"דימום מהפה והפנים"

עיתונאים טוענים: המשטרה תקפה אותנו באלימות בהפגנה בירושלים

הצלמת מירי צחי טוענת כי הותקפה באלימות בהפגנה אמש בירושלים. ארגון העיתונאים פנה למפכ"ל: "לפעול להענשת שוטרים, ביטחון העיתונאים אינו הפקר". המשטרה: "ההפגנה הפכה לאלימה" (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

אלימות משטרתית: עיתונאים שסיקרו את ההפגנה הסוערת נגד העינויים שעוברים הנערים החשודים בפרשת הרצח בדומא, טוענים כי המשטרה התנהגה כלפיהם באלימות.

הצלמת מירי צחי מעיתון "מקור ראשון" טענה כי המשטרה תקפה אותה באלימות במהלך ההפגנה. העיתונאי אהוד אמיתון צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אלימות קשה גם כנגד עיתונאים בפיזור ההפגנה בגשר המיתרים. שוטרים תקפו את הצלמת מירי צחי. פונתה לטיפול רפואי בטר"ם עם דימום מאסיבי מהפנים ומהפה".

אולם צחי לא מתכוונת להתלונן נגד המשטרה,"אנו הצלמים או העיתונאים לוקחים סיכונים בעבודה", היא מסרה ל"כיכר השבת", "ברגע שנכנסים לסיטואציה אלימה שצריך לקחת בחשבון שניפגע".

מי שכן דורש להעניש את השוטרים שפעלו באלימות, הם ארגון העיתונאים בישראל. יו"ר הארגון יאיר טרצ'יצקי פנה במכתב למפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך וקבל על התנהגות השוטרים.

במכתבו הוא כותב: "מדובר במקרה שמצטרף לעשרות גילויי אלימות של שוטרים כלפי עיתונאים בשנה האחרונה. לא נסכים לכך שביטחונם של עיתונאים יהיה הפקר. מבחינתנו זאת אינה רק פגיעה בעיתונאים שהוכו, אלא פגיעה בכולנו העיתונאים ובציבור שאותו אנו משרתים ובשמו אנו מגיעים לשטח כדי לתעד את המציאות.

"אנו דורשים כי תקיים בדיקה של אירועי אמש ותפעל להענשת שוטרים שהיכו עיתונאים. אנו קוראים לך לקחת אחריות על הבעיה ועל פתרונה. הספיקו לנו דיבורים יפים מקודמך בתפקיד. הגיע זמן המעשים והתוצאות".

מהמשטרה נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "במהלך הפגנה שנערכה בכניסה לירושלים, אותה אפשרה המשטרה בכפוף לתנאים מחייבים, הנוגעים לשמירת שלום הציבור ואבטחת המפגינים, הותקפו השוטרים באופן אלים על ידי חלק מהמפגינים, לרבות יידוי אבנים לעברם. לאור מעשי הבריונות והאלימות ההפגנה הוכרזה בו במקום כבלתי חוקית. למפגינים ניתן זמן להתפזר ומשלא נענו הפורעים לקריאת ולהנחיות השוטרים והמשיכו בהתנהגותם הפרועה והאלימה הוחל בפיזור ההפגנה, תוך שימוש בכוח סביר ובאופן מידתי. בתוך כך, בוצעו מעצרים כחוק ועל פי דין. מספר שוטרים נפגעו מפגיעות אבנים וידיהם של שניים מהם נשברו".

עוד ציינו במשטרה כי "המשטרה מכירה ושומרת על ערך חופש הביטוי, אך במצבים בהם מפגינים נוטלים את החוק לידיים, פועלים בבריונות ובאלימות ומסכנים את שלום הציבור, המשטרה פועלת ותעשה הכל להגנה על שלום הציבור והסדר הציבורי, וזאת בכלים החוקיים העומדים לרשותה. משטרת ישראל מעריכה, משתפת פעולה ומאפשרת את עבודת אנשי התקשורת בזירות השונות ככל שהדבר ניתן, בכפוף לשיקולים מבצעיים ובטיחותיים. יתרה מכך, המשטרה מקפידה על מתן שירותי דוברות מקצועיים ומיידיים בזירות על מנת לסייע לעיתונאים במימוש שליחותם הציבורית החשובה".

"יחד עם זאת מצופה מעיתונאים השוהים, בין המון פורע שמפוזר בכוח, להישמע להנחיות ולהוראות השוטרים, כשאר אזרחים שומרי חוק. השוטרים הם שאחראים על שלום הציבור בזירה האלימה שנוצרה. כבכל אירוע, המשטרה תערוך תחקיר מבצעי לאירוע לשם הפקת לקחים ויישומם ככל שנדרש", הוסיפו במשטרה.

מאות אנשים השתתפו אמש בהפגנה סוערת בכניסה לירושלים, מתחת לגשר המיתרים, במחאה על העינויים שעוברים העצורים בחשד לפיגוע והרצח בכפר דומא. במהלך ההפגנה החלה התפרעות ואלימות, והמשטרה פעלה לפזר את ההפגנה בכח ואף עצרה כמה מפגינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר