נשמה קרליבך: נהייתי רפורמית

נשמה קרליבך ביתו של "הרבי המרקד" - שלמה קרליבך נהייתה רפורמית • בטור דעה שפרסמה מתחה ביקורת על האורתודוקסיה: "אני עושה עלייה לתנועה הרפורמית" (ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
גדלה "בבית אורתודוקסי מאמין": נשמה ואביה ר' שלמה קרליבך (צילום: יח"צ, GFDL)

עוזבת את דרכי אביה? נשמה קרליבך, ביתו של ר' שלמה קרליבך החליטה לפני מספר ימים לפרסם מאמר דעה, בו היא מספרת כי החליטה להצטרף לזרם של היהדות הרפורמית.

המאמר פורסם באתר הסוכנות היהודית JTA וקרליבך החליטה לפרסמו לאחר שהשתתפה בכנס השנתי של היהדות הרפורמית. בטור היא מותחת בו ביקרות על היהדות האורתודוקסית: ''התרעומת מצד אחיי ואחיותיי האורתודוקסיים נטרל את הקול שלי וגרם לאהבה שלי אל המסורת היהודית להפגע''.

לדבריה את הליברליות ותחושת אי השייכות ליהדות האורתודוקסית היא ספגה כבר אצל אביה, "אבי אהב להשתתף בכל אירוע בין דתי, דבר שלעתים גרם לו להסתבך עם ראשי התנועה האורתודוקסית". ובהמשך ציינה את העובדה של ר' שלמה קרליבך אפשר לראשונה בבית הכנסת שלו מקום בו נשים תוכלנה לרקוד עם ספר התורה, ואף לעמוד על יד ארון הקודש.

"כילדה, סבלתי יחד עם אבי, כאשר הוא ניסה לאפשר לי לשיר" כתבה הזמרת, "התרעומת מצד אחיי ואחיותיי האורתודוקסיים ניטרל את הקול שלי וגרם לאהבה שלי אל המסורת היהודית להפגע".

קרליבך הסבירה שבעקבות העובדה שהיא מרגישה "פליטה של האורתודוקסיה" כבר עשרות שנים, היא הכריזה בהופעה כי היא, "'עושה עלייה' אל עבר התנועה הרפורמית" ובטור הדגישה, "התכוונתי לכל מילה".

"התברכתי בסן דייגו" המשיכה קרליבך, "נגעתי במשהו חדש, שהרגיש לי מצד אחד כל-כך מוכר. זה הזכיר לי את השיעורים של אבי. זה נתן לי הרגשה של לחזור הביתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר