"קטנתי" של יונתן רזאל יקבל את פרס "שיר השנה" של אקו"ם

שירו של הזמר החרדי יונתן רזאל קטנתי, זכה בפרס שיר השנה של אקו"ם. "הלחן המלודי והעוצמתי לצד הביצוע המרגש של יונתן, נוגע בנפשו של כל אדם" אמרו השופטים (חדשות המוזיקה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
רזאל (צילום ארכיון: פלאש 90)

"קטנתי", שירו של הזמר החרדי יונתן רזאל, יקבל את הפרס על שם משה וילנסקי מאקו"ם - האגודה השומרת על זכויות היוצרים בישראל. גם בקטגוריית אלבום השנה זכה אמן דתי - אביתר בנאי ואלבומו "יפה כלבנה".

בהחלטתם, אמרו השופטים כי "בשיריו ולחניו של יונתן רזאל נעשה שימוש במקורות היהודיים שעושים את ארון הספרים היהודי לנגיש יותר ולידידותי יותר לחברה הישראלית".

"כך גם בשיר "קטנתי", כתבו השופטים, "המבוסס על פסוקי בראשית ותהילים, לקראת המפגש הגורלי עם עשו, פונה יעקב בתפילה לאל בבקשה להציל אותו מידי אחיו. אך הוא מקדים ואומר כאות של צנעה רבה "קָטֹנְתִּי מִכֹּל הַחֲסָדִים וּמִכָּל הָאֱמֶת אֲשֶׁר עָשִׂיתָ אֶת עַבְדֶּךָ". יעקב מתאר את בריחתו מעשו אל לבן דודו אשר בחרן, מצויד במקל בלבד. ועתה בשובו, לאחר שנים רבות, הפך לשני מחנות גדולים, הכוללים נשים ילדים ורכוש רב. דווקא עכשיו הוא נעשה פגיע יותר והוא זקוק להצלה".

השיר הזוכה:

עוד אמרו השופטים: "השיר קטנתי הולחן והוקלט לאלבומו של רזאל "בין הצלילים", לאחר החלמתה של בתו שנפצעה לפני מספר שנים. השיר מדבר בעד עצמו הלחן המלודי והעוצמתי לצד הביצוע הווקאלי והמרגש של יונתן לשיר זה, נוגע בנפשו של כל אדם ומבטא את ניצחון הרוח על שבריריות החיים".

אקו"םף מעניקה מזה 56 שנה פרסים ליוצרים בולטים בתחומי המוזיקה והספרות בישראל. אקו"ם, היא אגודה השומרת על זכויות היוצרים בישראל בהתאם לחוק זכויות היוצרים.

טקס הענקת פרסי אקו"ם, ייערך בחודש פברואר הקרוב בתיאטרון גשר ביפו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר