הקרב על המהדורה המרכזית

רגע לפני: משה גלסנר ואבי מימרן מדברים על הכל

הקרב על "המהדורה המרכזית" בתחנות הרדיו 'קול ברמה' ו'קול חי' יצא הערב לדרך. רגע לפני, המגישים משה גלסנר ואבי מימרן מדברים על העריקה, התחרות ויש גם מילות פרגון (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ראש בראש. אבי מימרן ומשה גלסנר (צילומים: יח"צ, ארכיון 'כיכר השבת')

ראש בראש: הקרב על "המהדורה המרכזית" בתחנות הרדיו החרדיות, 'קול ברמה' מחד ו'קול חי' מאידך, יוצא הערב (ראשון) לדרך חדשה, בעקבות השינויים במגישי התוכנית.

בעוד ברדיו 'קול ברמה' יחל להגיש את המהדורה משה גלסנר, עד לא מכבר הפרשן הפוליטי של התחנה המתחרה, הרי שברדיו 'קול חי' יחל להגיש את המהדורה, אבי מימרן, שהיה עד לא מכבר למזוהה ביותר עם 'קול ברמה'.

רגע לפני שהם מתיישבים לצד המיקרופון, כל אחד בתחנתו הוא, ופותחים את השידור הראשון, כינסנו את שניהם לשיחה על העבר, ההווה וגם על העתיד.

משה גלסנר אומר ל"כיכר השבת" כי מבחינתו "העריקה" לרדיו המתחרה הינה אך ורק במובן אישי מקצועי. "קול חי היה ביתי בשנים האחרונות, כולם היו חבריי וכך יישארו. מקום עבודה הוא לא מקום המחבל בחברות. הבחירה היכן להתפרנס היא שיקול מקצועי וכל אחד עושה את השיקולים המקצועיים שלו", אומר גלסנר.

"כששידרתי בקול חי רוב חבריי הטובים שידרו ברדיו בקול ברמה. האם זה הפריע? ממש לא", מוסיף גלסנר, "היום כשאני איתם, יש לי משהו בעייתי עם קול חי? בטח שלא. אנחנו עושים כאן עבודה מקצועית".

"לכל אחד יש את הייחודיות והמאפיינים שלו, לכל אחד יש את המעלות והחסרונות", אומר גלסנר וממהר לפרגן לקולגה מהתחנה המתחרה, "אבי מימרן הוא מקצוען, אני מעריך אותו. כבוד עבורי לשדר מולו. אני לא בטוח שאנחנו נתחרה באותם פרמטרים. כל אחד יביא את הזוויות והיתרונות הייחודים שלו".

המגיש החדש הודף את הטענות כי הרדיו המדובר פונה יותר לציבור הספרדי ואומר כי "רדיו קול ברמה הוא אמנם רדיו שנועד לתת מענה יותר לציבור הספרדי אבל הוא לא מוגדר כרדיו ספרדי בתכנים ובמגישים שלו והוא לא מיועד להיות כזה. משמיעים שם שירים חסידיים ובין מגישי התוכניות ניתן לראות את הרב יצחק דוד גרוסמן, הרב שלמה לוינשטיין ורבים אחרים. מגיש רדיו אשכנזי הוא לא משהו שונה שם".

"בנושאים הספרדים יש לא מעט פוליטיקה ואני אתייחס אליהם באופן ענייני ומקצועי", מדגיש גלסנר, "אכבד את כל הרבנים מכל המגזרים בדיוק כפי שעשיתי ברדיו קול חי. זה שאני נמצא ב'קול ברמה' לא ימנע ממני לכבד רבנים אשכנזים ויש לנו כבוד גדול לכל רב באשר הוא והעדתיות הוא לא חלק מהמשחק כאן".

"אנחנו באים לעשות רדיו מקצועי", הוא שב ומדגיש.

אבי מימרן אומר ל"כיכר השבת" כי למרות "העריקה" אל הרדיו המתחרה, בכוונתו להשאיר את התחרות כפי שהייתה קודם: מקצועית עניינית.

"ברגע שהתחרות לא הייתה אישית אלא מקצועית, אני ממשיך את התחרות המקצועית רק שהכתובת השתנתה. כולנו חברים ואין כאן משהו אישי אלא נטו מקצועי. אני אשתדל לעשות את מה שאני עושה באופן מקצועי. בסופו של דבר תחרות היא דבר בריא", הוא אומר.

"גלסנר הגיש את 'המדורה המרכזית' בזמן שאברהם פרסטר עזב", מזכיר מימרן ומשבח את הקולגה: "מדובר במגיש ראוי, מכובד ומוכשר. תהיה כאן תחרות ראויה ומכובדת. ללא ספק תהיה כאן תחרות. אין כאן נקודות של מי ינצח ומי לא, מי יותר טוב או מי פחות, בסוף זה עניין של טעם ויש מאזינים שאוהבים אותו ויש שאותי. אנשים בוחרים. להעביר תחנה לא עולה כסף".

למרות המעבר והפסק הזמן אותו נטל מהמיקרופון, מימרן סבור כי המאזינים יעברו יחד עמו. "אין הנחתום מעיד על עיסתו אבל במלוא הצניעות אני חושב שרוב המאזינים שהאזינו לי בקול ברמה יעברו אלי, אנחנו מחוברים ומכירים הרבה מאוד זמן. אם זה דרוש מהם בסך הכול ללחוץ על מתג במכשיר הרדיו, אני לא חושב שיהיה משהו משמעותי שימנע מהם לעשות זאת".

בטקס הפרידה רמז מימרן כי בכוונתו עוד לשוב לרדיו קול ברמה, גם היום הוא לא מכחיש זאת. "אני אמרתי ועדיין אומר שהעולם שלנו עגול, קטן ומסתובב מהר. נפרדתי בצורה מאוד מכובדת מרדיו קול ברמה ולעולם אי אפשר לדעת מה יוליד יום ובור ששתית ממנו מים לעולם אל תזרוק בו אבן. אין לי תוכניות לחזור לקול ברמה אבל אמרתי שהכול יכול להיות. העולם מתנדנד מהר מידי".

מה הסיבה שעזבת? שאלנו ומימרן סירב להשיב. "אני כבר אחרי זה ולא עוסק בפרידות ובעזיבות. אני עוסק בהתחלות. קראנו את פרשת בראשית השבת ואני עם הרבה מאוד מוטיבציה ואני שמח שהעבר הזה לא השאיר בי צלקות אלא רק דברים טובים".

יצוין כי במסגרת השינויים, 'המהדורה המרכזית' ב'קול ברמה' תקוצר לשעה בלבד בדומה למה שהיה ברדיו המתחרה מיד לאחר עזיבתו של המגיש מרדכי לביא.

מיד בתום "המהדורה המרכזית", יעלה מגזין אקטואליה חדש בשם "פותחים עניין". את המגזין יגישו מדי יום שני מגישים מתחלפים, בהם העיתונאי יהודה שלזינגר, נתי לסרי, הרב ראובן זכאים ורועי לחמנוביץ, מרצה לתקשורת ובעברו דובר ש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות