יש המשך לשושלת המפוארת? ידידיה לאו נבחן ברבנות

ידידיה לאו, בנו בכורו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, ונכדו של הרב ישראל מאיר לאו, נבחן אמש במבחן הראשון של הרבנות הראשית. האם ימשיך את השושלת? (אנשים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב דוד לאו עם בנו ידידיה (צילום ארכיון: פלאש 90)

השושלת תימשך? ידידיה לאו, בן 25, בנו בכורו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, ונכדו של רבה הראשי של תל-אביב הרב ישראל מאיר לאו, צועד כפי הנראה באותה הדרך שהנחילו לו רבני המשפחה.

אתמול (רביעי) הגיע ידידיה יחד עם חבריו לכולל "שירת דבורה" של משפחת קנול, השוכן במלון "דבורה" בעיר תל-אביב, לבנייני האומה בירושלים, בכדי לענות על שאלות בוחני הרבנות הראשית. מדובר במבחן אחד מתוך 12 מבחנים עד לקבלת התואר הנחשק: רב בישראל.

במסגרת בחינות הרבנות הראשית ניתן להיבחן בשלושה מועדים שונים בשנה - בחודש טבת, אדר ואב. מועדי הבחינה עשויים להצטמצם לשני מועדים בלבד במהלך השנה, בעקבות דרישת משרד האוצר כחלק משדרוג ההיערכות למבחנים במחלקת הבחינות ברבנות הראשית.

עבור ידידיה, זו הפעם השנייה שהוא מגיע להיבחן במסגרת זו.

בשיחה עם "כיכר השבת" מסביר ידידיה לאו מדוע הגיע להיבחן: "בכולל ההלכה בו אני לומד, לומדים את מסלולי המבחנים ברבנות ובתור משהו מחייב בסוף נושא, עושים את מבחני הרבנות".

ידידיה, מדגיש כי נכון לעכשיו, מטרת המבחן אינה כחלק מהמשך שושלת המשפחה אלא במסגרת לימודי ההלכה בכולל. "זה לא משהו מוגדר כרגע, בשלב הזה אני לומד בכולל, עם סיפוק רב מלימודי ההלכה, ואין כמו מבחן מסכם בסוף כל נושא ועניין כדי להביע את הסיפוק שלי ושל חבריי אחרי זמן הלימוד המאומץ".

שמו של ידידיה, בנו בכורו של הרב לאו, מוכר היטב במערכת התקשורתית והרבנית. בסיומו של יום הבחירות לרבנות, עם היוודע דבר ניצחונו של המועמד החרדי לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, בקומת הקרקע ברחוב נחל חבר 10 בעיר מודיעין מקום מגורי הרב לאו, הייתה ניכרת התחושה כי לניצחון היה שותף לא פחות מהיועצים האחרים, ידידיה לאו. הוא זה שעמד לצד אביו מאז חשב הרב להתמודד לתפקיד.

ידידיה לא היה הנציג היחיד במשפחת לאו שצועד בדרך קודמיו. יהודה מן, חתנו של הרב דוד לאו, נבחן אף הוא במבחני הרבנות המתקיימים מידי שנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר