בעקבות "כיכר השבת"

תלונה במשטרה נגד גזית; האישומים - מרידה, הסתה

משה שורק הגיש למשטרת ירושלים תלונה נגד גבי גזית הכוללת סעיפי אישום חמורים במיוחד: מרידה, הסתה למרד על-ידי פרסומים, פגיעה ברגשי דת ופרסום הסתה לגזענות. שורק לכיכר השבת: "החוקרים התייחסו אליי ברצינות, הבטיחו לי שגזית יזומן לחקירה" (בכיכר, מדיה)

אברהם הלוי | כיכר השבת |

לא ברור מה חשב גבי גזית לעצמו רגע לפני ששחרר לאוויר את נאום ההסתה שלו נגד החרדים. אם רצה להשיג בכך תשומת לב - הוא קיבל ממנה מלוא חופניים, ואף יותר.

מאז שידור תוכניותו האחרונה, ביום רביעי בשבוע שעבר, נערמו על שולחן מזכיר מועצת העיתונות עשרות תלונות נגדו. ולא רק: ביום שישי נרשמה גם במשטרה תלונה ראשונה בנושא.

משה שורק, אברך ליטאי תושב ירושלים הגיש למשטרת ירושלים תלונה נגד גבי גזית הכוללת סעיפי אישום חמורים במיוחד: מרידה, הסתה למרד על-ידי פרסומים, פגיעה ברגשי דת ופרסום הסתה לגזענות.

"השוטרים התייחסו אליי בכבוד", הוא סיפר הלילה (מוצאי-שבת) בשיחה ל"כיכר השבת". "אני מכיר אותם מפרשות אחרות שטיפלתי. הגעתי לתחנת המשטרה שבמגרש הרוסים מצויד בחומר רב, שכלל גם את התמליל המלא מנאום ההסתה. השוטרים היו מודעים לפרשה. הם רשמו את התלונה שלי והעבירו אותה למשטרת מרחב דן - משום ששם מתגורר גזית. נאמר לי מפורשות שגבי גזית יזומן לחקירה במשטרה".

• אתה חושב שייצא משהו מעשי מהתלונה הזאת?

"לאור הניסיון שלי, המשטרה לא תעשה הרבה. למעשה, אני לא חושב שייצא דבר מהתלונה. אבל התפקיד שלנו זה לעשות, לפעול. אני לא אנוח ולא אשקוט עד שמישהו יפעל ברצינות בנושא. התלונה הזאת תמקם את פרשת גזית במודעות הציבור, וזאת המטרה".

• הוגשו כבר עשרות תלונות למועצת העיתונות.

"ומה בדיוק ייצא מזה? זהו גוף חסר יכולת. תלונה במשטרה אפקטיבית יותר, אבל אני לא מתכוון לעצור בזה: ממש ברגעים אלה אני מסיים כתיבת מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בנושא. אפעל בכל דרך אפשרית כדי שמקרים כאלה לא יחזרו על עצמם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר