נחמיה שטרסלר כותב לרב חיים אמסלם: "העם איתך"

הפרשן הכלכלי של עיתון "הארץ" תוקף בדרך כלל את המגזר החרדי ואורח חייו. הפעם, הוא יוצא מגדרו במאמר תמיכה נלהב בח"כ

איטל קציר | כיכר השבת |

הפרשן הכלכלי נחמיה שטרסלר לא מפרגן לחרדים בדרך-כלל, אבל חבר-הכנסת הרב חיים אמסלם הוא יוצא דופן מהבחינה הזאת.

שטרסלר הוא ´מוקצה´ בעיני חרדים רבים. במאמריו בעיתון "הארץ" ובהופעותיו בערוץ 2 הוא תקף לא פעם את המגזר החרדי, ובין היתר הוא חתום על התבטאויות חמורות במיוחד.

בסוף השבוע, כאמור, הוא סוף סוף מפרגן לאישיות חרדית בולטת. אמסלם, שכיכב בכותרות השבוע החולף זוכה לתמיכתו הנלהבת של שטרסלר, שמכנה אותו, לא פחות ולא יותר, "התקווה של כולנו". מישהו אמר ראש ממשלה?

וכך כותב שטרסלר: "אמסלם הוא הילד הנורא של ש"ס. הוא אופוזיציה של איש אחד לאלי ישי, כשהוא יוצא בלי חשש נגד תפישת העולם המעוותת של המפלגה בכל הנושאים החשובים: גיור, לימודי הליבה, שירות בצבא ותעסוקה. הוא אפילו אינו מהסס להאשים את המפלגה "שהשליכה לבור את כל המסכנים, כמו שהושלך לשם יוסף הצדיק".

"לכן ישי רותח. לכן הוא מתכוון לכנס את מועצת חכמי התורה כדי שתקרא לאמסלם להתפטר. אבל אמסלם לא מתרגש. הוא הודיע שאינו מתכוון להתפטר, גם אם הרב עובדיה יוסף יורה לו לעשות כן. אמסלם הוא תלמיד חכם שאינו מתבטל בפני איש. הוא רב וטוען רבני בעל מעמד, וגם כותב ספרי הלכה. אין בצמרת ש"ס מישהו היכול להאפיל עליו בתחום התורני. אמסלם מייצג משהו שהציבור כולו מתגעגע אליו: השקפת העולם הספרדית של פעם; השקפה מתונה, לא קיצונית".

ועוד משטרסלר: "אמסלם מאשים את הנהגת החרדים בכך שהיא דנה את הציבור החרדי לחיי עוני ומחסור ואינה מאפשרת לצעירים ללמוד לימודים כלליים המכשירים אותם לחיי עבודה. כך החרדים נשארים תלויים בפרנסי העדה, הדואגים להם לקצבאות ולתרומות, והם מצדם מספקים את הקולות בקלפי. האומללות נהפכה למקצוע, והמסכנים הושלכו לבור עמוק, מאשים אמסלם. הרי הרמב"ם כתב, ש"כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה, הרי חילל את השם וביזה את התורה... וכל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון, וסוף אדם זה שיהיה מלסטם את הבריות".

"מסע הציד" נגד אמסלם נמצא עכשיו בעיצומו. ישי יעשה הכל כדי לסלקו מהכנסת. אבל אמסלם הוא קול השפיות. הוא התקווה של כולנו, חילונים וחרדים כאחד, לחיים נורמליים יותר. עם שלם אתך, אמסלם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר