גפני למרב מיכאלי: מקומך ב'דגל'

ח"כ מרב מיכאלי, הידועה בפעילותה בעד זכויות הנשים, והמזוהה עם השמאל, נשאה היום בכנסת את נאומה הראשון. ח"כ גפני פירגן: עוד יכולתי לחשוב שמקומך ב'דגל'. כזכור, זו אינה הפעם הראשונה שמיכאלי זוכה למקום של כבוד במגזר החרדי. בעבר היא אמרה: "לימודים בישיבה הם לא כיף, יש מעטים שערוכים לשבת מהבוקר עד הלילה ולשנן גמרא, זה דבר מסובך מאין כמותו" (חדשות, פוליטי)

יוסף פאר | כיכר השבת |
ח"כ מיכאלי בנאומה, היום (צילום: פלאש 90)

תחילת שיתוף פעולה בין החרדים והשמאל?: חברת הכנסת מרב מיכאלי שמזוהה עם השמאל וארגוני הנשים, זוכה למילים חמות ביותר מפי ח"כ הרב משה גפני.

מיכאלי, נשאה היום בכנסת את נאומה הראשון על דוכן הנואמים. הנאום עסק בעיקר בזכויות הנשים בישראל, למענם פעלה מיכאלי בשנים האחרונות.

"אין לנו מקום אחר מלבד ישראל אבל אני חשה כאן כמיעוט בתוך חברה גברית כשערך הגבריות של הצבא הוא ערך עליון. יש לי רגישות ביקורתית אבל אני לא קורבן. אנחנו הנשים שוות לכל דבר ועניין. אתם עושים מאמץ לא לתת לנו הנשים דריסת רגל בניהול המלחמות אבל אין מה לעשות אנחנו חלק מהדיון".

"אנחנו משלמים את המחיר כשאין שלום או כשמשקיעים חמישית מהתקציב המדינה בביטחון שאינו מביא ביטחון. הדרת נשים לא מתחילה באוטובוס אלא קודם בכנסת, בצבא באקדמיה. לא באתי לקבץ נדבות באתי כדי לעשות שינוי. הדרת נשים היא רק סימפטום של הדרות אחרות" אמרה הח"כית החדשה.

וכאן, עברה מיכאלי ותקפה את העומדים מאחורי הדורשים "שוויון בנטל". לדבריה: "מי שדורש בחודש האחרון שוויון בנטל הם בעלי הכוח והשליטה בחברה הישראלית והם דורשים זאת מהמיעוט. עולם הפוך. אף אחד לא דורש שוויון בנטל על האבטלה של האקדמיות הערביות. בישראל של היום כולם רבים מי יותר מסכן, מי יותר קורבן. במקום להושיט יד לשלום ישראל החדשה ממשיכה להציג את עצמה כקורבן. אנחנו לא יכולים להמשיך להתנהל רק על השיח של קורבן השואה".

ח"כ הרב משה גפני (יהדות התורה) שעלה לברך את ח"כ מיכאלי לאחר נאומה, הפתיע בברכב ארוכה ועטורת שבחים לח"כית כאשר בין הייתר הוא אמר: "מעטים הדברים שאני חולק עליהם בנאומך. אם הייתי מוריד קטעים ספורים מנאום עוד יכולתי לחשוב שמקומך בדגל התורה".

כזכור, זו אינה הפעם הראשונה שדבריה של ח"כ מיכאלי מוצאת חן בעיניי המגזר החרדי. בטור שפרסמה בעיתון 'הארץ' לפני הבחירות כתבה: "יש עוול היסטורי ואין ספק בזה, אך הוא כבר נעשה. לימודים בישיבה הם לא כיף, יש מעטים שערוכים לשבת מהבוקר עד הלילה ולשנן גמרא, זה דבר מסובך מאין כמותו. ברמת ההפרדה ושנאה שיש בין חרדים לחילוניים, הרבה יותר חשוב שהחרדים ילכו לעבוד ושהם יהיו מעורבים בחברה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות