פרשת הרפז: המשטרה תמליץ להעמיד לדין את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי

המשטרה תמליץ להעמיד לדין את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, ראש לשכתו ארז וינר ודובר צה"ל לשעבר אבי בניהו, זאת במסגרת 'פרשת הרפז', בחשד להפרת אמונים (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי (צילום: פלאש 90)

המשטרה תמליץ להעמיד לדין את הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, ראש לשכתו ארז וינר ודובר צה"ל לשעבר אבי בניהו, זאת במסגרת "פרשת הרפז". כך מדווחים היום (רביעי) מספר כלי תקשורת.

אשכנזי נחקר בחשד כי ביצע עבירות של הפרת אמונים, שיבוש מהלכי חקירה ומסירת מידע לגורם בלתי מוסמך. בניהו נחקר בחשד לעבירות של שיבוש הליכי חקירה, הפרת אמונים, השמדת ראיה, קשירת קשר וגילוי בהפרת חובה.

כזכור, השלושה חשודים כי בהיותם קצינים בכירים בצבא, הם ניסו לאסוף חומר מכפיש על שר הביטחון דאז אהוד ברק ועל אנשי לשכתו.

בפרשה נחקרו באזהרה בשבועות האחרונים גם הממונה על הביטחון במשרד הביטחון אמיר קין ומזכיר הממשלה, מי שהיה הפרקליט הצבאי הראשי, אביחי מנדלבליט.

ברק העיד אמש (שלישי) במסגרת הפרשה בפעם השנייה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה. עדותו של ברק היא עדות פתוחה ואינה נחשבת לחקירה.

לפני כחודש וחצי העיד בפרשה גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. ראש הממשלה העיד בלשכתו בפני בכירים באגף החקירות של המשטרה. החקירה התאפשרה אחרי אישור של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן.

עוד העיד ראש הממשלה על פרשה ביטחונית חסויה, שעל פי החשד פרטיה הודלפו לעיתונאים על ידי אשכנזי ואנשיו. מדובר בפרשה שעומדת כעת במרכז החקירה.

כזכור, הפרשה החלה עם "מסמך גלנט" - מסמך בו היו לכאורה הצעדים בהם יש לנקוט בכדי שגלנט ימונה לרמטכ"ל, תוך כדי הכפשת שמו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי. מאוחר ליותר התברר כי המסמך מזויף וכי הוא נועד להכפיש את גלנט עצמו.

לאחר מכן, כשהחלו לחקור את הפרשה, התבררו ממדי האיבה בין לשכת הרמטכ"ל אשכנזי ולשכת שר הביטחון ברק. על פי החשדות, הלשכות השמיצו והדליפו אחת כנגד השנייה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר