7 חודשים בפועל

לוחם מג"ב הרג מפגין פלסטיני ויירצה עונש מאסר

לוחם מג"ב בן דרי שירה במפגין בן 17 בביתוניא והביא למותו הורשע בגרימת מוות ברשלנות לאחר שהחליף כדור גומי בכדור חי. בית המשפט גזר עליו 7 חודשי מאסר וקנס כספי (משפט)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
לוחם מג"ב בן דרי בבית המשפט (צילום: חוננו)

זעם בארגוני הימין: תשעה חודשי מאסר. זה העונש שנגזר הבוקר (רביעי) על לוחם מג"ב בן דרי, שהורשע בגרימת מוות ברשלנות של נדים נווארה בן ה-17 בעימותים ביום הנכבה לפני ארבע שנים בביתוניא. בית המשפט המחוזי בירושלים גם קבע כי דרי יפצה את משפחתו של הפלסטיני ב-50 אלף שקל. בניכוי ימי מעצרו יירצה דרי שבעה חודשי מאסר.

דרי הואשם בתחילה בהריגה, והפרקליטות טענה כי הוא הכניס כדור חי למחסנית במקום כדור גומי בכוונה תחילה כדי להביא למותו של הפורע. במסגרת הסדר הטיעון הוגש כתב אישום מתוקן בו נטען כי הכדור החי השתרבב למחסנית בטעות. האירוע תועד וסרטונים של נווארה נהרג הופצו ברחבי העולם ושימשו לתעמולה כנגד ישראל.

תיעוד האירוע במצלמות האבטחה, בצלם

השופט דניאל טפרברג ציין כי שיתוף הפעולה של דרי שהוביל להסדר הטיעון והיותו נעדר עבר פלילי, כמו גם העובדה שהיה נתון שנה בפיקוח אלקטרוני, נזקפו לזכות דרי ולכן קיבל עונש מקל יחסית. עוד אמר השופט כי "הפגיעה במשפחתו ובו אינה פשוטה לנוכח חוות הדעת חיוביות. דרי היה שוטר מצטיין ודאג לפקודיו. סובביו העריכו אותו כאדם וכחבר". עם זאת השופט דחה את המלצת שירות המבחן להסתפק בעבודות שירות וגזר עליו מאסר בפועל: "מעשה הנאשם חמור. דרגת רשלנותו ברף גבוה ומחייב מאסר בפועל".

עו"ד גאולה כהן מפרקליטות מחוז ירושלים אמרה לאחר החלטת בית המשפט: "גזר הדין מהווה סיום של פרשיה מורכבת שבא מצא את מותו נדים נווארה. בית המשפט העביר מסר חד-משמעי שלפיו חייל שחטא לתפקידו ועבר עבירות פליליות יישלח למאסר. אמנם גזר תקופה קצרה ממה שהמדינה דרשה. המדינה תלמד את גזר הדין ותשקול את צעדיה".

עורך דינו של דרי, ציון אמיר, אמר לאחר מתן גזר הדין: "יש שמחה מהולה בעצב. שמחה על התוצאה. בכל זאת אחרי שנוכה לחלוטין מאשמת ההריגה ואת זה צריך להדגיש. אנחנו שמחים על כך. לא שמחים על זה שלוחם מצטיין כמו שכותב השופט בגזר הדין, שעמד שם והגן עלינו, ואגב ההגנה הזו מוצא את מותו מי שהיה שם במסגרת הפרות סדר חמורות. אנחנו לא אוהבים העמדה לדין של לוחמים בנסיבות האלה. בסופו של דבר אפשר לברך על המוגמר. הוא ירצה כמה חודשים וישים את הפרשה הזו מאחוריו". מבחינתי לא הייתי מגיע להסדר הטיעון הזה אבל רצון הלקוח כבודו".

בחוננו אשר מלווים ומסיעים משפטית לדרי אמרו בתגובה לעונש כי "בושה וחרפה שלוחם שהיה שם למען כולנו מוצא עצמו נשלח לחודשי מאסר ארוכים. שוב המערכת מתבלבלת בין האוייב לאוהב, בושה שחייל שלנו הולך לכלא" .

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר