מאיר גל: כמה העיתונים יוכלו לבלוע?

בבלוג הפרטי של הפרסומאי מאיר גל, הוא כותב בפתיחות על הנייעס החרדי, הפרסום בשבועונים ובאתרים החרדים. קטעים מהבלוג (מדיה)

לא בכל יום, מרשה לעצמו מנכ"ל משרד פרסום חרדי מצליח לכתוב בפתיחות רבה כל-כך על המתרחש מסביב. השבוע זה קרה, בבלוג הפרטי של הפרסומאי מאיר גל.

"השקט המוזר הזה שבו תעשיית האינטרנט החרדי מתפתחת, כל 3 דקות נפתח אתר חרדי חדש", פותח גל את הבלוג. "אתרי לוחות, חדשות, תוכן, מכירות, נופש, בילוי ופנאי. הרי כמה העיתונים יוכלו לבלוע? בואו נדבר אמיתי. סלקום לא הגדילה את תקציב הפעילות שלה השנה בחרדי, אבל פירסמה בכמה מאות אלפי שקלים באתרים חרדיים, זה הרי ירד ממישהו..

"בזק אותו דבר", מגלה גל, "והם ממש לא לבד. זה אולי נראה מעט אבל השנה עשרות מפרסמים נכנסו לראשונה לפעילות ברשת החרדית. אם לפני שנתיים קמפיין מכירות לפרוייקט נדל"ן חרדי הלך 80% עיתונות 10% רדיו ו 10% כרזות רחוב, היום האינטרנט מקבל 15-20%. בצד השני יש מישהו שמקבל פחות.

"במילים אחרות", מטעים גל, "אם קצב הגידול של הפרסום באתרים החרדיים יעלה על קצב הגידול האמיתי של תקציבי הפרסום במגזר, ה-sher [הנתח] של העיתונים יירד. אם נוסיף לכך את העובדה שגם יש יותר עיתונים היום נקבל מגמה עוד יותר חזקה".

"במגזר הכללי, העיתונים המובילים קראו את המפה ובאופן טבעי הגיבו מייד. זה לא במקרה ש-YNET שייך לידיעות ו-NRG למעריב. אבל מסתבר שמה שטבעי שם לא טבעי כאן... הרי בינינו, יתד המודיע והמבשר לא יכול לפתוח פורטלים, זה נוגד את מי שהם. השבועונים היו עסוקים מידי בשנתיים האחרונות בלהוציא עוד מוסף תיירות ועוד מגזין בריאות.

"התוצאה היא שבשונה מהאתרים החילונים המובילים שקשורים בעטינים לעיתונים המובילים אצלנו מתפתחים שני עולמות, העיתונים והאתרים. לא שיש בעיה עם שני עולמות, רק הנושא הקטן הזה, ששניהם צריכים לחיות מאותם תקציבים, לשתות מאותה גיגית וזה כבר סיפור אחר"...

עוד כותב גל: "הקטע המעניין פה הוא שגם העולם הפשוט שבו חיינו פעם, שאם יש בעיה פשוט מוציאים חרם, או איסור פרסום או סנקציות בכשרות כבר לא יעבדו פה [רק לכאורה, כי אצלנו במגזר אינדבר כזה שאינדבר כזה...] או במילים אחרות כבר אין מי שיעצור את זה.

"מי שמכיר ויודע איך הדברים עובדים מבפנים יודע להגיד שהיום אין חבר כנסת או שר חרדי, בעצם מה שר חרדי? אין חבר מועצה בעיריית אלעד או נהג של איזה פוליטרוק דרג ג' שלא טורח להתעדכן ברמה יומיומית, לא ביתד או המודיע וגם לא במבשר [טוב אולי גם..] אלא באחד מ'המדיות החדשות'.

"בעיקר במערכות פוליטיות אידיאולוגיות, האתרים החרדיים מובילים את התחום הניוז ולעיתונים נשאר רק לפרשן ולתת צבע וכולם משתפים פעולה. הם צריכים אותם ואני אתבטא בעדינות אם אני אומר שלא רק גופים מסחריים משלמים עבור חשיפות [חיוביות] במגזר, וד"ל"..

וגל מסכם: "השאלה הכי מעניינת היא לא אם בחדרי כיכר לדעת או חרדים אפקטיביים או לא, אלא כמה אפקטיביים הם יהיו עוד 5 שנים".

לבלוג המלא - כנסו לבלוג של מאיר גל

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

7
למה תמיד התמונות שלו נראות כל כך לא טוב
משה
6
כל אחד מפחד מהצל של השני
נתי
5
95 אחוז מהחברים שלי אין להם גישה לאינטרנט וכך זה אצל רוב הציבור ב''ה, וגם הרבה שיש להם גישה לצורך עסקים וכו' חסומים לאתרי חדשות. אני בטוח שיש אלפי אלפי אנשים שנכנסים כל יום לבכיכר וכו' אבל מכאן ועד לעשות רושם שכולם נכנסים, והשבעונים זה רק להוסיף צבע ופרשנות כלשונו, עריין נרחוק מאוד.
עניני
4
רוב החברים שלך לא יספרו לך שיש להם אינטרנט, תאמין לי שהחברות שמשקיעות בפרסום באתרים החרדיים וכן מקימי האתרים הללו יודעים בדיוק מה הם עושים, אף אחד לא זורק כסף לפח.
מישהו
3
רוב הקוראים באתרים חרדים לא מקבלים את העיתונים החרדים ,מכמה סיבות ,ואחד מהם היא מפני עיוות המכוונת מראש ברוב הידיעות, או התעלמות מכוונת מחלק מהידיעות, וזה לא אומר שבאתרים חרדים אין אף פעם עיוותים, אבל לא באופן קבוע ,ובדרך קבע .והציבור הקורה מהאינטרנת הוא ציבור פתוח יותר ולא מתאים לו הסיגנון המיושן ש
אריק
2
בס"ד שבוע טוב כדאי לכולם להפסיק לטמון את הראש בחול. נכון הוא כי האינטרנט הוא בדיעבד, והייתי אומר אולי בדיעבד שבדיעבד. אבל מה? גם הרחוב הוא דיעבד גדול,וגם לטוס עם כל חברת תעופה מי שלא י'הי'ה, איך הדיילות לבושות, הנני טס הרבה לרגל עיסקיי, ואני רואה בדיוק מה שהולך שמה, איך הם לבושות ואיך הם מדברות,
יודא
1
למרות (ואולי בגלל) החיים התוססים באינטרנט , את מה שכתוב בעיתוו יותר מעריכים ויותר קוראים בתשומת לב. כתבה באינטרנט אפילו דגים לא עוטפים בה יום למחרת
ש

אולי גם יעניין אותך:

עוד בעיתונות ומדיה: