סערת הסרטון

נזיפה לתאגיד בעקבות השעיית אראל סג"ל

אחרי ההשעיה של אראל סג"ל בעקבות סרטון השירה עם ראש הממשלה, פרסם התאגיד ציוץ לועג בטוויטר. אלפים התלוננו - והממונה על קבילות הציבור נזפה בתאגיד השידור (תקשורת)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום מסך: כאן 11)

אחרי ההשעיה הקצרה, חזר הערב (שלישי) העיתונאי אראל סג"ל לשדר את תכניתו בכאן 11, אך לא לפני שהממונה על קבילות הציבור, אורלי ממן, נזפה בתאגיד השידור.

כזכור, אראל סג"ל הושעה בעקבות השתתפותו, יחד עם עיתונאים נוספים מהימין, בסרטון בו שרו יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו 'שבחי ירושלים'.

אחרי ההשעיה, צייצו בחשבון הטוויטר של התאגיד תמונה של אראל סג"ל עם גיטרה על רקע הלוגו של התכנית "הכוכב הבא", הבוחרת את הזמר לתחרות האירוויזיון, לצד הכיתוב: "לפחות דילמה אחת נחסכה מאיתנו".

(צילום מסך מתוך טוויטר)

הממונה על תלונות הציבור דיווחה כי הציוץ גרר "אלפי תגובות המוחות ומבקרות את הציוץ שהתפרש כפוגעני, לעגני ומבזה את מר סג"ל בפרט על רקע פרסומו בסמוך לאחר ההחלטה להשעותו".

התלונות הגיעו גם לממונה על תלונות הציבור שערכה בירור בנושא מול התאגיד שבסופו נזפה באנשי התאגיד בשל התנהלותם.

בתאגיד השידור ניסו להסביר כי "חטיבת הדיגיטל, הלא חדשותית, צייצה במקביל ומבלי שעודכנה על ההשעיה. מכאן, שהציוץ לא התייחס להשעיה וכאמור כוונתו להחמיא לאראל סג"ל".

במענה לשאלה מדוע לא מחקו את הציוץ בעקבות התגובות, הסבירו בתאגיד כי "מדיניות החטיבה היא לא למחוק ציוצים ובפרט שהציוץ לא התייחס כלל להשעיה ונכתב בהומור".

הסרטון שעורר את הסערה (מתוך טוויטר)

אך ממן לא קבלה את דברי התאגיד וטענה כי היה צריך להבהיר את הדברים, להתנצל על הפגיעה או לפחות למחוק את הציוץ, ולכן קבעה כי תלונות הציבור - מוצדקות.

"עמדת הממונה בין אם היה ידוע דבר ההשעיה בין אם לאו, וגם אם הכוונה הייתה הומוריסטית או מחמיאה – על רקע התגובות החריפות הרבות שפירשו את הציוץ כלעגני ופוגעני נוכח ההשעיה, ראוי היה לתאגיד להבהיר בחשבון הטוויטר את השתלשלות העניינים, להתנצל על פגיעה ככל שהתפרשה ככזו, או לפחות למחוק את הציוץ".

היא הוסיפה כי "עם זאת, ולמרות הביקורת הרבה, הדבר לא נעשה. הציוץ נותר בפרסומו ללא התייחסות של התאגיד, ועל כך יש להצטער. לאור האמור אני מוצאת את התלונות בעניין הציוץ מוצדקות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר