ולמצוא לו תשובות הולמות.

בראש הפאנל ישבו רבני הארגון, היו"ר הרב זמיר כהן, והרב יצחק פנגר, וכן המנהל רוחני הרב ישעיה וינד. בין המשתתפים נכחו, הרב מרדכי בלוי (מפקח חינוכי ב'תודעה'), ישראל כהן (כיכר השבת), בנימין ליפקין (המבשר), אברהם וקשטוק (המודיע), יצחק נחשוני (מרכז העיניינים), יהודה נחשוני (משפחה), אריה ארליך (משפחה), דב פוברסקי (איש הסברה), יוסי שווינגר (איש הסברה), אבי מימרן (קול ברמה), משה גלסנר (רדיו קול חי), דודי שוומנפלד (קול ברמה), מני גירא (איש תקשורת), חיים קליגר (המבשר), ינון פלח (קו עיתונות דתית), יהושע ויינברגר (המחנה החרדי), שלומי קוק (איש תקשורת), דודו כהן (תקשורת הידברות, ערוץ 2), ועוד. מנחה הפאנל: אשר מדינה (המבשר).

בפתיחת רב השיח, הציג הרב אייל פורת את המחקר המיוחד שנערך במחלקת המחקר של הידברות על תקציב המדינה, ובו ממצאים המנפצים את השקרים המרכזיים המוטחים בציבור החרדי. רב השיח נפתח בשאלה, האם נתונים מקצועיים הם אכן תשובה הולמת להסתה או שהציבור מונע מרגשות שליליים ואותם לא ניתן לשנות על ידי מספרים. הנוכחים הביעו את דעתם, כי לאוכלוסיות מסוימות הנתונים אכן משנים את התמונה, אך לאוכלוסיות אחריות יש לדבר יותר אל הלב.

יצוין, כי לפני רב השיח, קיימו אנשי התקשורת וההסברה סיור מקיף במשרדי הידברות בראשות יו"ר ההנהלה ר' אייזיק פריד, והמנכ"ל ר' דוד תופיקוביקרו במחלקות הרבות המרכיבות את הפאזל הגדול של ארגון הקירוב הגדול בעולם. כמו כן, שמעו סקירה על הפרויקט הגדול הנמצא כעת בהקמה –פעילות הידברות בארה"ב והכשרת עשרות מרצים בשפה האנגלית כדי לצרף את מילוני היהודים בארה"ב אל אור היהדות.

העיתונאים בפאנל
הרב זמיר כהן
מוטק'ה בלוי
דב פוברסקי
הפרשן משה גלסנר
יצחק נחשוני
דודי שוומנפלד
מני גירא שוורץ
אריה ארליך
רבני הידברות: הרב זמיר כהן, הרב פנגר ועוד
יצחק נחשוני עם הרב זמיר כהן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר