למה הרב לאו זרק את הכתבים לענייני חרדים

למרות ההבטחות ל"שקיפות" ברבנות הראשית, הכתבים לענייני חרדים נזרקו אחר כבוד מישיבת מועצת הרבנות הראשית הראשונה • בכיר ברבנות: "הם הוזמנו רק לפוטו-אופ" (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
הכתבים עקיבא נוביק, קובי נחשוני ויאיר שרקי מחוץ לישיבה (צילום: מתוך דף הפייסבוק של עקיבא נוביק)

הכתבים לענייני חרדים ודתות הוזמנו אתמול (ב') לסקר את הישיבה הראשונה של "מועצת הרבנות הראשית לישראל". אך לאחר כמה דקות מתחילת הישיבה ביקש הרב הראשי דוד לאו משבעת העיתונאים לצאת מחדר הישיבות.

בעוד שבתוך הישיבה הרב אברהם יוסף עוד לא הספיק לבקש ממועצת הרבנות לשלול מהרב דוד סתיו את הכושר לדיינות מחוץ לדלת כתב הדתות של ידיעות האחרונות עקיבא נוביק שחרר סטטוס מתרעם לדף הפייסבוק שלו: "עדכון מישיבת מועצת הרבנות הראשית: הרב דוד "בנט מסנן אותי" לאו החליט הרגע להוציא את העיתונאים. איפה השקיפות שהבטיחו? מה עם תדמית הרבנות? למי אכפת".

לטענת הכתבים, הם הוזמנו על ידי הרבנות הראשית כדי לסקר את הישיבה עצמה ובמהלך מביש ובלתי מוסבר הוצאו מהחדר לפני שהחלה הישיבה.

מנגד גורם בכיר ברבנות הראשית אמר לכיכר השבת כי לא כך היו פני הדברים: "העיתונאים הוזמנו רק לפוטו-אופ והם חשבו שהם מוזמנים לישיבה עצמה, עם כל הכבוד שום ישיבה לא פתוחה לעיתונאים גם לא ישיבה של מועצת החלב".

אותו בכיר מודה שסיפור כגון זה גורם נזק תדמיתי לרבנות הראשית הנוכחית שהכריזה על "שקיפות" אך מבהיר: "נכון שהפצצת הכור הגרעיני באיראן היא לא הנושא המרכזי בו דנה מועצת הרבנות הראשית, אך ישנם נושאים חשובים ורגישים העולם על שולחנה ויש היגיון בקיום ישיבות סגורות לעיתונאים".

אחד הכתבים לענייני חרדים מאשר את דבריו של הגורם הבכיר: "לא מבין על מה המהומה, זהו סטטוס עוקצני שיצא מפורפורציה. באמת ההזמנה הייתה רק לפוטו-אופ. בהזמנה נכתב: "הישיבה החגיגית תיפתח בדברי ברכה - אותם מוזמנים הכתבים לבוא ולסקר, כלומר לא את הישיבה כולה אלא רק את דברי הברכה".

בסוף הישיבה הוכנסו הכתבים לשיחה עם הרב לאו שבחר לא להגיב לשאלה מדוע הוצאו העיתונאים החוצה בניגוד להבטחות.

דובר הרבנות הראשית זיו מאור: "מדובר בתקלה טכנית, סיכמתי עם הרב רפאל פרנק שהכתבים יגיעו לתחילת הישיבה, אך הוא הבין שמדובר בסוף הישיבה. הכתבים ששמעו לעצתי ונשארו עד לסוף הישיבה יכלו להכנס לרב לאו ולשאול אותו שאלות באופן חופשי. התנצלתי בפני הכתבים על התקלה ואנחנו נעשה כל מאמץ שהיא לא תחזור על עצמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר