הבית היהודי - יהודי?

שקד: הבית היהודי יאפשר נישואי יהודיה וגר רפורמי

איילת שקד, הנציגה החילונית ב'הבית היהודי' מעוררת סערה בציבור הדתי לאומי כשמצהירה כי מפלגתה תתמוך בנישואין אזרחיים בין יהודיות ויוצאי גיור רפורמי הנחשבים על פי ההלכה לגויים. בנוסף מגלה שקד, שמפלגתה תדרוש את מערך הגיור בכדי להעביר אלפי גיורים "מזורזים" שקד טוענת: התכוונתי לאשר נישואין אזרחיים רק כאשר שני בני הזוג אינם יהודים (חדשות, פוליטי)

יוסף פאר | כיכר השבת |
יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט (צילום: פלאש 90)

סערה בציונות הדתית: מועמדת הבית היהודי מצהירה כי תתמוך בנישואין אזרחיים בין יהודיות ויוצאי גיור רפורמי הנחשבים על פי ההלכה האורטודוקסית לגויים.

אתר 'כיפה' הנחשב לאתר מוביל בציונות הדתית, חשף את דבריה של שקד וחולל סערה בין תומכי 'הבית היהודי' שרובם משתייכים לציונות הדתית.

את הדברים אמרה שקד בחוג בית אותו קיימה בשבוע שעבר, שיועד עבור ציבור העולים מרוסיה.

”יש לי חברה שמתחנת בהוואי מפני שהיא יהודייה ובן זוגה לא - אביו יהודי ואמו התגיירה בגיור רפורמי“, צוטטה שקד באתר 'כיפה', ”אנחנו רוצים לאפשר נישואין אזרחיים גם למקרים כאלה" אמרה שקד.

לאחר מכן הדגישה כי מפלגתה לא תתמוך בנישואין אזרחיים באופן גורף, זאת משום שהיא מציגה את עצמה כמפלגה דתית. "אנחנו לא יכולים לאשר באופן גורף מתוקף היותנו מפלגה דתית. אבל למי שלא יתחתן ברבנות - נתן לו אפשרות להתחתן באופן אזרחי, במקרים מסויימים".

עוד אמרה שקד באירוע, כי בכוונת מפלגתה לקדם מהפך ברבנות הראשית שלטענתה נשלטת כיום בידיים חרדיות בלבד: ”רבנים ציונים דתיים לא יכולים להתקדם שם. זה עניין של כוח פוליטי בלבד ולכן בהסכם הקואליציוני אנחנו נתעקש על שינוי מהותי ברבנות, לרבות במערך הגיור“.

בנוסף לזאת, ידרשו בבית היהודי גם להעביר לידייהם את מערך הגיור, זאת בכדי לקדם גיור מזורז של אלפים: ”נדרוש לעמוד בראש מערך הגיור ולפעול למען תהליכי גיור מזורזים כהלכה. גם על פי ההלכה אפשר לגייר באופן מהיר יותר ונוח יותר, בהתאם להלכה“.

איילת שקד עם פעילים (צילום: פלאש 90)

באתר 'כיפה' שחשף את אמירותיה של שקד מדגישים כי עד היום במפלגה לא הצהירו כי יתמכו בנישואין אזרחיים.

"הבעיה המרכזית בנישואין אזרחיים היא בכך שהמתחתן שלא כדת משה וישראל מאבד את הכלי המרכזי שיהיה לצאצאיו להוכיח את יהדותם" אמרו בבית היהודי.

"תוך דור או שניים ילדיהם של אותם זוגות לא יוכלו להוכיח את יהדותם כשירצו הם להתחתן כדת משה וישראל. נישואין אזרחיים הם סכנה גדולה להפיכה לשני עמים – יהודים על פי ההלכה, ויהודי על פי התודעה“.

למורת זאת כאמור, בחרה איילת שקד, הנציגה החילונית ברשימה להצהיר כי תתמוך בנישואין אזרחיים לפסולי חיתון.

איילת שקד מסרה בתגובה: "מדובר בסילוף עובדות, הדגשתי שרק וכאשר שני בני הזוג אינם יהודים על פי ההלכה, יש לאפשר להם להתחתן במדינת ישראל. אלה המקרים להם כיוונתי והם נתמכים בדעות הלכתיות. כל שאר הדברים שנאמרו הוצאו מהקשרם ואין בינם ובין המציאות כל קשר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר