אלוף פיקוד דרום לשעבר

גלנט: "מה שמחזיק את החמאס בשקט זו ההרתעה שלנו"

לאחר חשיפת מנהרת טרור נוספת וגדולה בסוף השבוע האחרון, הפעם של חמאס, בה יכלו לעבור עשרות מחבלים, פורס את משנתו השר גלנט שפיקד על הגזרה הרותחת בעבר הקרוב (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר גלנט בראיון (צילום: כיכר השבת. תמונה ראשית: צילום: Hadas Parush/Flash90)

השר יואב גלנט, חבר הקבינט ואלוף פיקוד דרום לשעבר מתייחס בראיון ל"כיכר בכנסת" לחשיפת המנהרה החדשה בגבול הדרום, מנהרה שחדרה לישראל ולמצרים והושמדה על ידי צה"ל, ואומר: "אנחנו נחסל את התופעה הזו".

לדבריו, חשיפת המנהרה אמורה ללמד ש"היכולות הטכנולוגיות, המודיעיניות והמבצעיות שלנו הגיעו למצב שאנחנו נשים סוף לתופעה הזו של מנהרות החודרות מעזה לישראל. זה יקח את הזמן שלו אבל אנחנו נחסל את התופעה הזו".

גלנט מזהיר כי יתכן ובחמאס יבקשו להשתמש במנהרות שנותרו ולפרוץ לישראל לפני השמדתם.

זו מנהרת שלישית שצה"ל חושף. זה מדאיג או מעודד? הרי יתכן שיש עוד מנהרות רבות

"במנהרות לא מתכוונים להעביר לא סוכריות ולא פרחים, במנהרות האלה מתכוונים להגיע מחבלים, ואנחנו בקצה של מאמץ מאוד גדול, גם לאיתור, גם גילוי והשמדת המנהרות ומכשול תת קרקעי. הדרך הזו תחסל וחמאס יצטרך לחשב מסלול מחדש, אני מקווה שהוא ייבחר בדרך הנכונה".

השר יואב גלנט בראיון לכתב "כיכר השבת" ישי כהן

אתמול שמענו ששר הביטחון אביגדור ליברמן אומר שעד סוף 2018 כל המנהרות יחוסלו, אתה מאמין שזה מה שיקרה?

"אני חושב שאנחנו בדרך - פחות כדאי להתבטא בתאריכים - אבל אנחנו בכיוון נכון, אנחנו בדרך הנכונה, אני עובד על העניין הזה שנים ארוכות, עוד מהיותי מפקד אוגדה ואחרי זה אלוף פיקוד, אני שמח שאנחנו מתקדמים".

כשרואים את חיסול המנהרות, אפשר ללמוד מזה שאנחנו לקראת עימות נוסף עם חמאס?

"אנחנו צריכים להיות זהירים, רגישים, להיות עם אצבע על ההדק, כי עלול להיות שהם ירצו להשתמש במנהרות שנותרו על מנת להתפרץ לישראל לפני השמדתה, אני בוטח בצה"ל ובכוחות הביטחון שיעשו את העבודה".

אבל כשרואים את הירי לעבר ישראל, יתכן שאכן אנחנו לקראת עימות רחב יותר?

"האוייבים שלנו לא מכירים בזכות שלנו לחיות ולהתקיים, הם מחפשים דרכים, מה שמחזיק אותם שקטים זו ההרתעה הישראלית, אנחנו נמשיך לקיים את זה. אנחנו שואפים לשלום ולשקט, אבל אם לא תהיה ברירה - אז נצטרך לפעול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר