המבחן של ההורים: כריך לבית הספר

האתרים והעיתונים מלאים במתכונים לכריכי גורמה עם כל אבות המזון, אך הילד מתעקש לזרוק כל מה שלא מזכיר פיתה עם שוקולד. אכן, מתיש ומייאש, אבל ישנם דרכים להתמודד עם זה (משפחה)

דינה פלר | כיכר השבת |
כך תעשו את זה נכון: כריך לבית הספר (צילום: shutterstock)

הבעיה של מרבית כריכי הגורמה המוצעים בימים אלה בערוצים שונים היא לא שאם ממוצעת למספר ילדים פשוט לא מסוגלת להספיק להכין אותם בשעות הלחוצות של הבוקר. הבעיה היא גם לא שחלק מאתנו לא מכירים בכלל את המרכיבים הבריאים, אך אקזוטיים מאוד של חלק מהם. הבעיה העיקרית כמובן היא שילדים אפילו לא מנהלים דיון בעניין, הם פשוט זורקים את האוכל שלא מוצא חן בעיניהם, מסתובבים בבית הספר רעבים ומנשנשים חטיפים שמזיקים לבריאותם.

אז מה עושים? חשוב להתחיל להתמודד עם הבעיה מראש:

· תעודדו ילדים להציע לכם כמה שיותר אפשרויות. הם עצמם כמובן לא יציעו לכם להכין להם סנדוויץ' מלחם דגנים עם תרד חלוט, אבל הם בהחלט מסוגלים לשתף פעולה עם היצירתיות שלכם. תמצאו באינטרנט תמונות של כריכים טובים, בריאים וברי השגה ותציעו להם להרכיב תפריט שבועי מתמונות.

תארגנו ערב טעימות עם מספר רב ככל האפשר של סוגי לחמים ומילוים ותציעו להם להרכיב כריכים שונים. ערכו תחרויות, תעודדו את היצירתיות שלהם בהקשר הספציפי הזה, והילדים עצמם יתחילו לצאת מהגבולות הבלתי נסבלים של ממרח שוקולד.

• דברו אתם בפתיחות על המגבלות שלהם. לילדים יש תובנות ברורות בנוגע לכריך שלהם, ואין טעם לנסות להתעלם מהם. רוב הילדים לא אוהבים כשהמילוי מרטיב את הלחם, חלק מהילדים לא אוכלים את הקשה של הלחם. יש ילדים שמוכנים לאכול רק ממרח בתוך הכריך, ויש כאלה שמוכנים לגעת רק באוכל קשה, דוגמת גבינה צהובה. מלבד דרישות ברורות בנוגע למרקם, צבע וריח של הכריך, ישנן לעיתים מגבלות שילדים קצת חוששים לספר עליהן.

כך לדוגמה, לא פעם כשילד אחר, "מלך הכיתה" פתאום מכריז כי טונה/ריבה/זיתים או כל אוכל אחר הוא "איכס", שאר ילדים מתביישים לאכול את האוכל הזה, ואפילו לא מוציאים את הכריך המוחרם מהתיק. לא כל הילדים מסוגלים ללכת נגד הזרם, וכריך הוא גם לא תמיד הנושא שכדאי להעמיד אותו במרכז הסכסוך החברתי. פשוט תבררו את המגבלות הקיימות ותנסו להתמודד אתם. זה נשמע אולי מעט לא חינוכי, אבל זה חוסך הרבה מאוד כוחות נפשיים, ובסופו של דבר גורם לילדים לאכול בבית הספר.

וכמובן, תיעזרו גם בהמלצות של רופאים ודיאטנים:

• השתדלו לקנות לחמים בריאים. לחם בריא עשוי לפחות ברובו מקמח מלא ולרוב הוא גם דל נתרן. מותגים רבים מסמנים את הלחמים הבריאים שלהם בתו החדש של משרד הבריאות "אפשריבריא". תיעזרו בו כדי לבחור את הבסיס הטוב ביותר לכריך.

• ילדים רבים לא אוהבים ירקות בתוך הכריך כי הם מרטיבים את הלחם ופוגעים במראה החיצוני של הכריך. במקום להתווכח, ניתן לרכוש בחנויות לכלים חד-פעמים קופסות פלסטיק קטנות ולהניח את הירקות והפירות בהם. במקרים רבים ניתן אפילו להכניס את הקופסה הקטנה הזאת לתוך הקופסה הגדולה המכילה את הכריך עצמו.

כדאי מאוד לתת לילדים את הפירות והירקות מוכנים לאכילה מידית, כלומר שטופים וחתוכים. אם חותכים פירות לפלחים, כדאי לשים עליהם מעט מיץ לימון כדי למנוע השחרה. טיפ קטן: ניתן לחתוך מחלק מהפירות צורות בעזרת חותכנים המיועדות להכנת עוגיות. לכוכבי מלון ודובוני אפרסק יש הרבה יותר סיכוי להיכנס לתוך הבטן, והצורות האלה נשמרות מצוין בקופסאות הקטנות שכבר הזכרנו אותן.

• תעדפו מוצרי בסיס על פני מעדנים "מועשרים". המעדנים, גם אם הם מועשרים בוויטמינים ומינרלים לרוב מכילים הרבה יותר סוכר וחומרים משמרים מאשר מוצר יסוד מאותה קטגוריה. ודרך אגב, לרוב יש באותו מוצר יסוד לא פחות ויטמינים ומינרלים מאשר באחיו בטעם שוקולד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר