'ההר הוליד עכבר'

פרשת 'הטרור היהודי': רוב העצורים בחשד לרצח ישוחררו

השב"כ הגיש לביהמ"ש בקשת שחרור בתנאים מגבילים, ל-4 מתוך חמשת העצורים, תלמידי ישיבת 'פרי הארץ' ברחלים • בימין זועמים: "החשד אינו רציני. שוב השב"כ גרם נזק נפשי לנערים" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הפגנה נגד התנהלות המשטרה השב"כ (צילום: רועי אלימה, פלאש 90)

מפנה בחקירות פרשת 'הטרור היהודי': ארבעה חשודים מתוך חמישה שהיו עצורים עד כה, ישוחררו לבקשת השב"כ.

שירות הבטחון הכללי (שב"כ) והיחידה לפשיעה לאומנית במחוז ש"י, הגישו הבוקר (חמישי) לביהמ"ש השלום בראשון לציון בקשה לשחרורם בתנאים מגבילים - מאסר בית - של 4 מתוך 5 העצורים, בני ישיבת 'פרי הארץ' ברחלים, שנחשדו כשותפים ברצח הפלסטינית עאישה ראבי בסמוך לרחלים.

בתגובה לדברים זעמו פעילי ימין, שטענו עד כה להתעללות מיותרת ובלתי חוקית בעצורים הקטינים.

עו"ד איתמר בן גביר מייצג את אחד הקטינים אשר נחקר 12 יום בשב"כ. לפי טענתו, הנער היה מנוע מפגש עם עו"ד במשך 7 ימים. במהלך הדיונים טען הקטין שהחוקרים ירקו עליו, אמרו לו דברים הגובלים בהטרדה, קשרו אותו במשך שעות רבות, הפעילו עליו מניפולציות, טענו בפניו כי הוריו הסגירו אותו ואף יצרו בפניו מיצג שווא כביכול אביו עצור בגללו.

עו"ד בן גביר אומר הבוקר (חמישי) בתגובה, כי "מהרגע הראשון טענתי שהחשד אינו רציני. מרגע שראיתי את הספינים של השב"כ ואת ההדלפות המגמתיות, היה ברור שהמעצר נבע בעיקר משיקולים של יחסי ציבור לשב"כ.

פשיטת משטרה על הישיבה (צילום: אלישוב הר שלום)

"אינני מבין כיצד הפרקליטות איפשרה את המעצרים, כאשר היה ברור מלכתחילה כי אין חומר של ממש הקושר את החשודים, ובתוכם מרשי, למעורבות במעשה. מרשי שהה 12 ימים בחקירה קשה שגרמה לו לטראומה, וכעת נשאלת שאלה אחת: מי יפצה אותו על אותה הטראומה? אני מצפה מחוקרי השב"כ לערוך חשבון נפש, ואני מעריך כי גם העצור האחרון ישתחרר גם הוא תוך זמן קצר".

עו"ד חי הבר מארגון הימין 'חוננו', מסר: "לצערנו, כצפוי הודיע עכשיו השב"כ לבית המשפט כי הוא מבקש לשחרר ממעצר את כל החשודים למעט אחד. אנו כמובן שמחים על כך, אבל נדרוש כי יבוצע תחקיר, הכיצד הגיע השב״כ למצב כזה בו חוקר בחקירות כה קשות חפים מפשע, תוך התעלמות מוחלטת מזעקתם וזעקת המשפחות ועו"ד. שוב השב"כ גרם נזק נפשי לנערים", זעם הבר.

כזכור, במסגרת הפרשה שבה נחקרות נסיבות מותה של אשה פלסטינית, שעל פי החשד נרגמה באבנים בידי יהודים, נעצרו מספר תלמידים חשודים. בנוסף, המשטרה פשטה על ישיבת 'פרי הארץ' שבה למדו החשודים - מה שהביא לטענות על התנהלות לא חוקית ופלישה למבנה פרטי.

לטענות אלו הצטרפו גם עדויות בדבר התעללות ולחצים לא חוקיים המופעלים על הנערים במרתפי השב"כ.

בתגובה לשחרורם של ארבעת החשודים, מגיבים בשב"כ: "היום הוארך מעצרו של אחד החשודים ב-6 ימים, וכן הוחלט כי בעניינם של חלק מהחשודים ניתן לבצע את פעולות החקירה הנדרשות כשהם נתונים במעצר בית ותחת תנאים מגבילים.

"מאז ביצוע המעצרים, התנהל מאמץ יזום ומתמשך של גורמים בעלי אינטרס, שנועד לשבש את מהלכי החקירה, לרבות הפצת מידע כוזב ביחס להתנהלות החקירה, תוך הכפשת שירות הביטחון הכללי ועובדיו. שירות הביטחון הכללי מדגיש כי הארגון לא יירתע וימשיך לפעול בנחישות כנגד כל גורם המעורב בפעילות טרור באשר היא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר