משפט נתניהו | עדות

ניר חפץ: 'שיחקו ברגשות; אמרו לי שהילדים לא ידברו איתי'

גם היום נמשכת עדותו של איש ההסברה לשעבר מטעם נתניהו - ניר חפץ, כשהיום נחשפו איומים לכאורה נגדו במהלך החקירה, לפני שחתם על הסכם עד מדינה; "זה היה מהלך מנוול" (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
חפץ בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

עדותו של יועץ התקשורת לשעבר ועד המדינה בהווה ניר חפץ נמשכת, ובמהלך הדיונים היום (רביעי) נחשפו פרטים מהתקופה בה חפץ עדיין לא חתם על הסכם עד מדינה.

במהלך הדיון הושמעו קטעים מהחקירה, בהם קטע בו החוקר נשמע מדבר בטון מאיים ואומר לחפץ כי "תתחיל לענות לעניין כי התוצאות של מה שיקרה פה ישנו את חייך. המצב המנטלי שלך יקרוס לחלוטין, אתה עומד בפני סכנה קיומית לתא המשפחתי שלך".

בהמשך הדיון, עורך דינו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, עו"ד בן צור, שאל את חפץ: "הבן שלך עמד על סף גיוס ליחידה מובחרת, הוא היה אמור להתגייס כשלושה שבועות לאחר המעצר. החוקרים מפעם לפעם מנגנים על כך שלא תגיע לגיוס של הבן שלך". חפץ השיב שאכן כך היה.

עוד הציג עו"ד בן צור תמלול מהחקירה לחפץ על הלחצים שהופעלו עליו וציטט: "החוקר אומר: כשהבן שלך יקבל תואר ראשון אתה אולי לא תהיה שם. זה מוטיב חוזר". חפץ השיב לבן צור ואישר את הדברים. "אמרו לי שהילדים שלי לא ידברו איתי ולא ירצו להסתכל עליי. אלה הדברים היחידים שבאמת טלטלו אותי".

בהמשך הדיון, הוצג תרגיל החקירה שעשו לחפץ החוקרים, בו התקשרו למשפחתו של חפת ואמרו כאילו הוא הולך להשתחרר - בכדי להפעיל חץ על חפץ. התרגיל הוסתר בצורה לא חוקית מההגנה.

בהקשר לתרגיל החקירה, הוקרן קטע של חפץ מתייפח בבכי על תרגיל החקירה ואומר "פשוט בתום לב נתנו לי להבין שיש סיכוי שאני משתחרר והתקשרו למשפחה שלי..." בהמשך ניגש אליו החוקר, ואמר לו - "אתה חייב - בשבילם - לשנות גישה".

חפץ התייחס לאירוע הבכי ואמר: "אני רוצה להבהיר שזה האירוע היחיד שבו בכיתי. כמה לחצים שלא הפעילו, קיבלתי את זה כמו שצריך. תרגיל החקירה שנעשה עליי - היה לא עליי אלא על משפחתי".

חפץ הוסיף ותקף את מהלכי המשטרה בעניין ואמר כי "אחרי שבעה ימים במעצר הודיעו לי שאני הולך להשתחרר. נכנס חוקר שלא ראיתי מעולם - התקשר לאשתי והודיע לה שמחר אני בבית. אמרתי לו: 'למה אתם משחקים ברגשות של המשפחה? זה בסדר שתפעילו עליי, אבל תעזבו את המשפחה'. זה מה ששבר אותי. זה היה מהלך מנוול".

בהמשך הדיון ציין עורך דינו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו כי היו בחקירה איומים שהושמטו מתמלילי החקירה.

ניר חפץ אמר על הדברים כי "אני בטבע שלי בן אדם שמגיב ולא כנוע. אבל עורך הדין שלי נתן לי הוראה להיות מאופק. הוא חשב שהמעצר יהיה קצר יותר ואמר לי להחזיק מעמד - אז זה מה שעשיתי, אחרת הייתי מתנגד. הבנתי בזמן אמת שזה בלתי מידתי ובלתי חוקי. הייתי עושה שביתת רעב. אבל לא עשיתי את זה כי עורך הדין אמר לי להיות מרוסן ואני סמכתי עליו".

איום נוסף לכאורה בידי חוקרי המשטרה הושמעו בדיון בה החוקר אומר לחפץ: "תראה איך אתה שומר על עצמך ורק על עצמך ולא על אנשים אחרים. תתחיל לענות לעניין כי התוצאות של מה שיקרה פה ישנו את חייך לא רק בפן הפלילי אלא גם המשפחתי - והמצב המנטלי שלך יקרוס לחלוטין". עוד איים החוקר ואמר כי "תהיה בלי המשפחה שלך, אתה כלום ושום דבר. כל הכסף, ה'כסתוחים', התחבולות שעשית – לא היו שוות את השנייה האחת שבה הכול קורס. וזה יקרה. אתה עומד בפני סכנה קיומית לתא המשפחתי שלך".

בן צור הגיב לשיטות החקירה ואמר לבית המשפט כי "זה אסור מה שנעשה פה".

הקלטה נוספת של חוקרי להב 433 מאיימים הושמעה בבית המשפט. "אני יכול להגיד לך שכל פינה שניסית להסתיר, להחביא, במהלך חייך – אנחנו הפכנו את הפינה הזו וגילינו". אמר החוקר. "כל אותם מסתורין, אנחנו נגיש אותם על השולחן. כל סרט שעובר לך עכשיו בראש יהיה. כל סרט בכל מצב ובכל דבר. קח את זה בחשבון כי ברגע שהפצצה תיפול לא תעזור לך. אני לא צוחק איתך, ניר, ואני לא מרמה אותך".

עוד אמר החוקר כי "התא המשפחתי שלך נמצא כרגע בסכנה בעקבות אותה פצצה שאמרתי לך שתגיע בקרוב מאוד. אלו דברים שעלולים להשפיע לא רק עליך".

עו"ד בן צור שאל את חפץ "על מי לדעתך אמורים להשפיע להבנתך?".

חפץ השיב: "על המשפחה שלי. האיום היה ברור שאם אני לא אשתף פעולה יחריבו את משפחתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר