יו"ר מועצת יש"ע את "הארץ": העיתון יתנצל

עיתון "הארץ" יחוייב להתנצל בפני יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, בעקבות כתבה שפרסם עליו. התנאים: בעיתון יום שישי או בגיליון ערב ראש השנה - במקום בולט. דני דיין הגיב להחלטת בית-הדין: "אני מברך על החלטת בית הדין, אותה ניתן היה למנוע, אם עיתון 'הארץ' היה נענה לאחת מהבקשות הרבות שהופנו אליו לפרסום תגובתי

אברהם הלוי | כיכר השבת |
דני דיין (פלאש 90)

בית-הדן לאתיקה של מועצת העיתונות קבע השבוע כי עיתון "הארץ" יחוייב להתנצל בפני יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, בעקבות כתבה שפרסם עליו.

עיתון "הארץ" פרסם כתבה על דיין ובה ציטוטים שאמר לדיפלומטים אמריקאים. בעקבות פרסום הכתבה, פנה דיין לבית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות, בטענה כי לציטוטים המופיעים בכתבה, נוספה פרשנות שקרית ומטעה כדי להשחיר את תדמיתו.

הרכב בית הדין הכריע השבוע: "עיתון הארץ הפר את סעיף 8 לתקנון האתיקה של מועצת העיתונות בכך שלא נתבקשה, וממילא לא הובאה, תגובתו של מר דיין לפרסומים.

בית הדין קבע עוד כי עיתון הארץ הפר את סעיף 6(ד) לתקנון האתיקה של מועצת העיתונות בכך שמאחת מכותרות המשנה השתמע שמר דיין הבטיח לנציגי הממשל האמריקאי שמתנחלים יתפנו בתמורה לפיצוי, זאת, על אף שהטענה בדבר הבטחה כאמור אינה מעוגנת במסמכי וויקיליקס."

בית הדין הורה ל'הארץ' לפרסם את החלטתו בצירוף התנצלות בהקדם האפשרי ובהבלטה ההולמת את הפרסום הראשוני: "החלטתנו וההתנצלות יפורסמו בעיתון יום שישי או ערב ראש השנה, לפי בחירת העיתון, באחד משלושת עמודי החדשות הראשונים, ובהבלטה הראויה."

דני דיין הגיב להחלטת בית-הדין: "אני מברך על החלטת בית הדין, אותה ניתן היה למנוע, אם עיתון 'הארץ' היה נענה לאחת מהבקשות הרבות שהופנו אליו לפרסום תגובתי. תודה לדיינים שהזכירו לכולנו שבין הסקופים והכותרות, יש מקום גם לאמת ולצדק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר