נכנע ללחץ הציבורי?

בג"ץ אישר את הרס בית המחבל שרצח את הרב שי אוחיון

למעט השופט מני מזוז, שנותר בדעת מיעוט נגד הרס בית המחבל שרצח בדקירות אכזריות את האברך בפתח תקווה, בג"ץ מכריע היום לדחות את עתירת המחבל ומשפחתו (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרב אוחיון הי"ד (צילום משפחתי)

בג"ץ מודיע היום (ראשון) כי החליט, ברוב דעות, לדחות את עתירתו של ח'ליל עבד אלחאלק דויקאת, המחבל שרצח את הרב שי אוחיון הי"ד, נגד צו ההריסה שהוציא צה"ל לבית בו היה גר.

כזכור, אחרי פיגוע הדקירה שאירע לפני כחודשיים בפתח תקווה, הוציא אלוף פיקוד המרכז תמיד ידעי צו הריסה לבית בו המחבל ובני משפחתו התגוררו.

אך עתירת המשפחה ומספר ארגונים נגד המהלך, הובילה לצו ביניים של השופט ניל הנדל, שהורה לעצור את פעולות ההריסה.

החלטה זו הובילה לביקורת ציבורית נרחבת, כאשר גם אלמנתו של הרב שי הי"ד, סיון אוחיון, שיגרה לבג"ץ מכתב מרגש בו הסבירה כי "אם היה נהרס ביתו של המחבל שרצח את החייל עמית בן יגאל הי"ד, יש סיכויים רבים מאוד שהרוצח של בעלי הי"ד היה חושב פעמיים".

אזרח רודף עם אלה אחרי המחבל (צילום: אולגה שמיס חייקין)

כעת כאמור שופטי הרוב, נועם סולברג ויעל וילנר, קובעים: "החלטת המפקד הצבאי להרוס את המבנה עונה על דרישות הדין למידתיות. כאמור, קיים קשר רציונלי בין המטרה – הרתעה, לבין האמצעי – הריסה"

סולברג הוסיף: "היקף הפגיעה נקבע, לדעת המפקד הצבאי, בשיעור הנחוץ להשגת ההרתעה (ההריסה אינה חורגת מגבולות ביתו של המפגע, ופגיעתה תחומה למשפחתו הגרעינית בלבד); הריסת הבית תפגע ברכוש, אך היא צפויה להועיל למניעת פגיעה בגופם ובחייהם של חפים מפשע".

רק השופט מני מזוז נותר בדעת מיעוט. "הפגיעה בבית מהווה בראש ובראשונה פגיעה באשתו ובבנותיו, שנותרו להתגורר בבית, ואשר הריסתו תותיר אותם חסרי קורת גג. בנסיבות אלה אני סבור כאמור כי סנקציה המכוונת עצמה לפגיעה בחפים מפשע, אינה יכולה לעמוד", נימק מזוז.

ח״כ משה ארבל (ש"ס) הגיב להחלטת שופטי הרוב ואמר: "אני מברך על כך. יידע כל מחבל ומרצח פוטנציאלי, כי במעשי הרצח ממיט הוא חורבן ואסון על ביתו ומשפחתו ויבחר בחיים. ההרתעה בהריסת בתי המחבלים מוכחת ומצילה חיי אדם״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר