חזר בתשובה בכלא

השר הישראלי שריגל למען איראן מבקש חנינה מהנשיא

גונן שגב, שעקר מהימין לשמאל ואיפשר את הסכמי אוסלו, הורשע בריגול עבור איראן ונשלח לכלא למאסר של 11 שנים - אך כעת הוא דורש חנינה מהנשיא בטענה שתרם בעבר למדינה (משפט)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ארבע שנים וחצי לאחר שנעצר ונשלח ל-11 שנות מאסר באשמת ריגול למען איראן, השר לשעבר גונן שגב מבקש חנינה מהנשיא - כך פרסמה שלי טפיירו בכאן חדשות.

על פי הדיווח, הוא צפוי להסתמך בבקשת החנינה שלו על שני נימוקים עיקריים - תרומתו למדינה כקצין בצה"ל וכרופא והתנאים הקשים בכלא עבורו, מאחר והוא מוגדר כאסיר ביטחוני בשל ההרשעה בריגול.

פרקליטתו עו"ד חן מאירי מסרה: "צר לי שדבר הבקשה הרגישה הנוגעת לחירותו של אדם מוצאת עצמה לכלי תקשורת, אולם נוכח ההתנהלות השערורייתית של שב"כ ושב"ס שבגינם שגב מוחזק בתנאים של מחבלים, לא נותרה לו ברירה אלא לפנות לאפיק החנינה אל בית הנשיא כדי למצות את זכויותיות".

שגב נבחר לכנסת במפלגת צומת, אך יחד עם אלכס גולדפרב התפלג מהסיעה והצטרף לממשלת רבין השנייה בה כיהן כשר האנרגיה והשניים תמכו באישור הסכם אוסלו ב'.

אחרי שעזב את הכנסת, היה מעורב במספר שערוריות, ובהם הונאת חברת אשראי, מתן המחאות ללא כיסוי ואפילו הברחת סמים לישראל.

בשנת 2012 נוצר קשר בינו לבין המודיעין האיראני, אז, לפי החשד, החל לשמש כסוכן, תוך מסירת מידע על משק האנרגיה ועל גופי הביטחון של ישראל, וניסיונות לקשר בין אזרחים ישראלים לאנשי מודיעין איראניים שהציג כאנשי עסקים.

שב"כ עקב אחריו, ובשנת 2018 נעצר בכניסה לגינאה המשוונית והוסגר לישראל. בארץ, הגישו נגדו כתב אישום בעבירות של סיוע לאויב במלחמה וריגול נגד ישראל.

בהמשך הודה, והורשע במסגרת עסקת טיעון בריגול בלבד. נגזרו עליו אחת-עשרה שנות מאסר, אותם הוא מעביר בינתיים בין השאר באמצעות עתירות משפטיות נגד תנאי כליאתו, כולל דרישה לקבלת מזון כשר בנימוק כי חזר בתשובה בכלא. כעת, כאמור, הוא מבקש חנינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר