כאב בלתי נתפס

"הקושי גדול": שמעון גרוס ניחם את בני משפחת בראון

אל בית משפחת בראון האבלים על בתם חיה זיסל הי"ד בת שלושה חודשים שנרצחה בפיגוע דריסה אכזרי בירושלים, הגיע לנחם הרב שמעון גרוס, שאיבד בשנה שעברה את שתי בנותיו באסון ההרעלה • בשיחה עם "כיכר השבת" הוא מתאר את הכאב, ההתמודדות הקושי וכיצד ניסה לנחם את ההורים (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב שמעון גרוס על רקע קברה הטרי של הפעוטה הי"ד (צילומים: פלאש 90, אבי פלח)

ניחום אבלים: אל בית משפחת בראון ברחוב סורוצקין בירושלים, שאיבדו את בתם חיה זיסל בראון הי"ד, פעוטה בת שלושה חודשים, שנרצחה בפיגוע הדריסה השה בירושלים, הגיע הבוקר (חמישי), הרב שמעון גרוס, שבשנה שחלפה התמודד עם אובדן קשה של שתי בנות באסון ההרעלה בגבעת מרדכי לצד תהליך ההתאוששות הניסי שעברו שני בניו.

הרב גרוס הגיע וביקש לשבת עם הורי הילדה, כשהוא מנסה לנחמם מזווית הראיה האישית, כמי שחווה אובדן דומה של ילדים קטנים.

בדבריו הקצרים, ניסה הוא להסביר להם כי ניתן להתמודד עם הקושי, הצער והיגון, אותו הם חווים מאז איבדו את בתם.

בשיחה עם "כיכר השבת" הוא הסביר על השוני המהותי בין המקום ממנו הוא מגיע לנחם את ההורים השכולים לבין כל יתד המנחמים: "מי שבאמת לא חווה את זה לא יכול להבין ולהרגיש את הכאב האמיתי", הוא אומר.

"כך גם הרגשנו אצלנו", הוא מוסיף, "להרבה אנשים שהגיעו לנחם היה להם קשה. אלינו הגיעו הורים שאיבדו את יקיריהם וזה נתן לנו כוח ותקווה".

גרוס מוסיף ומסביר כי "כעת קשה להורים האלה למרות שהם מאמינים וחזקים והם גדלו על האמונה אבל בכל זאת הם הגיעו מחו"ל והוריהם אינם נמצאים כאן, אז הקושי גדול יותר".

"הם חיכו לה שנתיים", הוא אומר ומספר כי "ההורים עצמם מחזיקים בידם תמונה שלה, אותה הם צילמו חצי שעה לפני הפיגוע, עוד כשהם בכותל המערבי. הם הראו לי את התמונה ואמרו לי כי 'מדובר בילדה מחייכת ושמחה ומאושרת'".

"התמונה הזו", כך אומר גרוס, "החזירה אותנו לאותם רגעים שהיו לנו".

"אמרתי להם מה ששמעתי מהגר"ח קנייבסקי שאחרי הדין רואים הרבה חסד. באמת בתוך המצב הזה קשה אולי לראות אבל כשעובר הזמן ואתה מתבונן אז אתה רואה שיש הרבה חסד וסייעתא דשמיא וכוח להמשיך הלאה. את האחורה אי אפשר למלאות אבל לפחות את העתיד אפשר", מוסיף הרב גרוס לצטט מדברי החיזוק השמיע להורים.

בצאתו מבית האבלים הבטיח האב שאיבד גם הוא כמה מילדיו, כי הוא ואשתו יגיעו אליהם שוב וישבו איתם בניחותא בכדי להסביר להם כיצד להתמודד עם היגון וצער. "הבטחתי להם שאגיע אליהם עם אשתי בכדי לשבת איתם".

באסון ההרעלה שהתרחש בתחילת השנה נהרגו בנותיו אביגיל ויעל ע"ה ולהבדיל בין חיים, בניו חיים מיכאל שלמה ורפאל יצחק אייזיק, היו בין חיים למוות ואחרי תהליך שיקום מדהים הם שבו לביתם בריאים ושלמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר