התלונות המביכות כנגד שופטי ישראל

איך נראים השופטים שלנו? מטיחים עלבונות באזרחים, זלזול בוטה בניצולת שואה הממתינה שמונה שנים למתן פסק דין בעניינה, וסחבת בלתי נסבלת בגלל "עומס בעבודה" (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
גרוניס מקבל את הדו"ח מדיו של ריבלין (צילום: פלאש 90, וידאו: עופר מאיר - ynet)

אמון הציבור במערכת המשפט נפגע בשנים האחרונות בצורה קשה, מתלונות הציבור כנגד שופטים, שנמצאו מוצדקות, עולה תמונה מביכה במיוחד, המסבירה את הפגיעה באמון הציבור.

נציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אליעזר ריבלין, הגיש לשרת המשפטים, ציפי לבני, ולנשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס, את הדו"ח המסכם את תלונות הציבור כנגד השופטים.

על פי הדו"ח, התקבלו בנציבות 882 תלונות בשנת 2013, 85 מתוכן נמצאו צודקות, לעומת 930 תלונות בשנת 2012. 28 מהן על בתי משפט השלום, 17 על בתי הדין הרבניים ובתי המשפט לענייני משפחה.

עם זאת, מספר תלונות כנגד השופטים מביכים את מערכת המשפט. בין היתר התקבלה תלונה על כך שניצולת שואה ממתינה שמונה שנים להכרעת דין בתביעה שהגישה.

תלונה אחרת מתארת, שופט עליון שדן בערעור לא נתן פסק דין במשך שלוש שנים, בגלל "עומס בעבודה ומורכבות התיק".

בנוסף: שופטת בבית משפט לעניינים מקומיים ענתה במהלך דיון לשיחת טלפון אישית שקיבלה, והפסיקה את הדיון למשך מספר דקות; שופט מחוזי הפעיל לחץ כבד על מנהל חברה ובא כוחו להתפשר בתיק.

תלונות רבות עסקו בהימשכות התהליכים המשפטיים בעניינים שונים. כמו למשל שופטת שהצהירה כי החלה לכתוב את פסק הדין אך בפועל כתבה אותו שנה וחצי לאחר מכן.

מקרה אחר מתאר כיצד שופט בית דין לתעבורה גזר דין קודם לדיון בבית המשפט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר