שוב: בית משפט קבע שנעמי רגן העתיקה מסופרת חרדית

בית המשפט קבע כי רגן ביצעה העתקה מספר של סודי רוזנגרטן, חרדית בת 82, והטיל עליה תשלום פיצויים של כ-70 אלף שקלים. רוזנגרטן: "היא סילפה ועשתה טמא מן הטהור" (חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
נעמי רגן, ארכיון (Moshe Shai/Flash90)

בית משפט בירושלים קבע לאחרונה כי הסופרת נעמי רגן ביצעה בספרה "עקדת תמר" העתקה ספרותית מספרה של סודי רוזנגרטן, חרדית בת 82 שפרסמה לפני שנים ספר בשם "שידוך משמיים" ובו סיפרה פרטים על תהליך השידוך של בנה. רגן והוצאת הספרים "כתר" יפצו את רוזנגרטן בכ-70 אלף שקלים.

יצויין, כי כבר בעבר רגן חויבה רגן לשלם כמעט רבע מיליון שקלים לאחר שנקבע כי ביצעה גניבה ספרתית ב"אל אישך תשוקתך" - רב המכר שלה.

"זה היה עוול שאין מילים לתאר את הכאב, איך אנשים עושים את זה". אמרה רוזנגרטן לחדשות ערוץ 2. "זה עוול של הנפש שלי, לקחת מה שהכי יקר לי והכי קדוש לי ולסלף את זה בצורה גסה - איך אישה יכולה לעשות דבר כזה?". רוזנגרטן גילתה גם כי רגן עשתה שימוש בהעתקה בהקשרים ביקורתיים כלפי העולם החרדי.

בית המשפט קבע כי רגן וההוצאה לאור ביצעו הפרת זכויות יוצרים, סילוף והעתקה ספרותית. השופט עודד שחם אמר כי "רגן ביצעה העתקה של חלקים מהותיים וממשים מיצירה של רוזנגרטן, העולים לידי הפרת זכויות היוצרים בסיפור".

"טביעות האצבע של "שידוך משמיים" ניכרות בבירור בספרה של הנתבעת" קבע השופט והוסיף כי "רגן ביקשה להסוות את העתקה באמצעות שימוש במילים נרדפות תוך התאמות ושינויים מתחייבים על מנת שניתן יהיה לשלבה בספרה".

רוזנגרטן אמרה לאחר החלטת בית המשפט: "האמת יצאה, היא העתיקה וסילפה ועשתה טמא מן הטהור". עו"ד גלעד קורינאלדי, פרקליטה של רוזנגרטן אמר: "פסק הדין נותן בשורה ליוצרים מחד ואזהרה למעתיקים מאידך. מהיום מעתיקים כבר לא יוכלו להסתתר מאחורי מילים נרדפות ושינויים קוסמטיים של המקור".

עורכי דינה של רגן מסרו לחדשות 2: "הגם שהסופרת רגן סבורה שהאופן בו פעלה אינו חורג מהנורמות המקובלות בעולם הספרות, היא מכבדת את הכרעת בית המשפט. מתביעה מנופחת של 2.5 מיליון שקלים נפסק לתובעת פיצוי של 60 אלף שקלים בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר