יש עתיד נגד החינוך החרדי

שי פירון תוקף: לא לומדים ליב"ה ומחריבים העתיד

הרב שי פירון, מרבני 'צהר', מצטרף באופן רשמי ליאיר לפיד וצפוי להיות במקום השני ברשימה. במסיבת עיתונאים שקיימו השניים, תקף פירון את החינוך החרדי שאינו מלמד ליב"ה ואמר כי "בתי הספר בהם לא לומדים ליב"ה החליטו מי ילמד מה ובכך הם מחריבים ביד גסה את העתיד של כולנו" (פוליטי)

מענדל גרוזמן | כיכר השבת |
פירון ולפיד, היום (צילום: פלאש 90)

רשימת "יש עתיד" הולכת ומתגבשת - וכעת יש גם "רב": הרב שי פירון, מרבני 'צהר', מצטרף הבוקר (ראשון) באופן רשמי ליאיר לפיד וצפוי להיות במקום השני ברשימה. פירון, הוא איש חינוך ותיק ומכהן כמנכ"ל "הכל חינוך".

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר התייחס פירון בהדגשה למצב החינוך בישראל ותקף את בתי הספר שאינם מלמדים ליב"ה: "בתי הספר בהם לא לומדים ליב"ה החליטו מי ילמד מה ובכך הם מחריבים ביד גסה את העתיד של כולנו".

לדבריו, "מערכת החינוך חייבת לחזור למובילות: לחזק את חשיבותם של לימודי הליב"ה, שתקציב החינוך יהיה שוויוני יותר, שלא יקרה עוד שילד שנולד נדע מראש מה יהיה מעמדו ומה יהיה עיסוקו ותשפר את מעמד המורים. הפסקנו לדאוג ליחד והתחלנו לדאוג לאני".

פירון הוסיף ואמר כי "הגיע הזמן להפסיק להשתמש בשנאה ובקיטוב, להיפרד מהשנאה הזו שפירנסה את הפוליטיקה ולדבר על עתיד של לא רק מה יקרה לי, אלא באיזו מדינה יחיו הילדים שלנו והדורות הבאים. הגיע זמן לדבר על חיבור ומתוך חיבורים שונים לייצר חברה ישראלית שמורכבת מאנשים שהדאגה לעתיד חשובה יותר מהדאגה לעצמם".

(פלאש 90)

(צילום: פלאש 90)

"היהדות שייכת לחברה כולה וזה חלק מהתפקיד שאנו נוטלים על עצמנו", הוסיף פירון, "באנו לשליחות והאתגר הזה והתפקיד הזה נובע משום שבמשך שנים ארוכות הטפתי לתלמידי שצריך לקחת מנהיגות ועכשיו כנראה שהגיע תורי. אנחנו עושים זאת בשמחה ובהרגשה שזה מה שצריך לעשות".

מאז הקמתה של "יש עתיד" מדגיש לפיד כל העת את ההבחנה בין מפלגתו לבין מפלגתו של אביו, "שינוי", שהייתה קיצונית בהתבטאויותיה כלפי החרדים. הבוקר אמר כי הצטרפותו של פירון היא כחלק מהחזון של המפלגה להדגיש את המשותף על החיבור.

"אנחנו עומדים פה ביחד מתוך אמונה שהמשותף בינינו הוא מה שמגדיר אותנו", אמר לפיד, "ומפני ששנינו מתנגדים בכל לבנו לפוליטיקה של הפרדה וחשדנות. אנחנו מאמינים שתפקידנו בעולם, כמו גם תפקידה של "יש עתיד" כמפלגת מרכז אמיתית, הוא ליצור ראש-גשר בין הציבורים השונים המרכיבים את מדינת ישראל ולהזכיר להם בכל יום מחדש שיש לנו ערכים משותפים, זכרונות משותפים וגורל משותף".

כאמור, פירון ימוקם כנראה במקום השני ברשימה, קודם לראש השב"כ לשעבר יעקב פרי. הצבתו במקום זה, קודם לביטחוניסט של המפלגה, מבטאת אמירה של "יש עתיד" כי סוגית החינוך תעמוד בראש סדר היום שלה. לפי הערכות, במידה ו'יש עתיד' תקבל את תיק החינוך הוא יינתן לפירון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר