סיכום חדשות החג:

ממטרים בערב החג; דאעש ממשיך לכבוש ערים בסוריה

גשמים ירדו באזורים שונים בארץ בערב החג, תושבים בצפון דיווחו על נזק שנגרם לסוכות. בעקבות סופות ברקים, פרצו שריפות במספר מקומות אך הסתיימו ללא נפגעים • וגם: לוחמי דאעש מגבירים את אחיזתם בסוריה, אמריקה מרחיבה את המאבק באבולה וצפת מאבדת את העיר התאומה • סיכום חדשות החג (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: הדס פרוש, פלאש 90)

• גשמים בסוכות: טפטופים הורגשו בערב חג הסוכות (יום רביעי) במקומות שונים בארץ. בגליל במישור החוף ובאזור השרון דווח על ממטרים עזים וסופות רעמים וברקים שפגעו באווירת חג הסוכות של החוגגים.

בעקבות פגיעה של ברקים, פרצו מספר שריפות באזור הצפון; בחורשה הצמודה למתחם צימרים בספסופה, בקרית שמונה וגם באיזור התעשייה צח"ר בגליל - שם לא נרשם נזק משמעותי. בכל המקרים, כך לפי כיבוי אש, לא היו נפגעים ודובר באירועים נקודתיים.

סוכות גשום בירושלים (צילום: פלאש 90)

בשירות המטאורולוגי מעריכים כי גשם יכול לרדת גם בלילה הקרוב בכל חלקי הארץ, קיים חשש קל לשטפונות בדרום. תחזית מזג האוויר להלילה: ירושלים: 17° - 27°, בני ברק: 21° - 28°, שומרון: 17° - 27°, חיפה: 20° - 28°, באר שבע: 18° - 29° ובאילת: 28° - 36°.

• צוק איתן משפיע על צפת: העיר הרביעית בגודלה בצפת, ליל, החליטה לנתק בצורה זמנית את קשריה עם העיר התאומה שלה, צפת, וזאת בעקבות מבצע "צוק איתן" ופעילות הצבא הישראלית בעזה במהלך הקיץ האחרון.

קבר האר"י בצפת (צילום: דורון הורביץ, פלאש 90)

בעוד בקהילה היהודית הצרפתית הביעו זעם על החלטתה של ראשת העיר, האחרונה צוברת עוד ועוד כותרות בעיתונות, וגורמת לערים נוספות בצרפת להביע את רצונן להצטרף למחאה כנגד המבצע הצבאי הישראלי.

• ארצות הברית מגדילה את מלחמתה באבולה: החל מסוף השבוע הקרוב, יחלו להיערך בדיקות מפני אבולה לנוחתים ממקומות שונים לחמש מדינות בארצות הברית. בין שדות התעופה בהם ייערכו הבדיקות: קנדי וניוארק שבניו יורק וכן דאלס שבוושינגטון.

את ההודעה על הרחבת המאבק בהתפשטות המחלה מסר דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט, והיא מגיעה ככל הנראה כניסיון להרגיע את הציבור האמריקני החושש מהגעת המחלה ליבשת.

ארנסט ציין כי הממשל האמריקני בטוח שהבדיקות - הכוללות בדיקת חום ושאלון רפואי של המרכז לבקרת מחלות - יסייעו במניעת הפצת מגיפת האבולה בארצות הברית.

הדמיה של נגיף האבולה (צילום: שאטרסטוק)

הבדיקות ייערכו לנוחתים ממערב אפריקה, וממקומות בהם קיימת הידבקות רחבה בנגיף הקטלני.

• דאעש השתלט על עיר נוספת בסוריה: דיווחים שהגיעו במהלך יו"ט ראשון של סוכות מצביעים על כך שארגון הטרור המפלצתי דאעש מגדיל את שליטתו בסוריה ועיראק, וכעת שולט בחלקים גדולים מהעיר הסורית כובאני אותה מאכלסים בעיקר תושבים כורדים.

אימונים של לוחמי דאעש

הדיווח על העיר החדשה שנכבשה ברובה על ידי דאעש - שהגיע על ידי ארגון זכויות אדם הפועל מבריטניה - מגיע למרות המשך התקיפות האוויריות שמבצע הכוח הבינלאומי ואותו מובילה ארצות הברית בניסיון להילחם בארגון הרצחני.

• לראשונה מזה שנים: ישיבת ממשלה פלסטינית בעזה: לראשונה מאז שנת 2007 נערכה היום (חמישי, יו"ט ראשון של סוכות) ישיבת ממשלה פלסטינית בעזה. ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה סיפר כי הוא מתרגש מאוד מהגעתו לעזה.

ראש הממשלה הפלסטינית ראמי חמדאללה (צילום: Issam Rimawi/Flash90)

"עזה היא כתובתה של העמידה האיתנה ושל הכבוד" אמר חמדאללה, "נצעד מאוחדים לשמירה על עזה, לא ניתן לנתק את עזה ולבודד את יושביה", במהשך דבריו, הוא פירט על חשיבות שיקומה של הרצועה לאחר מבצע צוק איתן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר