לראשונה: חרדי במפלגה חילונית

יעקב וידר, בוגר ישיבת מיר יתמודד לרשימת 'הליכוד'

אם עד היום היינו רגילים לחרדים רבים שהתפקדו במסגרת תנועת 'הליכוד', הרי שעכשיו יתכן ונראה חרדים בתפקידי מפתח במפלגה עצמה, לראשונה, הציג היום המטה החרדי בליכוד מועמד מטעמו לרשימת המפלגה לכנסת. המועמד: יעקב וידר, חרדי פעיל ליכוד ותיק. בוגר ישיבת מיר (בחירות)

מענדל גרוזמן | כיכר השבת |
יעקב וידר לצד מצביעי ליכוד חרדים (צילום: פלאש 90, צילום מסך)

לא רק מתפקדים חרדים יש בליכוד, עכשיו, הם אף מריצים מועמד מטעמם לפריימריז: ה"מטה החרדי בליכוד" הודיע היום כי הוא מריץ מועמד רשמי מטעמו לרשימת הליכוד לכנסת. המועמד הוא יעקב וידר, תושב בני ברק, בוגר ישיבת מיר. וידר הוא חבר מרכז הליכוד ופעיל מפלגה וותיק והוא יתמודד על מקום ברשימה הארצית.

בימים האחרונים קיימו ראשי ה"מטה החרדי בליכוד" פגישות עם שרים וחברי כנסת בליכוד המרכזים בידם כוח רב במוסדות המפלגה ושוחחו אתם על שיתוף פעולה אפשרי. לאחר שנוכחו לדעת כי קיים סיכוי משמעותי שמועמד מטעמם ישתלב ברשימה הם החליטו על המהלך.

ה"מטה החרדי בליכוד" נוסד רשמית לפני כשנה, למרות שחלק גדול מחבריו פעילים כבר שנים רבות במפלגה. הוא נוסד במטרה לאגד את כל החרדים הפעילים בליכוד לקבוצה בעלת כוח משמעותי שתוכל להשפיע דרך מפלגת השלטון בשורה של נושאים.

לדברי חלק מהחברים החרדים בליכוד, קיימים תחומים רבים בהם הפוליטיקאים החרדים מעדיפים שלא להתעסק ונמנעים ממתן פתרונות. אכזבתם מהעסקונה החרדית ומכך שכוחם לא בא לידי ביטוי הביאה אותם לקחת את גורלם בידיהם ולפעול בדרך דמוקרטית באמצעות מפלגת הליכוד.

חברים נוספים ב"מטה החרדי", לעומת זאת, מגדירים את פעילותם כבאה להשלים את פעילות המפלגות החרדיות, ולא להוות לה תחליף.

בטור מיוחד שכתב ל"כיכר השבת" הרב יצחק ברנד, מחשובי הרבנים בעמנואל וחבר מרכז ליכוד, הוא הסביר מדוע הוא בוחר לפעול גם דרך מפלגה חילונית: "טוענים כנגדנו שזוהי מפלגה חילונית, ומה עושים יראי שמים בתוך מפלגה כזו, אך אנו עונים – היא הנותנת: דווקא משום שזו מפלגה שאינה מתיימרת לייצג את התורה, מתוכה ניתן יהיה להשמיע את קול התורה בשלמות".

"שהרי מתוך מפלגה הטוענת שהיא מייצגת את דבר ה' אך בפועל פועלת כך רק במקצת התחומים – לא תהיה לנו אפשרות להציב את דרך התורה כולה כאלטרנטיבה להנהגת המדינה. אך הליכוד הוא מפלגה דמוקרטית בה כל קבוצה יכולה להשפיע ולפעול ככל יכולתה, ובמשך השנים נוכל אף לשנות את הרכב אנשיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר