לא מוכנים לוותר

חיילי מילואים שהשתחררו מעזה הקימו מאהל: "לא לחזור הביתה, עד שמכריעים" 

חיילי מילואים שרק עתה השתחררו מעזה קראו לחבריהם לנשק להצטרף אליהם למחאה מול משרד ראש הממשלה, בקריאה להמשיך את המלחמה עד לניצחון | חברי המחאה הציבו את שני היעדים העיקריים שלדעתם מדינת ישראל צריכה למלא בעזה (חדשות) 

ישראל גראדווהל | כיכר השבת |
מאהל המחאה (צילום: מחאת המילואמיניקים )

עשרות מילואימניקים הקימו את "מאהל המילואימניקים" מול משרד ראש הממשלה בדרישה "לא עוצרים עד שמכריעים". חברי המאהל קוראים לכל חיילי המילואים שברגעים אלה משתחררים באוגדת עזה: "לא ללכת הביתה! להגיע לפה עם הציוד ולישון פה איתנו."

כאשר מקבוצות מסוימות באוכלוסייה הישראלית נשמעים קולות לפשרות מול חמאס, קבוצת המחאה של הלוחמים התגייסה כולה למסר ההפוך: להילחם עד הניצחון.

אחרי 88 יום של לחימה עשרות חיילי מילואים הקימו היום (שלישי) את מאהל המחאה בסמוך למשרד ראש הממשלה בדרישה לא להפסיק את הלחימה ברצועה עד להכרעת חמאס.

שרים וחברי כנסת בהם שר החינוך יואב קיש, שר התפוצות עמיחי שיקלי וחברי הכנסת חנוך מלביצקי, דני דנון, משה סעדה ויצחק קרויזר הגיעו לתמוך בדרישת המילואימניקים הקוראים להכרעה טוטלית של חמאס.

לדברי הלוחמים, ישנם שני יעדים מרכזיים אותם ישראל צריכה למלא במסגרת המלחמה, יעדים שבלעדיהם לישראל לא יהיה ניצחון אמיתי במלחמת השמדת חמאס.

התנאי הראשון לדבריהם הוא החלת מדיניות ברורה של עידוד הגירה מרצון של תושבי עזה, כאשר במקביל ישראל צריכה לפעול בנושא גם מול מדינות בחו"ל שיסכימו לקלוט את המהגרים העזתים.

התנאי השני והלא פחות חשוב לדבריהם, הוא כיבוש חלקי של הרצועה והעברתו לשליטת מדינת ישראל. יצוין כי ראש הממשלה הדגיש במספר הזדמנויות כי בכל מקרה ישראל תיאלץ ליצור רצועת ביטחון שבה לישראל תהיה שליטה מלאה ועזתים לא יוכלו להתנייד בה, על מנת לשמור על גבולות ישראל.

סרן במיל עומר פציניאש, מחברות מאהל המחאה, הסבירה מדוע לקחה חלק בהקמת מאהל המילואמניקים:

"כל הפתרונות שהדרג המדיני מציע כרגע הם פתרונות לא יעילים, שיובילו אותנו בדיוק למקום שבו היינו בשישה לאוקטובר. אנחנו נכנסים, נלחמים, נהרגים, יוצאים, האויב מתארגן על עצמו מחדש – ואנחנו מותקפים מחדש", אמרה הקצינה.

"אני חייבת להגיד שאני רואה מה קורה בשבילי העוטף, אני רואה שילוט שמודיע על מיגונים בגובה 10 מטרים, על כבישים ועל דרכים.. אז אם אתם טוענים שאתם הולכים למוטט את חמאס ולהלחם עד הסוף למה אתם ממגנים אותנו ככה? למה אתם נותנים לנו עוד מיגוניות ועוד פתרונות שרק מראים כמה לאויב יש לגיטימציה להתעצם ולתקוף אותנו מחדש? למה אנחנו לא מוכנים כבר לשבור את הקונספציה הזאת ולסגל מדיניות שהיא חדשה ותורמת לביטחון מדינת ישראל", סיכמה סרן פציניאש.

רב סרן במיל' גלעד הוסיף: "אנחנו קבוצה של מילואימניקים, סיימנו את הליחמה ברצועת עזה ובצפון. אנחנו לא מוכנים ללכת הביתה מבלי לסיים את המערכה הזאת עד שאנחנו מכריעים אותה. מבחינתנו הכרעה זו לא סיסמא ריקה. אנחנו לא יכולים לסיים את המערכה הזאת כמו הסבבים הקודמים", אמר קצין המילואים.

"זה לא יהיה צוק איתן ועופרת יצוקה, אנחנו הולכים לישון פה, עד שהממשלה תקבל את ההחלטות הנכונות. אנחנו רוצים להגיד תודה לכל חברי הכנסת ,לאזרחים ולהורים השכולים שבאים לפה ובאים לשמוע אותנו ולהזדהות, ודבר שני אנחנו קוראים לכל חיילי המילואים שעכשיו ברגעים אלה משתחררים מלחימה לא ללכת הביתה המערכה לא נגמרה, עכשיו אנו מחויבים לשמור על ההשגים שהביאנו בזכות ההקרבה האדירה, תגיעו לפה עם הציוד ותשארו איתנו עד שהממשלה תתעשת", קרא הקצין לחבריו הלוחמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות