פרסום ראשון

המבוכה: המאבק על קווי הנייעס נקבר בטרם החל

שלושה ראשי ישיבות ביקרו השבוע בבתיהם של גדולי ישראל וביקשו מהם לחתום על מסמך נגד קווי הנייעס החרדיים. אלא שהבוקר, הכל הסתבך ובתיהם של גדולי ישראל הודיעו כי החתימות הוצאו בצורה לא ראויה, ודרשו מראשי-הישיבות שלא להשתמש בחתימות ה´גדולים´. המכתב, שהיה אמור לראות אור מחר, הוקפא (חרדים)

(פלאש 90)

הסיפור מתחיל לפני שבוע ימים. שלושה ראשי-ישיבות נכבדים, הרב משה-מרדכי קארפ - מרבני קרית-ספר, הרב נתן זוכובסקי - מחברי הוועדה הרוחנית של 'יתד נאמן' והרב יגאל רוזן - ראש-ישיבת "אור-ישראל", פנו לבתיהם של גדולי ישראל וביקשו לקבוע פגישה בנושא קווי הנייעס החרדיים. השלושה חתומים על מאבקים בשבועונים החרדיים וב'תחנות' החרדיות.

"מדובר בתופעה שמזיקה לבחורי-הישיבות", אמרו ראשי-הישיבות. בבתי גדולי ישראל קיבלו את הבקשה, בתנאי ברור: מגיעים לדבר, לא להחתים. הסיבה, לדבריהם - חתימתם של גדולי ישראל תעצים את קווי הנייעס. "אין צורך לתת להם את התענוג", הסבירו שם.

הרב קארפ, שדיבר בשם חבריו, נענה לתנאי.

השבוע (רביעי) בשעות הלילה המוקדמות, פתחו ראשי-הישיבות את הסבב בבתיהם של גדולי ישראל.

הביקור נפתח בביתו של מרן ראש-הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א. במהלך הפגישה, גילה הרב שטיינמן בקיאות רבה בנושא קווי הנייעס והסכנה הטמונה בדבר - עבור בחורי-ישיבה שצריכים לשקוד על התורה בהיכל הישיבה.

לפתע, שלף הרב קארפ דף - שהיה מוכן אצלו מבעוד-מועד - וביקש מהרב שטיינמן לחתום. הרב קארפ הסביר שלא מדובר במכתב חריף שאוסר לשמוע או להתראיין לקווי הנעייס החרדיים, אלא מכתב שמבהיר את הסכנה שבהאזנה לאותם קווים.

לאחר דקות של שכנועים, חתם הגראי"ל על המכתב והשלושה יצאו לדרכם.

היעד הבא, היה ביתו של הרב הגרמי"ל לפקוביץ'. השלושה שוב הסבירו לו את הסכנה שבהאזנה לקווים וביקשו ממנו חתימה. הגרמי"ל סירב, אולם אז הצביע הרב קארפ על מקום חתימת הגראי"ל שטיינמן והגר"י נעתר לחתום.

אמש (חמישי) משנודע לבתיהם של גדולי ישראל על הסיפור, הם הודיעו לרב קארפ כי אין כל תוקף לחתימות.

"זה הוצא בצורה לא-ראוייה", הסבירו. "חל עליכם איסור להשתמש בחתימות הללו בשום עיתון או אמצעי תקשורת כלשהו וכן להשתמש בזה בכדי להחתים רבנים נוספים".

"יתד נאמן" שכבר הכין מבוקרו של יום חמישי את שער העיתון החגיגי של יום שישי - נאלץ לגנוב את החלום הרטוב, בינתיים. הכתב לענייני "הלם ותדהמה" יחיאל סבר, לא יוכל לפרסם את המכתב, כפי שתכנן.

אבל סוכריה הם קיבלו: לפרסם בשם הרבנים את אותם הדברים שנאמרו על-ידי הגרי"ש אלישיב לפני שבועיים - בנוגע לקווי הנייעס ש"מי שמקשיב לקווים לא יוכל לגדול כבן-תורה".

לא חתימות, לא קמפיין ולא נידויים.

"עשינו עד היום ככל שיורו לנו רבותינו ונמשיך לעשות ככל שיורו לנו רבותינו גדולי התורה", אומר ל"כיכר השבת" יעקב ביכלר מנהל קו הנייעס הפופולארי "הקול החרדי". לצד קו זה פועלים קווי "נייעס נוספים".

דברים דומים אומרים לנו גם מנהלי קווי הנייעס האחרים עמם שוחחנו, אולם אלה זועמים על ראש עיריית מודיעין-עלית יעקב גוטרמן - שבאחרונה בוחש יותר ויותר בעולם התקשורת החרדי.

גורם בעיריית מודיעין-עלית אומר הערב ל'כיכר השבת': "המצב בעירייה כנראה כל-כך טוב ומצויין עד ששראש-העיר שלנו מוצא את עצמו מתעסק בתקופה האחרונה בכל מיני עיסוקים תמוהים שמעלים הרבה, הרבה סימני שאלה".

גוטרמן, יתד נאמן והרב קארפ אינם מתראיינים ל"אינטרנט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר