בג"ץ: בית המתנקש בגליק לא ייהרס

בית המשפט העליון קיבל את ערעור משפחת מועתז חיג'אזי, המחבל שניסה להתנקש ביהודה גליק, והורו שלא להרוס את בית המשפחה: "יש לבחון חלופות להריסת הבית" (חדשות, משפט)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(Sliman Khader/FLASH90)

שופטי בית המשפט העליון הוציאו הערב (רביעי) צו על תנאי להקפאת ההליכים להריסת בית משפחתו של מועתז חיג'אזי, המחבל שניסה להתנקש בפעיל הר הבית יהודה גליק.

בכך קיבלו השופטים את עתירת משפחתו של המחבל. השופטים ביקשו מהמדינה לנמק אם היא מתעקשת בכל זאת על צעד של הריסה, וציינו כי יש לבחון חלופות להריסת הבית זאת לנוכח העובדה שחל שיפור במצבו הרפואי של גליק.

כזכור, חיג'אזי, בן 32 משכונת אבו טור במזרח ירושלים, חוסל על ידי כוחות הביטחון יממה לאחר ניסיון ההתנקשות בגליק. בשנה הקודמת לניסיון ההתנקשות הוא עבד במסעדת "טרסה" במרכז למורשת בגין.

גליק משחזר את הרצח (צילום: באדיבות התוכנית "עובדה", קשת)

בערב ניסיון ההתנקשות הוא המתין לגליק, שהשתתף במרכז בגין בכנס פעילים בנושא הר הבית, וירה בו מטווח קצר.

מנגד, השופטים דחו את עתירותיהם של משפחות מחבלים אחרים שביצעו את הפיגועים בירושלים בחודשים האחרונים, בהן משפחות המחבלים שביצעו את הטבח הנורא בבית הכנסת בשכונת הר נוף.

"כאשר המעשים המיוחסים לחשוד הם חמורים במיוחד, ייתכן שיהיה בכך כדי להצדיק את הריסת הבית, וזאת מתוך שיקולי הרתעה המסורים לשיקול דעת המדינה..." כתבו השופטים בנוגע להריסת בתי המחבלים שביצעו את הטבח בבית הכנסת בהר נוף.

לדבריהם, "לא ניתן לחלוק כי המעשים המיוחסים נמצאים ברף החומרה הגבוה במיוחד, כאשר מדובר בטבח במהלכו נרצחו חמישה בני אדם ונפצעו אחרים, ואשר הסתיים אך נוכח פעילותם של כוחות הביטחון במקום".

בנוסף נדחתה עתירת משפחת מוחמד ג'עאביס מג'בל מוכאבר, שביצע את פיגוע הטרקטור בירושלים בתחילת חודש אוגוסט, בו נרצח אברהם וואעלס ונפצעו ארבעה בני אדם אחרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר