"אין מגוון דעות"

שר התקשורת שלמה קרעי: "אין מקום לתאגיד, צריך להפריט גם את גלי צה"ל"

"אני חושב ששידור ציבורי זה פסול", הסביר היום בכנס שר התקשורת שלמה קרעי, שחזר על רצונו לסגור את תאגיד השידור הציבורי, העולה לאזרח הישראלי מאות מיליונים בשנה (תקשורת, פוליטי)

איצלה כץ | כיכר השבת |
שר התקשורת קרעי בכנס (צילום: עדי כהן צדק)

שר התקשורת, שלמה קרעי ממפלגת הליכוד, השתתף היום (שני) בכנס DIGIT 2023 לעיתונות אונליין. בדבריו, התייחס השר לסוגיית השידור הציבורי של תאגיד השידור וגלי צה"ל וטען כי אין מקום למימון הציבורי לרשתות התקשורת הספציפיים האלו וכי עדיף לפזר את כספי הציבור באופן שוויוני יותר בין כלל גופי התקשורת במדינה ולא דווקא להם, מה שגורם לחסימה בתחרותיות.

קרעי נשאל על ידי המראיין, כיצד יראה לדעתו השידור הציבורי בעוד 5 שנים. "התפיסה הכלכלית ליברלית של הליכוד והימין הכלכלי היא להסיר חסמים" השיב השר. "רגולציה וגורמים שפוגעים בשוק החופשי ובתחרות. כאשר יש שחקן אחד שמקבל מיליוני שקלים בשנה, גם המועצות למיניהן, הדבר הזה מהווה חסם משמעותי לתחרות. שחקנים חדשים מתקשים להתמודד עם יכולת של שחקן גדול שמקבל תקציבי עתק".

אולפני התאגיד בתל אביב (צילום: מרים אלסטר/פלאש 90)

"לא משנה מה יהיה גורלו של התאגיד כשחקן, אנחנו נמשיך לעודד יצירות תוכן מקורי והפקות מקור. נשזור את הפקות המקור באופן רוחבי על פני שוק התקשורת ולא כשחקן אחד שהגישה שלו לכספי ציבור באופן בלעדי וחוסם את היתר. בעיניי אין מקום לתאגיד בעידן של רבגוניות ומגוון רחב של ערוצים" פרס השר את משנתו.

המראיין הוסיף לשאול את השר האם גם שידורי החדשות יסגרו על ידו או רק התכנים הטלוויזיוניים: "בעוד בין שנה לשלוש שנים תהיה לנו פריסת סיבים אופטיים בכל ישראל ודור חמש, כל אחד יוכל לשדר וייכנסו שחקנים חדשים" השיב קרעי. "אחת המטרות של השידור הציבורי הוא לייצר מגוון של דעות בשידור הציבורי, גם המועצות, הכבלים והלווין והרשות השנייה – זה נכשל".

"יכול להיות שאני רואה תקשורת לכיוון משאל ואני טועה. נסיר את החסמים וניתן לציבור השפעה יותר טובה על התוכן שמשודר והציבור יצביע ברגליים. בעיניי כל הרגולציה על התוכן מיותרת – חוץ מהדברים של אלימות או דברים שמנוגדים לתנאי סף. החזון שלי הוא שאין רגולציה על התוכן" הוסיף שר התקשורת.

ההדחה מגל"צ עוררה את זעם הימין. יעקב ברדוגו (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

קרעי הוסיף להתייחס לסוגיית התקשורת והעיתונות הישראלית: "אין מועצת עיתונות שמגבילה מה לכתוב או מי יכול להוציא עיתון, זה שוק חופשי ואתה רואה תחרות מימין ושמאל. יש חופש ויש תחרות כמעט כמו שהיינו רוצים לראות בעיתונות. בעלי הון יכולים לעשות מה שהם רוצים והציבור יכול להשפיע ולא לקנות מנויים, זה מודל עסקי. כשאנחנו מנתקים את הציבור משוק התקשורת אנחנו מגיעים לייצור מוגבל, מאולץ, נכה ופגוע ביכולת שלו לתפקד באופן חופשי".

קרעי נשאל על העדפותיו האישיות בתקשורת הישראלית והשיב: "אני צופה בקטעים ממגוון רחב לפי נושאים. כדי לייצר העדפה מתקנת ערוץ 14 פתוח אצלי בלשכה. והייתי רוצה להאזין לכל מגוון תחנות הרדיו. החזון שלי ששוק הרדיו, כל התחנות האזוריות - 103, 100, 102, קול ברמה, גלי ישראל ורדיו 90 - יוכלו לשדר בכל הארץ".

"דווקא רשת ב' וגלי צה"ל הן היחידות שיכולות לשדר בפריסה ארצית והן חוסמות תחרות, אפשר לפרסם רק אצלן. אנחנו רוצים להתקדם ולעבור לדיגיטל, פריסת דור חמש, סיבים וטכנולוגיות מתקדמות וליניאריות. אני הייתי רוצה לשמוע ברכב שלי את כל תחנות הרדיו ולעבור לפי המרואיין ולא לפי התחנה. אני רוצה שיפנו לציבור והוא יגיד מה הוא מעדיף" הוסיף השר.

אולפני גל"צ ביפו (צילום: תומר נויברג/פלאש 90)

קרעי הוסיף להפתיע כאשר נשאל על סגירת התחנה הצבאית 'גלי צה"ל': "אין עוד מדינה דמוקרטית מערבית בעולם שיש בה תחנה צבאית. שרי הביטחון בעבר רצו לסגור. גנץ כמעט סגר ואז הוא הבין שהוא יכול לשלוט בשידור. אני חושב שצריך להפריט את התחנה והיא לא צריכה להיות ממומנת. אפשר תחנת רדיו צבאית שתעסוק בתכנים צבאיים ולא תחנה שמעלה תומכי טרור להגיב".

שר התקשורת התייחס אף לסוגיית הרפורמה המשפטית של שר המשפטים ממפלגתו - יריב לוין, ולביקורת שהשמיע כנגדה נשיא בית המשפט העליון לשעבר אהרון ברק: "הייתי רוצה לומר 'זקנותו (של אהרון ברק. א"כ) מביישת את בחרותו', בדרך שבה הוא יוצא כנגד ממשלה נבחרת, כנגד הדמוקרטיה במימושה הטהור ביותר על ידי בוחרים שהלכו לקלפי ואמרו אנחנו רוצים שינוי במערכת המשפט".

קרעי הוסיף בעוקצנות: "אבל אני לא אומר 'זקנותו מביישת את בחרותו' כי כל הקריירה שלו, ה-30 שנה האחרונות הם באו במרמה כנגד חברי כנסת. בשנת 92' בוועדת חוקה, כל המהפכה הזו שהוא עשה, בלי סמכות, בשקר, שיקר לחברי הכנסת. נשאלה השאלה האם לבית המשפט העליון יהיה סמכות לפסול חוקים? עלה יושב ראש וועדת החוקה דאז ואמר בשום פנים ואופן לא, אנחנו לא מאבדים מהסמכות הזו, הוא אמר את זה. ובשתיים בלילה 32 בעד וכמה נגד, לחוק שאומר במפורש שלא יהיה לבית המשפט סמכות לפסול חוקים. הגיעו ודרדרו את הדמוקרטיה הישראלית לכך שהיום יריב לוין צריך לצאת ולהחזיר את השלטון לידי הבוחר".

לוין וברק (צילום: פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר