פרסומאים: "סרטון פיקוד העורף מזלזל בציבור החרדי"

סרטוני ההסברה של פיקוד העורף לציבור החרדי עוררו זעם רב בקרב אנשי פרסום: "סרטונים ברמה כזו לעולם לא היו מתפרסמים במגזר הכללי". מה דעתכם? (ברנז'ה, פרסום)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
מתוך סרטון ההסברה של פיקוד העורף למגזר החרדי (צילום מסך)

פיקוד העורף פרסם סדרת סרטוני הסברה בעקבות מבצע "צוק איתן", כאשר גם המגזר החרדי זכה להתייחסות עם שני סרטוני הסברה המיועדים אליו. אלא שרמת הסרטונים, לדעת כל פרסומאי איתו שוחחנו, הינה מתחת לכל ביקורת.

"בפיקוד העורף לא היו אפילו חושבים לפרסם סרטונים ברמה נחותה כזו למגזר הכללי" אמר איש שיווק בכיר במגזר החרדי. לדבריו, "סרטוני ההסברה הם פשוט מתחת לכל ביקורת".

כאמור, פרסומאים במגזר החרדי הביעו ביקורת קשה על סרטוני ההסברה של פיקוד העורף. קבוצת אנשי פרסום חרדים מארגנים בימים האחרונים מכתב מחאה אל פיקוד העורף בו הם קובלים על התייחסותו אל המגזר החרדי, כפי שעולה מהסרטונים.

סרטון הסברה של פיקוד העורף למגזר החרדי (צילום: פיקוד העורף)

"אנחנו, קבוצת פרסומאים ופרסומאיות חרדים, מביעים בזאת את סלידתנו משפת הפרסום שנקט פיקוד העורף כלפי המגזר החרדי בקמפיין הוידיאו שמטרתו הייתה להחדיר למגזר החרדי את חשיבות הציות להוראות פיקוד העורף" נאמר במכתב.

"הסרטונים שיצאו מבית היוצר של פיקוד העורף, מבטאים פטרוניזם וגסות שאין מקומם בשיח ציבורי תקין. הסרטונים מזלזלים באינטליגנציה של המגזר ומציגים את החרדי כעילג, דבר שכמובן מרחיק את הטמעת המסר מקהל היעד".

לדבריהם, "נראה כי לא נעשתה עבודת הכנה מסודרת בתכנון הסרטון, לא עבודה מקצועית ולא עבודת התאמה למגזר החרדי. אם רק תרצו, בנקל תמצאו אנשי מקצוע ראויים שמכירים את השפה התקשורתית הנדרשת במגזר החרדי, אנשי מקצוע שיודעים להתאים קמפיין כללי טוב לקהל החרדי, בלי להביך אותו".

אנשי הפרסום מסיימים את מכתבם: "לתועלת העניין, טוב תעשו אם תשנו לאלתר את היחס למגזר החרדי ותתייחסו אליו כשווה בין שווים בעניין כה-חשוב ומהותי".

מוטי רובינשטיין, עורך בלוג הפרסום החרדי "פאשקעוויל", אמר ל"כיכר השבת", כי הוא קיבל תגובות רבות מחרדים "שנעלבו מהסרטונים ומהגישה של פיקוד העורף כלפי המגזר החרדי".

סרטון הסברה של פיקוד העורף למגזר החרדי (צילום: פיקוד העורף)

גורמים בפיקוד העורף אמרו בתגובה ל"כיכר השבת" כי אין שום כוונה לפגוע בציבור החרדי ובסרטונים הושקעו מאמצים רבים בכדי לייעד אותם אל המגזר החרדי.

לדברי הגורמים, בפיקוד העורף לא הסכימו לקחת שחקנים חילוניים שיתחפשו לחרדים. כמו כן, על התסריט לסרטון השני עברו לא פחות משישה עיתונאים חרדים, ביניהם גם עיתונאים חרדים בכירים. בנוגע לסרטון הראשון אותו פרסם פיקוד העורף אומרים הגורמים, כי סרטון כזה בדיוק נעשה גם למגזר הכללי.

עם זאת, פרסומאי בכיר במגזר החרדי אמר ל"כיכר השבת" כי כל סרטוני פיקוד העורף ברמה נחותה במיוחד וכי לדעתו לא הייתה כוונה לפגוע בציבור החרדי: "כל הסרטונים שהוציא פיקוד העורף ברמה נחותה כמו הסרטונים שפורסמו לציבור החרדי, ולכן לא נראה לי שהייתה כוונה לפגוע בחרדים".

ומה דעתכם על הסרטונים? הגיבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר