חב"ד תובעת לקבל חלק מהנכסים של גומא אגייאר

מרכז "צעירי אגודת חב"ד" תובע לקבל חלק מנכסיו של גומא אגייאר, המיליארדר שנעלם בנסיבות מסתוריות. לטענת אנשי חב"ד, אגייאר הצהיר בעבר כי יעביר את הנכסים אליהם (משפט)

שאול כהנא | כיכר השבת |
גומא אגייאר, ארכיון (צילום: יוסי פורמנסקי)

מרכז צעירי אגודת חב"ד תובע מבית המשפט להעביר חלק מנכסיו של גומא אגייאר, המיליארדר שנעלם לפני כשנתיים וחצי בנסיבות מסתוריות. על פי דיווח ב"חדשות 2", מדובר בשני נכסים על יד הכותל המערבי, המוערכים בעשרות מיליוני דולרים.

לטענת אנשי חב"ד, אגייאר הצהיר מספר פעמים כי בכוונתו להעביר את הנכסים המדוברים לידיהם. כזכור, אגייאר נעלם בשנת 2012 בנסיבות מסתוריות. לפני מספר חודשים קבע בית משפט בארה"ב כי אגייאר נחשב כמת ולכן אפשר להתחיל לחלק את נכסיו.

רכושו של אגייאר נמצא במחלוקת בין רעייתו ואמו של אגייאר, וכאמור, כעת גם בחב"ד דורשים חלק מהנכסים. מחר ידון בית המשפט בבקשה להכריז גם בישראל על מותו של אגייאר, מאחר ויש לו נכסים רבים בארץ.

אגייאר נולד בסוף שנות השבעים בברזיל לאם יהודיה וגדל שם כנוצרי. כשהיה בן שנתיים עברו הוריו לארצות הברית והשתקעו בפלורידה. בגיל 26 פגש אגייאר את הרב טוביה זינגר שהחזיר אותו ליהדות.

לאחר מכן הקים אגייאר חברת אנרגיה יחד עם דודו תומאס קפלן. החברה מצאה מצבור עצום של גז טבעי ונפט בטקסס ובשנת 2007 נמכרה תמורת שניים וחצי מיליארד דולר.

הערכות שונות שפורסמו אמדו את הונו ב-100 עד 200 מיליון דולר, אך אגייאר טען בראיון ב-2009 כי הונו מוערך בלמעלה ממיליארד דולר.

אגייאר עלה לישראל ובמהרה נהפך לאחד הפילנתרופים הגדולים שהיו כאן אי פעם. במקביל, הוא פרס את חסותו של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים בכדורגל והפועל ירושלים בכדורסל והפך בכך לאחת הדמויות המוכרות בארץ.

בתחילת 2010 אושפז אגייאר בכפייה בבית החולים הפסיכיאטרי "אברבנאל", זאת לאחר שסיפר בראיון כי נפגש עם החייל גלעד שליט, שהיה אז בשבי החמאס בעזה.

כאמור, לפני כשנתיים וחצי הוא יצא לבדו עם סירה שהיתה ברשותו לשיט בים ביום סוער במיוחד. לאחר מכן נמצאה הסירה כשהיא נטושה על החוף. עד היום לא ידוע בדיוק מה התרחש על הסירה ואיך הוא נעלם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר