ארגון העיתונאים: לפתוח מחדש את חקירת תקיפת יאיר שרקי

ארגון העיתונאים פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיורה על פתיחה מחדש של תיק החקירה על תקיפת העיתונאי יאיר שרקי בידי שוטרים במהלך הפגנה בירושלים (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
תקיפת שרקי (צילום: כיכר השבת)

אחרי החלטת המחלקה לחקירות שוטרים לסגור את תיק החקירה נגד השוטרים שתקפו את העיתונאי יאיר שרקי, במהלך הפגנה סוערת בירושלים, ארגון העיתונאים פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שזה יורה על פתיחת תיק החקירה מחדש.

במכתב שהעתק ממנו נשלח למפכ"ל המשטרה, השר לביטחון פנים, יו"ר ועדת הפנים ונשיאת מועצת העיתונות, כתב יו"ר ארגון העיתונאים בישראל, יאיר טרצ'יצקי כי "לנוכח התיעוד של האירוע ועדויות של הנוכחים, מדובר בהחלטה תמוהה שלטעמנו מעידה על היעדר רצון להתמודד עם בעיית האלימות של כוחות הביטחון נגד עיתונאים, שתקיפתו של שרקי מהווה רק גילוי אחד מני רבים שלה".

לדבריו, "אלימות זו פוגעת במישרין בציבור הישראלי ובזכותו לקבל מידע אמין בנוגע לאירועים שעל סדר היום - מידע שיכול להגיע רק באמצעות העיתונאים שנמצאים בשטח בזמן אמת".

יו"ר הארגון ציטט את דבריו של פרקליט המדינה, שעוסקת במדיניות הענישה בעבירות אלימות שבוצעו נגד עיתונאים: "בהתחשב בתפקידה החשוב של העיתונות בחברה הדמוקרטית, ובהתחשב בצורך לשמור על זכותם ועל יכולתם של עיתונאים לדווח על כל התרחשות באופן חופשי וללא כל חשש, יש מקום לבקש מבתי המשפט בנסיבות המתאימות להחמיר בעונשיהם של תוקפי עיתונאים".

"אנו כמובן מברכים על אמירות חשובות אלו של פרקליט המדינה, אך עושה רושם שמערכת אכיפת החוק עושה דין אחד לאזרחים מן השורה, אך בבואה לטפל באלימות של כוחות הביטחון הדין הוא אחר לחלוטין. זאת התחושה שעולה מסגירת החקירה הנוכחיות. זאת התחושה שגם עולה ממקרים אחרים", תקף היו"ר.

יו"ר הארגון כתב כי בשנתיים האחרונות הם נפגשו עם מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יוחנן דנינו, ועם דובר המשטרה תנ"צ רפי יפה "ושניהם הסתייגו מאלימות שמפעילים שוטרים כלפי עיתונאים - אך דיבורים לחוד ומעשים לחוד. בפועל, גישה זו אינה מחלחלת לשוטרים בשטח ומדי חודש אנו נתקלים במקרים נוספים".

"לשיטתנו, כל עוד לא תהיה ענישה נגד שוטרים על אלימות שנקטו כלפי עיתונאים, התופעה לא תיפסק", כתב טרצ'יצקי והבהיר "לא נסכים שביטחונם של עיתונאים יהיה הפקר".

בסוף המכתב שב יאיר וקרא ליועץ המשפטי לפתוח בחקירה. "אנו קוראים לך לנצל את סמכותך וליזום פתיחה מחודשת של החקירה – לא רק כדי להגן על זכויותיו של יאיר שרקי, אלא גם כדי להגן על כלל העיתונאים בישראל ולאפשר לנו למלא את שליחותנו כמשרתי ציבור, מבלי שנצטרך לחשוש מאלימות של שוטרים".

יאיר שרקי שהיה אז כתב לענייני דתות בגלי צה"ל והיום מכהן באותו תפקיד בחדשות ערוץ 2, טרם החליט האם להגיש ערעור על ההחלטה.

בדף הפייסבוק שלו פרסם שרקי תמונה בה נראה שוטר תוקף אותו, וכתב: "כך זה נראה לפני כמעט שנה, כששוטרים תקפו אותי כשסיקרתי הפגנה ליד קבר הרב עובדיה. לא אוהב את התמונות האלה, לא מחפש נקמה אישית, ובטח לא רוצה להתבכיין, אבל כשקיבלתי היום את המכתב הזה ממח"ש, שמודיע על סגירת החקירה מחוסר אשמה (!) הסתכלתי שוב בתמונות ולא הצלחתי להבין מה עוד צריך כדי ששוטרים אלימים יועמדו כאן לדין".

"ואם זה מה שקורה בתיק שעוד זכה לפרסום כלשהו", קבל שרקי, "תארו לכם באיזו קלות זה קורה בעוד 93% מהתיקים שנסגרים כל שנה, רובם אפילו בלי חקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר