"נסיבות קיצוניות"

הסנגוריה הציבורית לא מוכנה לייצג את מחבלי החמאס שהשתתפו בטבח

לאחר שמספר עורכי דין התעניינו באפשרות לייצג בהליך המשפטי את מחבלי החמאס והתחרטו, הסנגוריה הציבורית קוראת לשנות את החוק מאחר שהאירועים הקשים והכואבים אינם מתאימים להתברר במסגרת הליך פלילי רגיל המתנהל בבתי המשפט (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הלווית הנרצחים בזוועות הקשות (צילום: Photo by Gili Yaari /FLASH90)

הסנגוריה הציבורית איננה מוכנה לייצג את מחבלי החמאס שהשתתפו במתקפת הטרור הרצחנית בשבת שמחת תורה ומוחזקים היום בידי כוחות הביטחון, בגלל הנסיבות הקשות והאירועים המחרידים והמזעזעים שהיו. כך דיווח היום העיתונאי אבישי גרינצייג (כאן 11).

לפי הדיווח, במערכת המשפט סבורים שיש לשלב עורכי דין זרים מחו"ל שיפעלו לייצג את הרוצחים מארגוני הטרור.

בהודעת הסנגוריה הציבורית נכתב כי "היא סבורה שהאירועים הקיצוניים והחריגים בכל קנה מידה שהתרחשו במתקפה בשבת שמחת תורה, אינם מתאימים להתברר במסגרת ההליך הפלילי הרגיל.

"על כן, נדרשת חשיבה מעמיקה של המערכת לבחינת מסגרת שיפוטית שתהלום את הנסיבות הקיצוניות. לפיכך מובן שלא ניתן יהיה להחיל את הסדרי הייצוג הרגילים במסגרת שתוקם״.

הרקע להצהרה הזו היתה הסאגה סביב כוונתם של מספר עורכי דין לייצג את המחבלים אך לאחר שהבינו ששמם יפורסם בכלי התקשורת, הם חזרו בהם מכוונתם.

גם ארגון זכויות אדם בשם עדאלה של חסן ג׳בארין הפועל בישראל לטובת המיעוט הערבי, התכוון לייצג אותם בהליכי המעצר ואיסור מניעת מפגש עם עורך דין, אולם החליט להימנע בסופו של דבר ״בשל עומס של טיפול בתיקים הקשורים לאזרחי ישראל״

ככל הנראה גם שכר הטירחה לייצוג המחבלים צפוי להגיע מארגוני הטרור שלקחו חסות על המתקפה ומעשי הזוועה הנוראים שאירעו.

באופן דומה קצת אפשר להזכיר שבזמן משפט הצורר הנאצי אייכמן שנשפט בארץ על פשעי השואה , מדינת ישראל דאגה לממן עבורו עורך דין חיצוני מחו"ל מאחר ולא היו עורכי דין ישראלים שהתעניינו בייצוג שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר