סיבוב נוסף

החרדים העובדים: קרב "יתד" ו"משפחה"

ערב הבחירות, ניטשת מלחמה של ממש בין שני עיתונים מרכזיים בציבור החרדי: משפחה ויתד נאמן. הרקע לכך, הפעם: החרדים העובדים. אחרי טור נוקב שפורסם אמש במשפחה נגד "יתד נאמן", באה התשובה החריפה מעל דפי הגיליון - מאמר של חברי-הכנסת גפני ומקלב. איך זה ייגמר? סיקור מיוחד (בכיכר)

לוגו יתד נאמן ומשפחה (צילום: כיכר השבת)

הבחירות בפתח, ומסתמן כי בתוך 'יהדות התורה' בכלל ו'דגל התורה' בפרט תשרור מלחמה עיקשת ולא פשוטה, שמתבטאת במאבק בין 'יתד נאמן' ל'משפחה', כשבתווך, נמצאים אלפים המוגדרים על-ידי 'יתד' כ"חרדים החדשים".

בעיתון 'משפחה' פורסם אתמול מאמר חריף של "אחד הרבנים", נגד העיתון 'יתד נאמן', תחת הכותרת "'יששכר וזבולון' או 'הפרדת הקהילות'?", וזאת כתגובה למאמר המערכת של 'יתד' שפורסם ביום שישי שעבר נגד החרדים העובדים המוגדרים כ"חרדים החדשים".

אם עד היום, 'משפחה' שמר על עצמו ולא נגרר להשמצות מפורשות ולהתקפה חזיתית נגד 'יתד נאמן', הרי שלא עוד. המאמר שפורסם בסוף השבוע, חריף, חד ובוטה, ומציב את מערכת היחסים העכורה בין השניים, במצב חדש, דווקא על רקע "השקפתי", כאשר 'יתד' מחד תוקף נואשת את "החרדים החדשים", בעוד 'משפחה' יוצא חוצץ בשבחם.

וכך, בין היתר, נכתב במאמר, שנפתח בציטוט מכתבו של רבי יצחק דב הלוי במברגר זצ"ל, משנת תרל"ו, בשאלת 'הפרדת הקהילות' בגרמניה. "דומה, כי במאה שלושים ושש השנים שחלפו מאז כתב הרב מווירצבורג את מכתבו הידוע, לא הייתה קריאה קולנית כל כך, בוטה כל כך ומקוממת כל כך ל'הפרדת הקהילות', כמו זו שהתנוססה בחזית מאמר הפלסטר שהתפרסם בשער בת רבים של יומון ידוע 'נגד מאות שלומי אמוני ישראל', שכל חטאם בכך שהם 'דוגלים בדעה הפוכה' מזו שמחזיקים בה עורכיו".

"את אשר יגורנו בא ונפל דבר בישראל", נכתב בהמשך המאמר החריף, "מאמר מערכת של עיתון ייצוגי של בני תורה קרא בקול גדול - באלף פיתולי נוסח מתחמקים - את הקריאה המצמררת 'סורו נא מעל אהלי האנשים הרשעים האלה', אך כנגד מי? ... מאמר המערכת האנונימי הכריז מלחמת קודש על עצמו ובשרו, 'נגד מאות שלומי אמוני ישראל', אשר למדו עם כותביו בצוותא התלמודי התורה, הגו עימם בהוויות אביי ורבא בהיכלי הישיבות והותרמו על ידיהם לאלפי מעשי צדקה וחסד".

בהמשך המאמר, לאחר הפרכת הפירוש שהצמידו ב'יתד' לדברי מרן החזו"א זיע"א, והסברת דבריו שצוטטו במאמר המערכת של העיתון, נמשכת ההתקפה: "מילון עברי-עברי שלם טרחו כותבי המאמר ליצור כדי לשכנע את הקורא הנבוך בקיומם לכאורה של סימנים ברורים האמורים לגלות מי אלו הראויים לנידוי: מיהו חרדי 'מסוג ישן' ומיהו חרדי 'מסוג חדש'? מיהו חרדי 'שורשי' ומיהו חרדי 'חלוץ'? מיהו חרדי 'מהותי' ומיהו חרדי 'מותגי'? מיהו חרדי 'ערכי' ומיהו חרדי 'מתקדם'? מיהו חרדי 'צייתן' ומיהו חרדי 'רדוד'? מיהו 'שחור' ומיהו 'לבן'? אכן, מלאכת מחשבת של תכנית סלקציה עתידנית מפורטת, שעל פיה יועברו אלפי יהודים נאמנים כבני מרון, ובהינף מקלדת יוחלט על כל אחד מהם: להו או לצרינו".

"כידוע, שקר שיש בו מקצת אמת יכול להתקיים, ואי לכך, לא יכלו כותבי המאמר להתעלם באופן גורף מציבור שלם של 'בעלי בתים' שיראתם קודמת לחכמתם. החשש מפני פסילה גורפת שתיצור אנטגוניזם והתמרמרות בקרב קהלים רחבים הביאה אותם למהלך מתוחכם של 'הודאה במקצת', שעל פיו הם מצהירים 'שיש לבחון כל מקרה לגופו ולא למהר לחרוץ דין'. ברם, הכותבים לא טרחו להסביר כיצד הם מתכננים 'לבחון כל מקרה לגופו'? האם השלב הבא הוא הקמת בתי דין לחיקור אמונות ודעות, מעין 'אינקוויזיציה' דתית שכזו, שבפניה ייאלץ כל מפרנס לתת דין וחשבון?

"האם השלב הבא הוא הקמת גוף כשרות פרסונאלי (אולי אגף בבית דין 'משמר התורה') שיעניק כתבי הכשר אישיים לכל מי שאין תורתו אומנותו אם הוא ראוי לבוא בקהל או לא? הטשטוש שבו הותירו הכותבים שאלה נכבדה זו מהווה חלק עיקרי ממסע הדה-לגיטימציה המסוכן שמוביל העיתון לאורך שנים, שעל פיו כל מפרנס הינו בבחינת חשוד, ומכאן ואילך חובת ההוכחה מוטלת עליו. מנקודת מקום זו אך פסע להתגבשות הסופית של 'הפרדת הקהילות' הקמה וניצבת בעיני רוחם".

וכך, נמשך לו המאמר ומציב שאלות כבדות משקל והרות גורל נגד המאמר הבוטה שפורסם בסוף השבוע שעבר ב'יתד נאמן', ובו "הטלת דופי באלפי יוצאי הישיבות הקדושות, אשר לרוע המזל אינם עוברים את סף ה'אבחנות וסימני היכר מבדילים' [!] דרקוניים , המזכירים תקופות אפלות בחיי הגלות, שנוסחו בידי קומץ עסקנים שעולמם צר כעולם הנמלה. לא יאומן כי יסופר".

עורך משפחה בטור נוקב

"הציבור המבקש היום הזה הכרה ממוסדותיה של 'דגל התורה' בא בידיים נקיות. אין לו דרישות, אין לו תנאים, אין לו 'דעות אישיות' ואף לא 'תחושות סובייקטיביות'. הציבור האיכותי הזה מבקש להתייצב 'לימין התנועה המייצגת את גדולי התורה בכל מצב וללא כל ערעור', אך זאת כל עוד התנועה 'דגל התורה' אינה דוחה אותו בשתי ידיים, אינה נאבקת בו, אינה קוראת ל'הפרדת קהילות' ואינה הופכת אותו ל'אסקופה הנדרסת'", נכתב.

גם מהלכיו של ח"כ גפני, שנפגש עם הציבור המותקף, מוזכרים לטובה, עם 'עקיצה' קטנה. "תיתי לו, לחה"כ רבי משה גפני שליט"א, אשר עמד לצידו של מרן הגרא"מ שך זצ"ל מימי ייסודה של 'דגל התורה' ובחושיו העדינים קיבל ממנו הכרעות כבירות וסדרי הנהגת ציבור, כפי שמרן זצ"ל הורה לרבים וראה בעיני רוחו הגדולה, העודה מאמצים ניכרים באומץ לב ציבורי נדיר לפתוח את השורות לכל מבקש השם ולהרחיב את גבולות הקדושה".

בסיום המאמר, מציין הכותב כי שאלת הפרדת הקהילות "אינה מסורה לזרזירי עט שלא שנו ולא שימשו", אלא צריכה להימסר לפתחם של גדולי הדור ובראשם "אביהם של בני התורה רבינו הגדול מרן הגראי"ל שטיינמן שליט"א, והוראתם הבלעדית, לטב או למוטב, היא אשר תקבע לכל", כאשר ידוע לכל היחס שבין אנשי 'יתד נאמן' למרן הגראי"ל שטיינמן, ודעותיו נגד העיתון.

מלבד המאמר, פורסם ב'משפחה' כתבה מקיפה על המפגש שערכו השבוע הח"כים משה גפני ואורי מקלב עם "החרדים העובדים" באלעד, כי שנחשף וסוקר בלעדית ב"כיכר השבת", כאשר במהלכו תקף ח"כ גפני את מנהלי הסמינרים ואנשי יומון הבית של המפלגה, הפועלים לדבריו נגד הוראות גדולי ישראל.

זאת ועוד, הרב משה גרילק, עורך העיתון, התייחס בטורו 'זווית ראיה' בחלק המגזין של 'משפחה', לפגישות שמקיים ח"כ גפני עם החרדים העובדים, וכתב: "מעניין אותנו לשמוע כיצד משכנע הרב משה גפני יהודים חרדים (ישנים, ישנים! לא חדשים חלילה וחס!) שבגלל אילוצי פרנסה עזבו את הכולל שיצביעו למפלגתו? מעניין מה הוא עונה להם כאשר הם שואלים אותו באיזו זכות הוא מבקש מהם לתת את קולם לרשימת יהדות התורה, בגלל הציווי לשמוע בקול גדולי ישראל שליט"א?

"הם ישאלו אותו איפה הוא היה, כאשר מתוך סירוב לדרישת גדולי ישראל לא קיבלו את בניהם למוסדות החינוך רק משום שיצאו לעבוד, ומדובר בכאלו ששום פסול אחר לא מצאו בהם ואולצו לשלוח למוסדות לא ראויים. ... באיזה טיעון ישפיע עליהם הרב גפני לתת לו את קולם ביום הבחירות, ומה תהיה תשובתו כאשר ישאלו אותו האם דעת תורה מתחלקת למקום שצריך לשמוע להם ולמקרים שמותר לסרב להם בריש גלי? ... הנה הבחירות בשער, ומעניין לשמוע מה בפיו של הרב גפני ליהודים אלו", מסיים הרב גרילק את המאמר הנוקב.

המאמר של גפני ומקלב ב'יתד'

התגובה

בעיתון 'יתד נאמן' כמו בעיתון 'יתד נאמן', נהגו כמצופה מהם, ומיהרו הבוקר להגיב בבוטות אופיינית נגד 'משפחה', נגד 'החרדים החדשים' ואף גייסו לשם כך את הח"כים גפני ומקלב עצמם למאמר תגובה נגד המתקפה הקשה המפורסמת ב'משפחה'.

במאמר שכתבו גפני ומקלב, תחת הכותרת "האמת תורה דרכה", נכתב כי "תנועת דגל התורה מאגדת בתוכה את עולם התורה לגווניו, לשבטיו ולעדותיו, לומדי התורה ומוסדותיו, אלו הדבוקים בעולם התורה אף שהם עצמם כיום אין תורתם אומנותם, קובעים עתים לתורה ומחזיקים בגופם ובהונם את מוסדות התורה, החינוך והחסד".

גפני ומקלב מציינים כי תפקידם הוא לייצג בראש ובראשונה את לומדי התורה שבזכותם אנו קיימים ועליהם העולם עומד. "יחד עם זאת", הם כותבים, "תפקידנו לדאוג לצרכיהם, לחינוך ילדיהם והדאגה לפרט של כלל חברי ותומכי התנועה, גם אלו אשר בנסיבות הזמן וההכרח נאלצו לעזוב את אהלה של תורה וממשיכים כחברי התנועה תחת מרותם והנהגתם של גדולי הדור".

גפני ומקלב מתייחסים לפגישה בעיר אלעד ומציינים כי הם הסבירו שם בארוכה שהמאמר שפורסם ב'יתד' נגד "החרדים החדשים" הוא עמדתם ועמדת התנועה, והשיבו לשאלות נוספות בנושאים שונים.

"הראו לנו כי בעיתון 'משפחה' נכתבה כביכול סקירה על מפגש זה ובה שקרים, חצאי אמתות, פרשנות ועוד, שמסקנתם היא ההפך ממה שנאמר, והתברר פעם נוספת מדוע נאסר עיתון זה שלא רק מסלף השקפות, אלא אף איננו אומר אמת בעובדות", תוקפים גפני ומקלב את 'משפחה'.

לסיום המאמר, טוענים מקלב וגפני כי "קיימים גורמים נוספים פוליטיים ואחרים המנסים לפגוע בעבודתנו. אנו נמשחך בפעילותנו הציבורית כפי שמורים לנו מרנן ורבנן גדולי שיראל. בדרך התורה נלך לקדש שם שמים".

מלבד זאת, גם מאמר המערכת של 'יתד', הוקדש שוב ל"חרדים החדשים", בו נכתב בין היתר כי המאמר נכתב בהנחיית ועדת הרבנים של 'יתד נאמן' והוא קיבל תגובות חיוביות רבות מכל עבר. בנוסף, טוענים במאמר כי השבועונים למיניהם עושים מאמץ להניק לגיטימציה לרוחות זרות המנשבות במחנה.

במאמר, מבהירים ב'יתד' כי המונח "חרדים חדשים" לא הייתה הכוונה ליהודים יראי ד', שנאלצו לצאת ולעסוק בפרנסתם. "אין כל פסילה וזלזול במי שיצא לפרנסתו, ורואה את עצמו שייך לציבור בני התורה, ונוהג כבן תורה בהליכותיו", כותבים ב'יתד'.

"השבוע התברר כי הללו אינם נחים ממלאכתם", נכתב במאמר בהתייחס לשבועונים וה"ארס ורעל הטמון בין שורותיהם", "אם בשבוע שעבר היו אלו החינמונים של רשת 'קו עיתונות דתית' שניהלו את הקמפיין הרדוד, הרי שהשבוע הצטרף אליהם בצורה מסיבית השבועון 'משפחה'. אותו עיתון קלוקל כבר ניהל כמה פעמים קמפיינים תעמולתיים שנועדו ליצור 'סולם ערכים' חדש ומעוות שיעריץ את תופעות הקרייריזם החומרני".

"השבוע המשיך השבועון בקידום מגמותיו הידועות, והחליט לצאת נגד מאמר המערכת שהופיע במסגרת זו בשבוע שעבר. בתגובה ארסית תחת השם 'אחד הרבנים' (שע"פ תוכנה וסגנונה נראה כי נכתבה ע"י 'אחד המשכילים'), נכתב כי הדברים שנכתבו ע"י 'יתד נאמן' כנגד אותם חריגים, הפורקים מעליהם דרכה של תורה ומתנערים מדעת גדולי התורה, הינם 'מאמר פלסתר מצמרר', שמבטא השקפת עולם של כאלה אשר 'עולמם צר כעולם הנמלה'".

"אין בכוונתנו להתייחס לרצף גיבובי הדברים שנכתבו באותו שבועון, שבין היתר ניסה שוב להציג את התיזה השקרית, כאילו הדיון מתמקד ביהודים חרדים יראים ושלמים שעמלים לפרנסתם, ולא רק באותם חריגים המתאפיינים בהתנהגות פסולה וירודה, שמבטאת רצון להתנתקות בהוויית עולם התורה. בתוך כך ניסה השבועון לפרסם בדותות וכזבים נוספים אודות נציגי 'דגל התורה'", כותבים ב'יתד'.

"לבלרים אלה שבזים לדעת התורה, מבקשים עתה להמריד ולחרחר ריב, תוך מתן לגיטימציה לגישות פסולות, שאין להם מקום בעולמו של ציבור היראים, ואשר מוכיחות שוב כי 'משפחה' החליט למקם עצמו רשמית כשופרם של 'החרדים החדשים'".

בנוסף, כותב ישראל פרידמן במוסף שבת קודש מאמר נוסף בגנות "החרדים החדשים", כשהוא כותב: "'חרדים חדשים', אין דבר כזה. או שהם 'חרדים', או שהם 'חילונים ישנים'...", וגם הוא מוסיף ומרחיב בשאלה 'מיהו חרדי?', וטוען כי מי שמקבל את מרותם של מרנן ורבנן גם כאשר הוא חושב אחרת והוא חושב שהוא צודק - הוא חרדי.

יצויין, כי באשר לטענות גפני ומקלב שהובאו ב'יתד' כי סיקור המפגש באלעד בכתבה ב'משפחה' סולף, אומרים גרומים ב'משפחה' כי כל המפגש באלעד מוקלט והדברים צוטטו אחד לאחד.

קשה לאמוד ולהעריך כיצד הסבב הנוכחי ייפסק ובכמה נזקים, אך סביר להניח שהוא יימשך לכל הפחות עד הבחירות הצפויות, כאשר גפני ומקלב ימשיכו במאמציהם לגייס את הקולות האבודים, 'יתד' ימשיך במלחמתו נגד 'החרדים החדשים' בעוד 'משפחה' יגן עליהם, וימשיך לקעקע את עוצמתו של 'יתד'.

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

55
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
יהודי שפוי
54
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
אלוקים
53
מעניין !!! כשהצביעו יהודים חרדים למפלגות חילוניות אוי וואי קמה צעקה גדולה , איך יהודים שומרי תורה ומצוות אפילו שעובדים חולקים על גדולי ישראל ? קמה זעקה גדולה . כשראשי מוסדות חרדים תלמודי תורה , ו/או סימינרים למיניהם לא שומעים לקול גדולי ישראל לא קמה צעקה גדולה, לא קמה שעקת שבר , אווי ואווי . גפני עצ
דואב וכואב
52
למרות כי הנני משמש בתפקיד תורני,הנני מרגיש כי בטאון המפלגה, (שאינני מנוי עליו...) מנסה לדרוס, להשפיל ובעיקר לשלוט על חיי, כאשר הם עצמם עושים ככל העולה על רוחם משיקולים כלכליים, (ומספיק להזכיר את הפרסומים על בתי מלון, למרות שמי שהולך אליהם מוגדר כ'חרדי חדש', המאבק במשפחה, תוך כדי סילוף דברי הרבנים, ז
ג'ון סמית'
51
מי שמכניס לביתו שבועון זול זה, מסכן את חינוך ילדיו בדרך התורה, על עיתון זול ומופקר זה ניתן לומר "רבים חללים הפילה" "וכל באיה לא ישובון". מי שעיניו בראשו יכול להיווכח בבירור איך שהשבועון הולך על הגבול הדק בין התורה ועקירתה, מפאר שמם של רשעי עמנו, ומביע רגשי נחיתות עמוקים שלדעתם הנלוזה צריך כל יהודי ח
מישאל
-דירה לו יתברך בתחתונים וישר כוחם של כל העוסקים במלאכה קדושה זו
יהודי פנימי
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
ירון
50
זהו עוד ניסיון מביש של המחנה הליטאי לשמר לעצמו את ההגמוניה ביהדות החרדית שכבר מזמן איננה בשליטטו כפי שהיה מעדיף, הדעות שעלו בכתבה מצטרפות לשורה ארוכה של נושאים בהם המחנה הליטאי נוקט בעמדה פוליטית שבטית במסווה השקפתי בכדי להצטייר כשומרי הראש של היהדות החרדית, זה המקום לומר להם - אין לנו צורך בכם, כל
אזרח
49
יתד משתמש באמצעים מגעילים והם יורדים לרמה תת קרקעית הם מתקשרים לכל המפרסמים במשפחה באיומים שנוציא עליהם חירם זה פשוט רמה של ילדים קטנים
יוסקע
48
להכנס לתוך התיבות דואר שלנו בכח חייבים להתארגן ולעשות לזה סוף בדיוק כמו שאנחנו עושים את זה לכתות המסוכנות ולמסיון
סכנת נפשות
47
בזיון התיירה! הבטלנים גפני ומקלב מטיפים מוסר. מי הם ומה הם שיטיפו לנו?
יוסלזון
46
אם עוד פעם אחת מישהוא מנציגכם יתראיינו או שתפרסמו בפשקוויל הידוע לשימצה יתד שכל כולו שינאת חינם והרס היהדות החרדית כמובן שהכל שמה זה בשם דעת תויירע והשקפה של שינאת חינם שום חרדי לא יצביע למפלגה ונעדיף להמנע או להצביע למפלגה אחרת זאת אזהרה אחרונה
חרדי חרד
45
גפני, עורכי וכתבי "יתד נאמן" - לומדים גמרא תו"כ עבודתם? איך הם יכולים לפתוח פה על "החרדים העובדים" בזמן שהם עצמם עובדים??? טלו קורה מבין עיניכם!!!
יפית
44
החרדים החדשים הם אלו שהחליטו לפני 64 שנים שחרדים לא עובדים, דבר זה לא היה בעם היהודי שציבור שלם לא עבד מאז אברהם אבינו (שגם הוא עבד) וכל המשנה, ידו על התחתונה. וכל תורה שאין עימה מלאכה, סופה בטילה וגוררת עוון.
יוני
43
שהמצווה הכי גדולה שלהם זה שנאת חינם והעבירה הכי גדולה שלהם זה אהבת חינם
גועל נפש
42
בושו לכם יתד לא נאמן
גם חרדי חדש?
כדי שיצמח רבי יצחק נפחא צריך מרן הרב קנייבסקי לצאת לעבוד!! סוף סוף הבנו את השקפת הדתילונים
ישן נושן
41
כל יהודי באשר הוא יהודי המקפיד במצוות ובקלה כמחמורה -- נקרא חרדי ישן או חדש או איך שתקראו לזה-- אבל אני וחבריי חסידים לכל דבר אם ממגזר זה ואם מחסידות אחרת--- בושו לכם יתד או מי שזה לא יהיה -- השנור מגיע לפתחנו כמאמר יששכר וזבולון--
לא בושה לעבוד
40
כן בכמה וכמה מפלגות טוענים שיש להם את הגדוילים זו דעת הגדוילים והם מחליטים מה נעשה  והם מנחים אותם מה לעשות, ויש כאלה שיש להם את מרן אמר מרן אמר מרן החליט כולנו אחרי מרן מרן מרן אמר! (בקיצור מוצאים קרבן להפיל עליו את רצונם והאינטרס של הארנק המכובד ששואפים ונהנים ממנו) האמת חייבת להאמר שהם מחליטים לה
ישראלי
צריך לעשות שאלה בענין השאלה את מי נשאל? איזה רב?
חיים
39
אתם גזלנים, מושחתים - והאלקים יבקש את הנרדף
ט
38
מוזר שגפני מודה שיש אפלייה כלפי החרדים החדשים. וכלפי הספרדיות? הוא תמיד מכחיש בתוקף, וטוען שאין שום אפלייה. או כלשון עיתוניהם: אפלייה "כביכול". כמה אפשר ללעוג לאינטלגנצייה של הציבור?! הכי מסכנים אלו שעדיין משוכנזים... (עדיין, הדגשתי, כי רבים מבני התורה האמיתיים ברוך השם חזרו הביתה למורשתם הספרדית ו
ארז לבנון
37
עגיע הזמן לסגור את יהדות התורה אני יודע שזה נשמע לכם מוזר אבל תחשבו על זה שוב היום כל מפלגה חילונית או ח"כ חילוני משתלח ככל העולה על רוחו נגד הציבור החרדי אין לו שום סיבה למה לא. אין לו מה להפסיד ממילא כל החרדים יצביאו למפלגות חרדיות מצד שני הוא רק יכול להרוויח את הקולות של האנטי חרדים תחשבו אם
חרדי שאכפת לו
אם תבדוק תמצא שכבוד האדמור מבלז אמר זאת כבר לפני 20 שנה בדרשה בשמחת תורה אך עם החשיבה הרדודה של הציבור אז לא היו מוכנים לקבל זאת
קוקוס
36
פשוט מאוד, הרי אלו שמנויים וקוראים יתד לא קוראים משפחה, ואלו שקוראים משפחה לא קוראים יתד. אז אלה שוקראים יתד ומנויים עליו, נהנים לקרוא תוך כדי שחושבים בליבם "וואלה איך הכניסו להם"... מאידך אלה שקוראים משפחה, מבסוטים כנ"ל. ואלה שקוראים את שני העיתונים, הרי לא מאמינים לאף אחד מהם, אלא רק מאושרים לראות
נייטרלי
35
אצל חבורת צבועים חנפנים ושקרנים שכל מה שמענין אותם זה לעבוד על כולם ושנצביע להם ממזמן כבר החרדים הבינו שמדובר בעסקנים רקובים שעובדי על גדולי ישראל ומרגישים שהגדויילים עובדים אצלהם
יהודי שפוי
34
גם אני חרדי חדש וגאה שעובד ולומד כפי שצריך . ולא צבוע כמו כותבי יתד שעובדים ודואגים רק לעצמם לפרנסה לכבוד זה מה שהם רוצים שהם יהיו "למעלה" בחברה אנשים אלו עושים הכל בשביל שאחרים לא יצליחו חלילה לפרנס את משפחתם בכבוד כפי שהם עושים וחיים טוב על חשבון החרדים הישנים שמפחדים מאותם עובדי יתד שמטילים
דודי
33
חברים, שכל אחד ידבר עם הקרובים אליו- הפעם לא מצביעים ג..............
לא מצביע ג
32
הדגל והיתד שהם יהרסו כל חלקה טובה ביהדות החרדית ובעולם התורה
אסון ליהדות
31
הקדוש והטהור
שך מט
30
מה לעשות שיתד צודק יש המנסים לשנות מהדרך המסורה מדוד לדור וזו העיה לא עם זה שאנשים עובדים
אלי
29
לא מתחילים להבין מה זה יראת שמיים וחרדים לדבר ה' בוודאי ובוודאי אסור לקרוא להם
שךפץ
28
בדגל התורה נלך באש ובמים!!!!!! ונקדש שם שמים
דניי
27
"כל המשים על ליבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה, ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם, וביזה את התורה, וכיבה מאור הדת, וגרם רעה לעצמו, ונטל חייו מן העולם הבא ... אהוב את המלאכה, ושנוא את הרבנות. וכל תורה שאין עימה מלאכה, סופה בטילה, וסוף אדם זה, שיהא מלסטם את הבריות." (רמב"ם - הלכות תלמוד תורה). א
צבי
26
אנא ממכם תגיבו להודעה זו בכן ולא האם אתם הולכים להצביע ל"יהדות התורה" אני לאאאאאאאאאאאאאאאא (אשכנזי)
fuze
כן,נצביע ג' וימותו הקנאים ורודפי המחלוקות
ליטאית גאה
גם אני לא
משה
רק ש"ס
רחלאה
אני לא שונא את עצמי ולכן אצביע בגאוה ג' ב"דגל התורה" נלך באש ובמים
דניי
25
אלו שאין להם רב ומורה דרך ומחליטים לעצמם בשאלות הלכה והשקפה יתד צודק והינם מזרחיסטים לכל דבר, ורק עליה התכוונו ולא על מי שעובד ודעת תורה נר לרגליו.
בשמעון
24
נראה לי שהגיע הזמן שתשווקו את עיתונכם ה'מ-ג-ע-י-ל' ברחובות תל אביב. אל תטמאו את מחנינו ואת שכונותינו בעיתון שכל כולו הרס, ארס וחורבן שמבזה ומכפיש את כל היקר לנו.
רבינו
23
בושו לכם יתד נאמן
גם חרדי חדש?
22
זה שכואב לך ומגרד לך, ובמיוחד שמערכת העתון כמו כל עתון שנוטה אך לצידו הפוליטי והרווחי של הבעה"ב של העתון- אשר כידוע אף הוא אינו חשוד באהבת ישראל ובכיבוד גדולי האומה (הרב ע.י. שליט"א והרב ח.ק. שליט"א וד"ל), אינו מתיר לך לפתוח חרצובות קולמוסיך, ונטיות לבך אל עבר דפי העתון, שאמור אך ורק לסקר לחזק ולכבד
חרד מהבאות
21
נמאס מההסתה הפרועה של יתד נראה אותם ממשיכים להסית אחרי הבחירות שבה ג' במקום לעלות תרד
יעל
20
וכידוע ש"ואתא תורא ושתה למיא" יתד הורסים כל חלקה טובה ביהדות החרדית "באיצטלה דרבנן" כמובן וגורמים נזק בלתי הפיך למאות יהודים ופגיעה בנפשם! התורה היא בראש ובראשונה אבל יפה תורה עם דרך ארץ. כנראה ש"דרך ארץ קדמה לתורה" לא נמצא אצל עורכי יתר... וידוע מאמרם של גדולי המוסר שאדם אפילו שיש בו תורה אבל בלי
ישעיהו
ושכת להוסיף שהראיה הכי חזקה לכך ש"התורה" שיתד כל כך מנפנפים איתה הפכה להם לסם המוות היא העובדה שאין להם שום כבוד לאף גדול בתורה בביזוי נוראי ועושים ככל העולה על רוחם כולל "הפייסבוק" הארור שרבים חללים הפילה, אבל ליתד יש שם חשבון... צבועים נימאסתם!!!
אבי לוי
19
ותרבו באהבת חינם לכל(!!)יהודי גם אם אתם לא מסכימים אתו!!!!!!!!!! ותזכרו שבגלל שנאת חינם חרבה ירושלים! ו24 אלף תלמידי רבי עקיבא נפטרו כי לא נהגו כבוד זה בזה!!!!!!!
אוהבת את עמ"י
18
המחמירה של רשב"י "ועמדו זרים ורעו צאנך". שיש לת"ח צאן ויש לו פועלים שעובדים במקומו. לפי שיטת ר"י בכלל צריך לצאת לעבוד "הנהג בהם מידת דרך ארץ". זה מה שפוסקים שמי שבכוונה מתפרנס מהצדקה בזמן שיכול לעבוד, הוא "נוטל חייו מהעולם" כמאמר המשנה. מי שלוקח כאלו שכל כך לא מכירים את המקורות כגדולים, יבושם לו. פר
נתי
17
עכשיו אני מבין למה הרב שטיינמן אסר את העיתון!
יוני
אבל זה בסדר, בטח אתה אחד מפרחחי יתד...
יהודה י.
16
אינני מחסידי יתד, אך אני חרדי בן תורה שעובד לפרנסתי. קראתי את כל הכתבה למעלה כמה פעמים, ממש כמו לימוד סוגיה בגמרא. תרשו לי לקבוע בצער רב, שאני בצד של יתד נאמן. הם צודקים במאה אחוז. משפחה הפכו להיות עיתון של תנועת טוב. שיבושם להם. אבל שלא ינסו להתייפיף.
אבי
15
יתד המן פשע שהוא קיים משפחה גם כן על 17 ש''ח צריך לשלם על זבל יתד המן מושחתים משפחה חפרנים יתד המן בני ברקים משפחה אילתיים תהיו שפויים הכל שקר האמת היא בבשעריך ובמטעמים לשולחן שבת.
שואב אבק ודלק
14
וכולם עבדו !! ובכלל כול האנטישמים האלה מיתד הם בד"כ מזרוחניקים לשעבר אז שלא יטיפו לכול העולם!!
חייל דוס
יחי ההבדל....
דניי
יפה לדמיין אבל עד כדי כך?
גילוי-דעת
13
זה שבל"ג בעומר כולנו הולכים לתהלוכות של ילדי ישראל יחד עם כל מליוני יהודים בכל העולם כולו באהבת חינם וע"י זה נגרש את השינאת חינם שהיתד זורע בכל מקום
יהודי שפוי
12
חשבתי שהם עובדים יפה לפרנסתם ולייצג את היהדות הנאמנה...
אני
11
דעת תורא עסקנית לכל דבר
גילוי-דעת
10
העיתון הזה מבזה את כל כל גדולי ישראל ובראשם מרן ראש הישיבה רשכבה"ג הגראי"ל שטיינמן
פונביז'ער
9
מעל הכל הוא חייב להיות מנוי על התויירע החדשה של היתד חייב ללכת חולצה לבנה חליפה נעליים ועניבה כלם חייבים להיות הצעקה האחרונה באופנה העולמית חייבים להשחית זקן כל בוקר לסדר את הבלורית וח"ו במקום זה ללכת לטבול במקווה בשידוך הוא חייב לקבל 5 חדרים וסידור כלכלי וכמובן כמה פעמים בשנה ללכת למלונות שמתפרסמים
מדריך ליתדניק
8
הכי מגוחך שלבלרי יתד עצמם, בחלקם, הינם עונים בדיוק לתואר חרדים חדשים. לא קראו ולא שנו. ועוד מעזים לבוז לכל דבר שבקדושה שאינו מנוהל לפי השקפתם המעוותת. כבר שנים שהם מבזים את מרן הגר"ע יוסף שליט"א. גמולם מגיע אט אט. ועתה זה רק קצה הקרחון! מתברר שחוגים רחבים בציבור הליטאי אינם סובלים אותם!
ארז לבנון
7
אין שם דעת תורה כלל !!!!
ARIEL
6
ולא מוכנים לההבין שלא כולם כמוהם
יהודיה
5
המבשר.
משמש
4
אחר כך ש"יטיפו" מוסר לאחרים, רשעים ארורים!!! יתד אין להם דעת כלל, מכיון ש"אין אדם חוטא אלא אם כן נכנסה בו רוח שטות" יחיאל סבר! קפל ת'זנב ולך הביתה!
יאיר
3
גם ביתד הדגישו היום שאין כוונתם לעובדים בני התורה הנשמעים לגדולי ישראל. פשוט המאמרים האחרונים שלהם לא כתבו זאת 1000 פעמים אלא "רק" 100 פעמים, ועל זה יצא הקצף. עיקר הענין הוא שישנם גורמים שהם לא באמת חרדים כמו חנוך ורדיגר שמפלגתו בגדה בגדולי התורה והחסידות עד שמועצת גדולי התורה בראשות הרב שך והבית יש
דוד
2
הגיע הזמן לאמר את האמת בלי גינוני נימוסין. רוב הלומדים בכולל, שאינם עובדים וחיים מכספי צדקה, הם פשוט עצלים, מפונקים, ופחדנים. עצלים מכדי לטרוח ולהרויח את לחמם בכבוד; מפונקים עד כדי כך שאינם מוכנים לוותר על נוחיות הבית ובית המדרש; ופחדנים מכדי לצאת לעולם הגדול ולהתמודד עם אתגרים. הרבה יותר קל להיות
צבי
לכן אני לא אצא מכלי ואכתוב רשע מרושע וכיוצא בזה. ולעצם התגובה: אני רואה הרבה אנשים שהם לומדים מתוך בלי הגזמה מסירות נפש צדקה?! אני רואה אנשים שלומדים וכדי להרויח כסף חוץ מ'הצדקה' עובדים קשה בשעות לא שעות כדי להרויח. בטלנים?! אני רואה אנשים שנאבקים בשביל להישאר בכולל התגובה שלי אולי ניראת מוגזמת אב
רחלאה
1
ואני לא מבין למה נזכרתי עכשיו ! כל פעם עיצבן אותי משהו אחר אבל בעיקר שנאת חינם הענקית שיש שם !
יעקב

אולי גם יעניין אותך:

עוד בעיתונות ומדיה: