האבל בפתח תקווה

הגרב"מ אזרחי ספד לתלמידו: "הוא הזרים אמונה" • צפו

ככלות השבעה להסתלקות האברך הרב שמואל אייזנבך זצ"ל, נערכה עצרת מספד בביהמ"ד 'אבי עזרי' בפתח תקווה, בה ספד לו רבו הגרב"מ אזרחי. ב'שבעה', שיגר מרן הגר"ח קנייבסקי מכתב ניחומין מיוחד (דיין האמת)

ההספד של הגרב"מ אזרחי (צילום: כיכר השבת)

מאות תושבי פתח תקווה השתתפו אמש (רביעי) בעצרת הספד והתעוררות ככלות השבעה על הסתלקותו לגנזי מרומים של האברך החשוב הרב שמואל אייזנבך זצ"ל.

במהלך ימי השבעה שיגר מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי מכתב ניחומים מיוחד לבני המשפחה, בעקבות השבר הגדול והאבל העצום עם פטירתו של אבי המשפחה.

במכתבו, כתב הגר"ח קנייבסקי: "מכתב תנחומים לבני משפחת הרב הגאון ר' שמואל אייזנבך זצ"ל, שמעתי על האסון הכבד, איננו יודעים חשבונות שמים אך ודאי זה כפרה גדולה ותיקון גדול למשפחה החשובה. וכמו שאמרו חז"ל, מו"ק כ"ח, מיתת צדיקים מכפרת. ויה"ר שלא ישמע שוד ושבר בגבולכם. חיים קנייבסקי".

העצרת נערכה בבית המדרש "אבי עזרי", בו התפלל המנוח זצ"ל במהלך השנים. דברי הספד והתעוררות נשאו הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת "עטרת ישראל" וחבר מועצת גדולי התורה; הגאון רבי מרדכי רבינוביץ, ראש ישיבת "אור ישראל"; הגאון רבי בן ציון רוזנברג, רב ביהמ"ד 'דברי חיים - צאנז'.

הגר"מ רבינוביץ בהספדו

המספידים עמדו על דמותו הייחודית של הרב אייזנבך זצ"ל, שנפטר לבית עולמו כשהוא בן 40 שנים בלבד, בהותירו אחריו את אלמנתו וארבעה יתומים, וזאת לאחר מחלה קשה שקיננה בגופו בשנה האחרונה.

הגרב"מ אזרחי, מורו ורבו של המנוח זצ"ל, סיפר על דמותו המיוחדת והאמונה העזה שקיננה בגופו, כמו גם חשקו העז לעסוק בתורה ומסירותו הרבה לעמלה של תורה - גם בימי מחלתו.

הגר"ב רוזנברג בהספדו

הגרב"מ הרחיב בדבריו לעסוק ב"אמונת חכמים", ואמר כי זו אינה רק צדקות אלא בעיקר חכמה, להאמין שישנם חכמים שעליהם אפשר לסמוך.

הרבנים הרחיבו בדבריהם על החשיבות בשמירה האחד על כבודו של השני כמו גם על הצורך להתרחק ממחלוקת, וביקשו לחזק את ידי האלמנה והיתומים עם ההתמודדות הקשה והאבל הכבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר