סערת "דילול החרדים" • מפקד גלי צה"ל לאריה דרעי: "מזועזע מהדברים"

יו"ר ש"ס אריה דרעי הוציא הודעה לתקשורת נגד דברי ההסתה שנאמרו בגלי צה"ל, ושוחח עם מפקד התחנה בדרישה לפיטורי האחראים. ירון דקל: "מזועזע מהדברים שנאמרו" (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
מפקד גלי צה"ל, ירון דקל (צילום: פלאש 90)

דברי ההסתה האומללים ששודרו בתחנת הרדיו הצבאית "גלי צה"ל", בליל יום העצמאות, נגד הציבור החרדי ובעד "דילול האוכלוסייה החרדית", שפורסמו לראשונה ב"כיכר השבת", זוכים למענה בפיקוד התחנה.

יו"ר ש"ס אריה דרעי, התייחס בצהריים לדברי ההסתה החמורים, ובהודעה שהוציא לכלי התקשורת, אמר כי "תארו לכם אם במקום המילה חרדי הוא היה אומר אתיופי / רוסי / ערבי, הארץ הייתה סוערת".

"דמם של החרדים נעשה הפקר", אמר דרעי והוסיף: "אני דורש ממפקד גלי צה״ל להדיח לאלתר את כל האחראים לשידור זה".

ל"כיכר השבת" נודע כי דרעי הרים טלפון למפקד תחנת גלי צה"ל, ירון דקל, וביקש ממנו לא לטאטא את הבעיה. "אסור לעבור על-כך לסדר היום", אמר דרעי לירון דקל וביקש: "ראוי שכל מי שאחראי לנושא יטופל".

בתגובה, אמר מפקד התחנה לדרעי כי הוא רואה בחומרה רבה את הדברים שנאמרו וכי הוא באמצע בדיקה של העניין.

דקל ציין בפני דרעי כי הוא היה "מזועזע מהדברים" והבטיח כי אותו אדם לא ישמע יותר ברדיו.

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) שיגר גם הוא מכתב לתחנת הרדיו 'גלי צה"ל' ואמר כי חייבים התנצלות הרבה יותר חזקה מההתנצלות שהם עשו. "הם צריכים לומר שהם מתביישים מהאמירות של דילול החרדים", אמר אשר, "הייתי מצפה מהשדרנים שיבואו ויביעו את הבושה שלהם".

בתכנית "לא רוצים לישון עצמאות", ששודרה בתחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל, הושמעו משפטים חמורים נגד הציבור החרדי בכללותו. בתכנית, בהגשת נועה צינמן ותמר עמית יוסף, שוחחו משתתפי הפאנל בנושאי צער בעלי חיים וצמחוניות, ואחד המגישים אמר ללא כל היסוס כי מבחינתו - אם רק הייתה לו אפשרות - הוא היה אוכל בני אדם.

חבר הפאנל אמר כי היה רוצה לדלל את האוכלוסייה החרדית. "זה בדיוק הפרדוקס כי אנשים שהכי הייתי רוצה לדלל את האוכלוסייה שלהם זה החרדים, אבל בטח יש להם את הטעם הכי מגעיל, זה בטח נורא דלוח".

"כי זה כשר", קבע מגיש נוסף. "כשר זה הכי מגעיל, מסעדות כשרות אילו מסעדות דוחות", השיב חבר הפאנל שמעוניין לדלל את הציבור החרדי. אחרי דקות מעטות במהלכן הושמעו שירים, פנתה המגישה אל המאזינים וניסתה להבהיר: "בשם מערכת עצמאיות בלילה, כאילו זה שאמרנו מקודם על לאכול חרדים, לא התכוונו באמת, א. לא כשר. ב. לא פרקטי. ג. באמת הכל הכל בהומור".

"ראוי שכל מי שאחראי לנושא יטופל". יו"ר ש"ס אריה דרעי (צילום: פלאש 90)

מגלי צה"ל נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "הדברים שנאמרו בתוכנית לא נאמרו על דעת גלי צהל ולא היו במקומם. מיד לאחר שנאמרו הדברים, שדרנית גלצ הבהירה כי מדובר בתוכנית הומור וסאטירה וכי לא הייתה כל כוונה לפגוע בציבור החרדי. אנחנו מתנצלים בפני מי שמצא עצמו נפגע".

הדברים החמורים, שהובאו לראשונה ב"כיכר השבת" במחאה על חומרתם, עוררו סערה ציבורית גדולה ברשתות החברתיות, שם החלה מחאה בניסיון לעצור את ההסתה משולחת הרסן נגד הציבור החרדי.

"אני, אבי נזרי, מסריח, אוכל קניידלאך. ותודה לגלי צה"ל שהזכירו לי את זה", כתב אבי ניזרי בעמוד הפייסבוק. אליו הצטרפו מאוחר יותר חרדים רבים נוספים, כמו למשל שמואל דרילמן, "אני, שמואל דרילמן, מסריח, אוכל קניידלאך. ותודה לגלי צה"ל און-ליין שהזכירו לי את זה".

הבוקר, סגן מנהל התוכניות בגלי צה"ל, עומר בן רובי, גינה בחריפות את הבדיחות המסיתות שנאמרו בתחנה נגד החרדים. "לא מצחיק, לא הולם, על הפנים", אמר בן רובי בראיון לרדיו "קול ברמה", והוסיף כי האדם שאמר את הדברים "לא יספר יותר בדיחות בגלי צה"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר