ציר כלכלי חסידי

מפתיע: חסיד אמשינוב שמאחורי התכנית הכלכלית

מאזיני התחנה הצבאית שהאזינו למגזין הכלכלה היומי, לא העלו על דעתם כי על כיסא המגיש, עודד לבינסון, יושב חסיד אמשינוב, הדור זקן; "מוטב להשקיע בדברים חשובים יותר בחיים" (ברנז'ה)

מנחם כהן | כיכר השבת |
עודד לבינסון (צילום: באדיבות המצלם)

מאזיני התחנה הצבאית שהאזינו במשך שנים למגזין הכלכלה היומי, 'התכנית הכלכלית', לא העלו על דעתם כי על כיסא המגיש, עודד לבינסון, יושב חסיד אמשינוב, הדור זקן.

עודד נחשב אחד העיתונאים הכלכליים הוותיקים בתקשורת הישראלית. לצד עבודתו התקשורתית הוא משמש עורך דין, ושילוב שני העיסוקים מפרה זה את זה. ועל אף תפקידיו ועיסוקיו, עודד מוותר על הטכנולוגיה העכשווית, והנייד שלו נטול יישומונים.

סערת יוקר המחיה, הנוגעת לכיס של כולנו, מעסיקה רבות את לבינסון בעת האחרונה. טיפ ראשון שהוא מספק: "אחת החולות הרעות של התרבות המערבית זו תרבות הצריכה. זה משפיע על הרבה משפחות, שגם כשאין להן – הן קונות מוצרים יקרים, בגלל המותג, כי 'אין ברירה' וכי 'מוכרחים'.

"אנשים משלמים על המותג ולא על המוצר. הגיע הזמן לשנות זאת, ולומר דיי! מוטב להשקיע בדברים חשובים יותר בחיים".

הכוח בידיים שלכם

'מחאת הפסטה', שהצליחה לבלום את עליית המחירים של ענקיות המשק, מעודדת אותו. "לצרכנים יש כוח", הוא מבהיר, "וכשכולם מתאגדים, החברות מפחדות וחושבות כמה פעמים לפני העלאת מחירים. בציבור הכללי המחאה באה מלמטה, אבל בציבור החרדי ראינו בעבר הנחיות של הרבנים להימנע מקניית מוצר זה אחר, דבר שהביא לירידת מחירים. הלוואי שנראה זאת שוב".

הוא בז לניסיון להאשים את החרדים ביוקר המחיה: "הייתה בעבר מפלגה שחרתה על דגלה את שנאת החרדים, ורואים מה היה סופה. תופעה זו חוזרת ונשנית מדי פעם בפעם: פוליטיקאי שמאבד גובה, מתחיל להאשים את החרדים. אני רק מזכיר שמשפחות ברוכות ילדים תורמות במידה משמעותית לצריכה ולכלכלה".

המהלך של חסידות אמשינוב

השיחה עם לבינסון נעה על הציר הכלכלי והחסידי. שני העולמות מוצאים את מקומם בדבריו, וכמו משתלבים זה בזה.

כחסיד אמשינוב הוא מספר על מהלך שנעשה אצלם: "עשו צעד מעניין בכל הקשור להוצאות על חתונות. כל מי שמתחייב לעמוד בתקרת הוצאה, שאותה אין הוא עובר, מקבל הלוואה בלי ריבית, הנפרסת למאה חודשים. ברגע שכולם יודעים שיש תקרה, אין מרדף אחרי הוצאות מיותרות".

לבינסון היה קשור עם האדמו"ר מבוסטון, "והוא ביקש ממני להישאר בתפקידי בתקשורת", הוא מגלה. "אחר-כך נקשרתי לאדמו"ר מאמשינוב. יש לנו בחסידות רופא בכיר, פרופסור לביולוגיה, מרצה לתזונה – וכולם חסידים שווים. כל אחד מהם בחר קודם כול להיות שומר מצוות ואז לפרנסתו גם להיות איש מקצוע".

תרופה חדשנית

לפני שבע שנים נפל דבר. "התחלתי להרגיש רעידה קלה בחיתוך הדיבור שלי", הוא משחזר. "הגיע השלב שהתקבלו פניות ממאזינים על השינוי בדיבור שלי. מפקד התחנה ומנהל החדשות פנו אליי והביעו דאגה. התרגשתי לראות עד כמה אכפת לאנשים ממני.

"חמש שנים לקח עד שאובחנה המחלה הנדירה שבה לקיתי. בינתיים פותחה תרופה חדשנית, שברוך השם משפיעה נהדר. השיפור דרמטי. אני עדיין בתהליך המרגיל חלקים מסוימים במוח להחזיר את הגלגל לאחור. חסדי השם שלא נגרם נזק. אני מאוד מקווה בעזרת השם שאוכל לעבור מעריכה כלכלית להגשה רדיופונית, כבימים עברו".

באדיבות מגזין 'שיחת השבוע'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר