התקשורת העולמית: סיקור שלילי ומגנה נגד ישראל

הרשתות הזרות מאשימות אותנו בהתנהלות "חסרת פרופורציות" ופגיעה אכזרית בחפים מפשע. מה חושבים על כך כתבי דסק החוץ בישראל? ערד ניר מערוץ 2 מנסה להשיב (עיתונות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
סיקור ההרס בעזה (פוקס ניוז)

הרשתות הזרות ברחבי העולם מסקרות בהרחבה את מבצע 'צוק איתן' ברצועת עזה, ולרוב בדרך מקוממת המאשימה את ישראל בהתנהלות "חסרת פרופורציות". כתבי דסק החוץ בתקשורת הישראלית סוברים כי עמיתיהם לעבודה עדיין לא רכשו כבוד לצד הישראלי. לדבריהם, בעיני העולם חמאס הוא הצד החלש לעומת הצד הישראלי שמכה בהם, כביכול, ללא רחם.

ערד ניר, עורך חדשות החוץ בחדשות 2, אמר ל"כיכר השבת" כי "העובדה שמערכת כיפת ברזל מספקת כזאת הגנה על מדינת ישראל, מקשה על התקשורת העולמית לעכל את העובדה שגם ישראל מאוימת, ומכיוון שכך היא נשארת באופן מסורתי בעמדתה שישראל מגיבה באופן לא פרופורציונלי לאיומים נגדה".

לדברי ניר, דרך הסיקור של כלי התקשורת בחו"ל מקבע תדמית שלילית על ישראל בעיני העולם: "התקשורת מדגישה שישראל הורגת את הפלסטינים ובחלק מהמקרים ללא סיבה מוצדקת. הם מציגים לצופים שישראל הורגת חפים מפשע ללא צורך ומגיבה בלי פרופורציה".

מסתבר כי אין הבדל בסיקור התקשורתי בין המבצע הנוכחי לבין אלו שקדמו לו. עורך חדשות החוץ אומר כי "אין שינוי משמעותי בסיקור ממבצעים קודמים". לדעתו, ראיונות של לא מעט פוליטיקאים ברשתות הזרות מתחילת המבצע אינם מזיקים, אולם "ההסברה הישראלית משכנעת את המשוכנעים ואולי עוד קצת".

ניר הוסיף כי למיטב הבנתו, ההסברה הישראלית נמצאת בבעיה: "אנחנו עדיין, למרות שאנחנו חשים צודקים מאוד, נמצאים בבעיה בגלל העובדה שמכונת התעמולה הפלסטינית מנצלת היטב את העובדה שבצד השני נהרגים אזרחים חפים מפשע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר