נפתח שלב ההוכחות במשפט הרוצח ישי שליסל: "עם רצח בעיניים"

בביהמ"ש המחוזי בירושלים נפתח היום שלב ההוכחות במשפט הרוצח ישי שליסל, שרצח במצעד התועבה את שירה ובנקי ופצע נוספים. עד ראייה: "אם לא היה חרדי היה נורה ע"י השוטרים" (ארץ)

(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

הבוקר נפתח בבית המשפט המחוזי בירושלים, הדיון בשלב ההוכחות במשפטו של הרוצח ישי שליסל, שרצח את שירה בנקי ז"ל ב"מצעד התועבה". השופטים אמנון דראל, רפאל יעקבי ונאווה בן אור, שמעו את עדויות עדי הראייה למסע הרצח.

ראשון העדים, היה ערן צדקיהו, שהשתתף במצעד. הוא סיפר כי "אם שליסל לא היה בעל חזות חרדית סביר להניח שהיה נורה על ידי השוטרים במקום". לדבריו, שליסל לא צעק ולא אמר דבר.

עד נוסף, היה ירדן צור, שנפצע באירוע: "הרגשתי כמו חבטת אגרוף בגב בצד שמאל, ואז ראיתי דמות לבושת שחורים שרצה קדימה. אחרי זה ראיתי מישהו נופל והרבה אנשים שמזנקים עליו". הוא הוסיף: "אני עדיין מוגבל בתנועה. גם נפשית אני נמצא בטיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי מאז האירוע".

פצוע נוסף באירוע, בשם שגיא, העיד גם הוא ושחזר את רגעי האימה: "היינו ברחוב ופתאום הרגשתי מכה חזקה ביד, לא הבנתי מה קורה, ראיתי שיש לי חתך, אז הושיבו אותי עד שפינו אותי באמבולנס. ראיתי אדם חרדי עם משקפיים, עם רצח בעיניים מחפש לנעוץ סכין, אחרי שנחתכתי, הבנתי את זה ובאינסטינקט הרמתי את היד כדי להגן על עצמי וצעקתי חובש".

שלי בר ניב העידה: "התכנסנו בגן העצמאות, ומשם התחלנו ללכת. עלינו את רחוב אגרון, המשכנו ללכת וברחוב וושינגטון הסתובבנו אחורה בלי סיבה מיוחדת ואז ראינו מישהו שהיה נראה לנו חשוד עם לבוש חרדי, מכוון מטרה לקהל, אמרתי לחברתי שזה בסדר כי יש איש מג"ב מאחורה". אלא שאחרי כמה דקות, החלה הדרמה: "ראיתי את אותו אדם בלבוש חרדי שראיתי קודם. באותו רגע לא יודעת יותר מדי ראיתי יד מונפת למעלה ולמטה".

מי שמייצג את שליסל הוא עו"ד זכריה שנקלובסקי, מהסנגוריה הציבורית, ששליסל מסרב לשתף איתו פעולה. הוא אמר בפתח הדיון כי "הנאשם לא חפץ בתוצאת המוות ולא שאף לכך שהמנוחה תמות וזאת בלי קשר לשאלה אם ביצע את המעשים או לא".

התובעת בתיק, עו"ד אושרת שהם, מפרקליטות ירושלים, אמרה כי במהלך המשפט יעשה שימוש גם בהקלטות של ראיונות של שליסל ימים ספורים לפני הרצח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר