נלחמים על הזמן

הרשקוביץ נגד ישי: הדת לא קשורה לשעון החורף

במפתיע, לביקורת הציבורית על שעון החורף שהחל אמש הצטרף היום שר המדע, דניאל הרשקוביץ' שאמר: "צריך להפסיק את השימוש בנושא הדת כעילה לקיצור שעון הקיץ. אין דבר וחצי דבר בין נושא שעון הקיץ לענייני דת ומדינה". דורש: אנשי מקצוע יכריעו בסוגיה

הרשקוביץ. הצום ארוך בכל מקרה (צילום: פלאש 90)

ביום שאחרי המעבר לשעון חורף והמחאה של גורמים חילוניים נגד שר הפנים אלי ישי, מצטרף לביקורת גם שר המדע, פרופ' דניאל הרשקוביץ'.

הבוקר אמר השר הרשקוביץ כי "צריך להפסיק את השימוש בנושא הדת כעילה לקיצור שעון הקיץ. אין דבר וחצי דבר בין נושא שעון הקיץ לענייני דת ומדינה, והגיע הזמן להפסיק את הסאגה הזו."

לפי הרשקוביץ, "מי שצריך לקבוע את מועדי החלפת השעון הם מומחים מקצועיים שטובת המשק לנגד עיניהם.

"שום עניין דתי לא יפגע מהחלטה כזו או אחרת, וצום יום כיפור יימשך כ-25 שעות בכל מקרה", סיים השר.

כזכור, חבר-הכנסת ניצן הורביץ ממרצ מתח ביקורת על המהלך ותקף: "מאות אלפי ישראלים חתמו על העצומה. הגשתי הצעת חוק של חמש מילים: 'שעון הקיץ יסתיים בסוף אוקטובר'.

"עוד חודש שלם של אור לפנות ערב. כמו באיחוד האירופי, כמו בכל העולם. כמה עסקנים חרדים נחרדו. הם שולטים במשרד הפנים והמציאו כל מיני תירוצים, ודחו ועיכבו, ואפילו נקטו בתרגיל הידוע והקימו 'ועדת מומחים'", כתב הורביץ.

"אפילו היא המליצה להאריך את שעון הקיץ. אחרי שנתיים (!) של מאבק על הצעת החוק שלי, היא אושרה ברוב גדול בכנסת בקריאה טרומית. יום חג. התרגשתי. אלי ישי הבטיח אז שיאריך את שעון הקיץ, ועבד על כולם: הצעת החוק שלי ומסקנות המומחים וכל המחאה הציבורית נקברו בוועדת הפנים.

"מי שולט בה? ניחשתם נכון, ש"ס. ולכן שוב שעון הקיץ יגמר מוקדם מדי וכבר ב-5 אחה"צ יהיה חושך. אז באנו חושך לגרש, אבל החשיכה האמיתית היא במשרד הפנים ובכל הממשלה החשוכה הזאת. אותה צריך לגרש, כדי שיהיה פה אור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר