חדו"ש מתלוננת: קול ברמה נותנת במה לתנועת ש"ס

בעמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון טוענים במכתב לרשות השניה כי תחנת הרדיו "קול ברמה" נותנת במה למפלגת ש"ס וזאת בניגוד לקבוע בחוק תעמולת הבחירות (ברנז'ה, מדיה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: ישראל ברדוגו)

בעמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון טעונים כי תחנת הרדיו "קול ברמה" נותנת במה למפלגת ש"ס בניגוד לקבוע בחוק תעמולת הבחירות האוסר זאת.

מנכ"ל העמותה פנה במכתב ליו"ר הרשות השנייה, ליו"ר ועדת הבחירות ולמבקר המדינה בדרישה שאלו יטפלו בטענות שהוא מעלה נגד התחנה.

בפתח מכתבו כותב מנכ"ל חדו"ש כי בלוח השידורים החדש של התחנה שפורסם ב"כיכר השבת", "נכללות ביום ברצף, בין השאר תוכניות של חבר מועצת החכמים החדש של ש"ס, הרב ראובן אלבז, הנקראת 'בדרך אל האמונה', והשר לשעבר שלמה בניזרי, הנקראת 'חד וחלק'", ולטענתם בניזרי דיבר נגד מפלגת הבית היהודי.

העמותה תמללה חלק מדברי בניזרי, בו הוא תוקף את קבוצת "החרדים העובדים" אשר על פי הפרסומים מקיימת מגעים לתמיכה עם מפלגות שונות, ואשר לפיכך מהווה איום פוליטי על מפלגות אחרות, ולטענתם: "ברור הרצון לעשות להם דה-לגיטימציה לצורך נטרול הפגיעה האפשרית במפלגות החרדיות שאינן שותפות לתפיסתם. עוד הוא תוקף את הנשים החרדיות אשר הכריזו על ריצה לכנסת וקראו שלא להצביע למפלגות שאינן מאפשרות היבחרות של נשים 'לא נבחרות - לא בוחרות' דוגמת ש"ס".

"דברים אלה מהווים עבירה על חוק הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו שבאחד מסעיפיו נכתב האיסור על 'מורשה לשידורים לשדר שידורים שיש בהם תעמולה מפלגתית למעט תעמולת בחירות המותרת על פי דין', ועל סעיף לחוק הבחירות האוסר על תעמולת בחירות בתקופת 60 הימים המובילים לבחירות. אני מניח שאין חולק על כך שדברי תעמולה הנועדים לפגוע, לבקר ולעשות דה-לגיטימציה של יריבים פוליטיים אף הם בגדר תעמולת בחירות ותעמולה מפלגתית אסורה", טוען רגב.

"אני מקווה שתלונתנו הנוכחית תזכה לטיפול מיידי וחריף הרבה יותר, לאור העובדה שמדובר בהישנות העבירה ובמערכת הבחירות הסוערת הניטשת בימים אלה", כתב רגב בסיום מכתבו.

מנכ"ל עמותת חדו"ש אורי רגב ציין בתגובה ל"כיכר השבת" כי "זו הפעם השניה תוך שנתיים שחדו"ש נאלצת לפעול כנגד תעמולת הבחירות בתוכניתו של בניזרי. לפני שנתיים הסתפקו הרשות השניה וועדת הבחירות בהשעיית התוכנית . נראה שלא היה די בכך, והלקח לא הופק. אנחנו מצפים שהרשות השניה תפעל באופן נמרץ חריף ומיידי, כדי לעצור את הנגע האסור והפלילי של ערבוב תעמולת בחירות בשידור הציבורי".

מרדיו "קול ברמה" נמסר בתגובה: "לידינו לא הגיעה כל תלונה. אם וכאשר נקבלה נגיב בהתאם"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר