העלים ראיות

המחבלים הורשעו: יידו אבנים וריססו גז מדמיע בדרך לכותל

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את אבראהים סלאימה ומחמד קבאג'ה, וזאת לאחר שיידו אבנים וריססו בגז פלפל שלושה יהודים בעלי חזות דתית, שהיו בדרכם להתפלל בכותל המערבי (משפט)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את אבראהים סלאימה ומחמד קבאג'ה, וזאת לאחר שיידו אבנים וריססו בגז פלפל שלושה מתלוננים שהיו בדרכם להתפלל בכותל המערבי.

על פי כתב האישום, במהלך חודש מאי 2021 נסעו שלושה צעירים בעלי חזות דתית יהודית להתפלל בכותל המערבי. כשהגיעו סמוך לצומת רוקפלר נאלצו לעמוד בפקק, אז צעירים ערבים החלו לצעוק לעברם "מתנחלים", יידו לעברם אבנים ובעטו ברכב, אחת האבנים ניפצה את השמשה האחורית של הרכב.

המתלוננים ניסו להימלט מהפורעים אך נתקעו בפקק תוך שהפורעים מקיפים אותם מכל עבר וממשיכים לתקוף אותם.

בשלב מסוים נחבל אחד המתלוננים בראשו ואיבד שליטה ברכב. מחמד קבאג'ה, שבאותה עת היה אמור לשהות במעצר בית, יידה אבנים לעבר המתלוננים וסלאימה ריסס גז פלפל לעברם. שוטר שהגיע למקום ירה בנשקו באוויר והפורעים התרחקו.

כתוצאה ממעשיהם נגרמו למתלוננים חבלות רבות. מספר ימים לאחר מכן השמיד קבאג'ה את הנעליים האדומות שנעל בעת האירוע על מנת להעלים ראיות.

בתשובה לכתב האישום טענו הנאשמים כי לא מדובר בעבירה של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה וחבלה במזיד ברכב ממניע גזעני וכי הם לא פעלו בצוותא עם המתפרעים האחרים ולא גרמו לפציעות הנאשמים.

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו"ד יעל איגרא, ביקשה לדחות את גרסאותיהם של הנאשמים וטענה כי הראיות מבססות בבירור את המעשים שביצעו.

לאחר ניהול ההוכחות הורשעו הנאשמים (כל אחד על פי חלקו) בעבירה של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, חבלה במזיד ברכב מנועי, הפרת הוראה חוקית ושיבוש מהלכי משפט.

ביהמ"ש קבע כי "תקיפתם של הנאשמים, שהופנתה כלפי בני אדם שחזותם מלמדת על השתייכותם הדתית והלאומית, מעידה ברורות על קיומו של מניע גזעני למעשיהם ועל ביצוע שמטרתו לעורר פחד ובהלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר