דב חנין: "העונש של לופוליאנסקי חמור מדי"

הביקורות על העונש הקשה שהטיל השופט רוזן על אורי לופוליאנסקי נמשכות, והן מגיעות מימין ומשמאל מחרדים ומחילונים. דב חנין מחד"ש: "גזר הדין חמור מדי בצורה ברורה" (משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
דב חנין (צילום: פלאש 90)

גזר דינו של לופליאנסקי: ביקורת חוצה מגזרים: נמשכת הביקורת נגד החלטת שופט בית המחוזי בתל אביב, דוד רוזן לשלוח את ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי לשש שנות מאסר בפועל וקנס כפסי בסך חצי מיליון שקלים. חברי-כנסת אומרים בשיחה עם "כיכר השבת" כי גזן הדין היינו אכזרי והיה חמור מידי.

חבר-הכנסת, משה פייגלין אמר כי "ברור שלופוליאנסקי עבר עבירה והוא צריך להיענש". לדבריו, "אין חולק על העניין הזה וזו עבירה חמורה". לח"כ הסבר מדוע לופוליאנסקי לקח שוחד לארגונו, "כאשר אתה לוקח אדם שהקים אימפריה של חסד וחי בצניעות וככל הנראה מצא את עצמו בתוך מציאות שאלו היו הכללים שלה ואמר לעצמו, מן הסתם ולא מתוך ידיעה, אם אלו הכללים אז לפחות ננתב את הכספים למקום של חסד ולא של נהנתנות".

ח"כ פייגלין אומר כי השופט רוזן לא השכיל להבדיל בגזר הדין בין הנאשם המרכזי בפרשה, אהוד אולמרט לבין הנאשם החרדי הבכיר: "אתה לוקח אדם הזה ובעצם גוזר עליו עונש שווה למי שהוא ההפך הגמור, יצר את כל המציאות הזאת, השחית את כל סביבתו ויצר את אותם כללים מעוותים והזמין את כל המעשים הללו וחי חיי נהנתנות על חשבון הציבור ולא חיים מלאי חסד, אתה לא עושה הבדלה ואין דרך להבדיל חוץ מהעונש, וגוזר עליהם את אותו עונש, אתה מאבד את אמוני".

בהתייחסו למצב בריאותו של ראש עיריית ירושלים לשעבר, אומר פייגלין כי גזר הדין היינו אכזרי: "בוודאי שמצבו הבריאותי הוא חלק מהעניין, אין בכך שאלה. תראה, כל הצדק שנעשה עם אולמרט, צדק חשוב ומרתיע לא שווה את האכזריות של גזר הדין על לופוליאנסקי כי שאינך יודע לאזן בין מידת החסד למידת הרחמים אז אתה לא יודע להיות שופט".

חבר-הכנסת, דב חנין, הגיב ואמר "אני חושב שזהו פסק דיו חמור מידי בצורה ברורה. קודם כל גם הנסיבות הבריאותיות וגם הנסיבות של התיק, הרי מדובר בכסף שהוזרם לעמותת "יד שרה", אני לא חושב שזה אותו דבר כמו בנאדם שלוקח שוחד לכיסו הפרטי".

"תראה, אני לא שופט ולכן אני לא יכול להגיד מה צריך כן היה לעשות אבל אני כן יכול לומר שהעונש היה הרבה יותר מידי חמור. אני חושב שהתוצאה היא לא טובה. אני מקווה שתמצא דרך לפתור את זה". הוסיף חנין.

בהתייחסו לחוות דעת הרפואיות אותם הציגו פרקליטיו של לופוליאנסקי כי שהייתו בכלא תהווה סכנה לחייו, מסרב חנין להתייחס ואומר "אני לא רופא לכן אני לא יודע האם השהייה תסכן את חייו אבל אני מסכים שהתוצאה היא חמורה וצריך לשנות אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות