"לא רוצה להתגייר כי יגידו שאני פרענק" • תכירו את ה'גוי של שבת' הכי ישיבישער • וידאו

בואו להכיר את ה"גוי של שבת" הכי ישיבישער • "לא רוצה להתגייר כי יגידו שאני פרענק" • וגם, על המחבלים ושונאים בפוניבז', מה יש לו נגד המודיע ומה יהיה בש"ס? • צפו בוידאו (אנשים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילומים: כיכר השבת)

במלון "המצודה" שבלב העיר העתיקה בצפת, יש תופעה ייחודית ונדירה. ה"גוי של שבת" של המלון, המשרת את האורחים החרדים, שולט היטב בנעשה במגזר החרדי על שלל פלגיו ועדותיו, רבניו ומפלגותיו.

"חמודי", זה הכינוי שלו, בקריצה שובבה הוא מוסיף כי שמו המקורי זה "נחמן", בסעודות הוא משרת את האורחים ובמהלך הלילה יושב על המשמר להיענות לכל בקשה.

בשיחה עם "כיכר השבת", הוא משתף אותנו במעט מהידע הרב, החל ממאבקי המחבלים והשונאים בישיבת פוניבז', חצרות החסידים ועד למאבק האחרון בקווי הנייעס ואיחול לבבי לקראת חג הפסח.

"חמודי" מספר מדוע הוא מסרב להתגייר: "אם אני יתגייר זה פדיחה לעצמי, יגידו שאני פרענק, זה אוי ואבוי. אם אני יילך ברחוב יגידו שאני פרענק, רואים שאני ספרדי".

"אולי אני יתגייר בשביל דבר אחד, להיות משגיח. אני בא לעשות חביתה וללכת הביתה", הוא מוסיף, "זה הכי טוב".

"חמודי" מספר לנו כי הוא אוהב את הרב דוד כהן, ראש ישיבת חברון, למרות שלא מכיר אותו. "הוא שומר על הילדים שלו, הצ'יביצ'ער (ישיבישער. ח"ש), יש לו ישיבה, הוא שומר על הילדים שלו, אני מכבד אותו".

שאלנו אותו מה קורה בישיבת פוניבז', והוא משיב: "אסון שמה, כמו פתח וחמאס אצל הערבים. איך יש בעיות תמיד, עד היום יש את הדבר הזה. הייתי שם ועזבתי תוך חודשיים. הלכתי שם לריב, שונאים מחבלים, אבל הם כבר לא מספקים את הסחורה, לא מביאים לבן, לא מלפפון, לא עגבניות, זה לא עבודה".

מה קורה בויז'ניץ, נשאל "חמודי". "גם שמה לא משהו, הרבה ווזבוזים", הוא משיב ומוסיף בחיוך: "נתנו לי עבודה לשמור על הסיר של חמין ביום שישי".

"עכשיו יש בעיה", מפתיע "חמודי", "קווי נייעס, שמתקשרים בטלפון של החדשות, הערבים אומרים קווי נייעס, עכשיו כל הרבנים הולכים נגד זה".

"חמודי" גולש ב"כיכר השבת" (צילומים: כיכר השבת)

בהמשך, "חמודי" מפתיע עם השליטה שלו בהלכות שבת, כשמספר בקריצה על הקומבינה הפרטית שלו. "אני אומר להם (לאורחים. ח"ש) בשבתות שסבתא שלי מצד האמא יהודיה, שלא יגידו לאף אחד, 'אז תביא לנו גוי אחר'", הוא מצטט את תגובתם המופתעת.

אורח שמעיר לו כי אם ככה הוא יהודי, נענה תגובה: "אני אומר להם ככה בכוונה, סבתא מצד אמא לא יהודיה היא ערביה, אבל למה אני אומר את זה? שלא יגידו תדליק לי חשמל, אין לי כוח".

"השם הוא מפרנס", מוסיף חמודי.

כאשר נשאל איזה חסידים הוא הכי אוהב, הוא אומר כי אלו חסידי סאטמר, ומספר כי הרב'ה שלהם נתן לו ברכה כשהיה במלון אריסטון בטבריה. כשנשאל מי הרב'ה שבירך אותו הוא משיב: "יש לו שם קשה מפה עד תל אביב".

בהמשך השיחה, "חמודי" מספר כי קיבל ברכה גם ממרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל. "היה פעם ש"ס", הוא מנפיק פרשנות פוליטית משלו, "היום אין, כל אחד רוצה את הכסא הראשון, אריה דרעי ואטיאס משפחה - אסור לו להגיד לא, זהו, מאז שהרב עובדיה נפטר אין ש"ס, כמו הערבים כל אחד יש לו מפלגה".

איזה עיתון אתה קורא? התעניינו. "המבשר", הוא משיב. "אל תזכיר לי את המודיע. הוא מביא דברים לא טובים", הוא מוסיף בחיוך, כרומז על הקו השמרני של המודיע.

(צילומים: כיכר השבת)

כשנשאל למי הוא מצביע בבחירות, הוא משיב: "מוחמד ברכה. אומרים לי אתה עובד עם דתיים תן לש"ס. על מה אתן לש"ס? הנה התפרקו, רבים אחד עם השני".

"חמודי" מביע זעם על ביבי ולפיד בשל המצב במדינה, "זה אסון, הכל ביוקר, דירות ביוקר".

"עכשיו אני הולך למירון, ר'ב שימען, אחר כך לטבריה, רבי מאיר בעל הנס, אני אתפלל שם חזק, שייתן כוח, שישמור על עם ישראל. נעשה שם מלווה מלכה, קצת ריקודים, ואלך הביתה. איך אומרים? לכל שאבע'ס, יש מוצאי שאבע'ס".

ומי הזמר שהוא אוהב? יעקב שוואקי. "אין עליו", הוא טוען.

ל"חמודי" יש מילה טובה על אתר "כיכר השבת": "אני כל יום נכנס לאתר הזה, בשבת אסור שיהיה פתוח האתר, אתם מביאים חדשות חבל על הזמן, זה האתר הכי מוצלח בארץ, במדינה, כיכר השבת מספר אחד בעולם".

"שיהיה לכם חג שמח, פסח כשר, ברכה ופרנסה והצלחה", הוא מאחל לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר