הצהרה חשובה. צפו

עורך מאקו: "סתם תמונות של חרדים בקורונה? לא יקרה יותר"

מקרים כמו זה שאירע בימים האחרונים, כאשר דיווח על קורונה אצל פלסטינים לווה בתמונה של חרדים, עמדו במוקד מפגש מרתק שהתקיים בבני ברק עם אחד מבכירי 'קשת' • צפו (ברנז'ה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: 'מרכז אחים')

בסוף השבוע האחרון נערך מפגש מעניין בין אנשי עסקים חרדים לבין העורך הראשי של אתר מאקו, איתי ולדמן, מהדמויות המשפיעות ביותר כיום על השיח התקשורתי בישראל.

בפגישה, שוחח העורך הבכיר עם יועץ התקשורת מוטי רובינשטיין על תפקידה של התקשורת בעידן הנוכחי, בדגש על הממשק בינה לבין הציבור החרדי.

השיחה המרתקת, שנערכה ביוזמת מנכ"ל 'מרכז אחים' בבני ברק אהרון גפני, נגעה גם למקום שהחרדים תופסים בשיח הציבורי במשבר הקורונה המתמשך.

לשאלתו של רובינשטיין מדוע מתפרסמים בתקשורת תמונות של חרדים, כאילוסטרציה בידיעות על הנגיף, וכך הן מנציחות את הסטריאוטיפ המרושע שהם אלו המפיצים אותו, השיב ולדמן כי תחילה פורסמו הרבה תמונות של חרדים, כאשר בני ברק נכנסה לסגר, ורוב הסיקור היה מאזורים חרדים.

הדיווח על פלסטינים, התמונה של חרדים (צילום מסך)

כיום, סיפר עורך mako, כאשר התמונה השתנתה, ולאחר שקיבל פניות מגולשים שהעירו לו על כך, הוא הנחה את עורכי דסק החדשות והגורמים הרלוונטיים באתר לשים לב לנושא ולא לפרסם תמונות של חרדים "כאשר אין בכך צורך מובהק".

ולדמן הוסיף: "אני מאמין בגיוון, ומשתדל לתת במה לכל המגזרים בישראל. לכן אני נותן במה לטורים של פובליציסטים מכל המגזרים, ביניהם ישראל כהן המפרסם טורים פובליציסטיים מפעם לפעם באתר".

לדבריו, הוא ישמח להעסיק במערכת מאקו כתב חרדי, שיוסיף כך לגיוון במערכת והוא אף פנה בעבר למכר חרדי שיעביר לי המלצות וקורות חיים רלוונטיים.

היועץ מוטי רובינשטיין העלה בשיחה שאלות רבות בנושאי תקשורת, תוכן שיווקי ופרסום, וביקש המלצות לכתב ולעורך המתחיל. בתגובה אמר לו עורך מאקו: "תהיו פתוחים לדעות של אחרים, במיוחד בכירים, שנוטים לקיבעון מחשבתי, ובטוחים שהם יודעים הכל, ותעדיפו להעסיק אנשים קצת פחות מוכשרים אבל חרוצים ונלהבים; אין לזה מחיר".

לאחר המפגש

"התכונה החשובה ביותר לעורך - היא להיות אמיץ", הסביר ולדמן. "אם אין מישהו שמנסה למנוע את פרסום הכתבה, זה לא אייטם מספיק טוב. מנסים לשכנע אותך שהדבר לא נכון? אל תפחד. מדי שבוע אני מקבל מספר איומים בתביעות, ויש כאלו שלבסוף מתממשות ולא בכולם אני זוכה".

את ה'טיפים' שלו הוא סיכם כך: "החלק הכי חשוב - תתאמץ למצוא את האנשים הכי טובים שיבואו לעבוד איתך, ותפתח עור של פיל, כי אף פעם לא כולם יהיו מרוצים".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר